Menu Zavřeno

Marketing na TikToku fičí i v Česku: Jaké firmy se ho chytly?

Že je TikTok platformou pro děti, na které se nachází jen tanečky a hlouposti? Omyl. Mnoho zahraničních, ale hlavně už i českých firem využívá potenciálu marketingu na TikToku. Jedná se o velmi širokou paletu značek, které pochází z různých odvětví. Inspirujte se a nenechte si tuto příležitost ujít ať už jste velkým korporátem, rodinnou firmou, nebo neziskovou organizací. 

marketing obrázek

Co je to TikTok?

TikTok je aplikace zaměřující se na krátká videa s doprovodným zvukem v pozadí. Od jiných sítí se liší především svou domovskou stránkou, která pomocí unikátního algoritmu doporučuje uživatelům stále nový obsah na základě jejich minulých preferencích. 

TikTok tak narozdíl od jiných sociálních sítí neuzavírá lidi v jejich okruhu přátel. Lidé na něm nesledují obsah lidí, které odebírají. Algoritmus také nebere jako relevantní prvek počet sledujících. Zásadní jsou pro něj první interakce v malé části publika, na kterém nahraný obsah “testuje”. 

Pokud je video v počáteční fázi populární – prorazí dál a zobrazí se dalším lidem – můžete tak spustit lavinový efekt a zviditelnit se organicky bez vynaložení prostředků na placenou inzerci. 

Různorodost marketingu na TikToku

Marketéři si začali více všímat této platformy a investovat do ní svůj čas. Značky pomalu ale jistě naskakují na tyto trendy – a to nejen v zahraničí – kde je marketing na TikToku normou, ale i u nás v Čechách.

Připravili jsme dnes pro vás list 7 účtů, které se rozhodli v Čechách propagovat své podnikání na této síti. Jedná se o podniky z různých odvětví – od mobilních operátorů až po Kaufland. TikTok je totiž opravdu různorodou sítí.

#1 Super zoo

Řetězec zverimexů v Česku a na Slovensku natáčí vlastní videa i na YouTube. Navíc v jejich videích vystupují zvířátka a vytváří o nich edukativní obsah, což lidi přirozeně baví. Nyní má Super zoo na TikToku přes 77 tisíc sledujících. Pro budování brand awareness doplňuje videa texty v barvách a fontu značky a přidává logo na začátek videa.

Marketing na TikToku se odlišuje svou formou. Je více neformální a nejedná se o pouhou reklamu – kde jen dokola koukáme na produkt či službu. Lidé zde se chtějí bavit, nebo dozvědět nová fakta. Super zoo účet je příkladem toho, co TikTok publikum baví a jak organické dosahy fungují.

#2 Kaufland

Také se vám vybaví velké červené K na bílém pozadí, které vidíte, když jedete kolem tohoto supermarketu? Tak byste pravděpodobně nečekali, že tato firma s jednoduchým logem takto rozjede svou kampaň na TikToku. Společnost vsadila na placenou aukční i rezervační reklamu. A video se vám určitě vryje do paměti – je akční a okamžitě připoutá vaši pozornost. Hlavní hvězdou je „královna slev“ rapující vlastní hiphopový song.

@kauflandcesko

Taky miluješ tenhle song? Tak si s naší královnou slev dej battle. #cheapqueenduet

♬ původní zvuk - Kaufland Česko

Základem pro její obsah je hudba – která je zároveň stavebním kamenem TikToku. Je geniálně přizpůsobena stylu této platformy. Za touto prezentací firmy stojí kreativní agentura Heimat Berlin spolu s produkční společností mypony.

„Odvážnými a moderními koncepty chceme oslovit i mladší skupiny zákazníků. Proto v naší nové kampani přicházíme s vlastním hip hopovým songem, jenž budeme cíleně šířit po sociálních sítích,“

Michael Lüttgen, výkonný ředitel mezinárodního marketingu Kauflandu

Základem pro její obsah je hudba – která je zároveň stavebním kamenem TikToku. Je geniálně přizpůsobena stylu této platformy. Za touto prezentací firmy stojí kreativní agentura Heimat Berlin spolu s produkční společností mypony.

#3 Český olympijský tým

TikTok se netýká pouze společností, podniků a spolků, které chtějí něco prodávat. Je také skvělým prostředkem pro vzbuzování zájmů o různé aktivity, nebo organizace. Jedním z nejznámějších účtů popularizujícím sport v Česku je Český olympijský tým. Jeho profil je dělaný v TikTok stylu, podobně jako to dělají sportovní týmy například v USA. 

@olympijskytym

Každý svojí fantazie strůjcem 🤷🏼‍♂️😁 #olympijskytym #Tokyo2020 #olympics #olympijsky #adamondra

♬ Wavin Flag - LÍCIA

Iniciativa vtipnou formou přiblížit hry i mladým skrze tuto platformu je určitě skvělá. Během olympiády bylo mnoho sportovců napříč světem velmi aktivních na TikToku. Olympiáda se stala také velkým trendem. Mám radost, že Česko nezůstalo pozadu a skvěle se toho také zhostilo!

#4 O2

Známý operátor O2 je na TikToku velmi aktivní. Má vlastní profil, kam jsou pravidelně nahrávána videa a využívá organických dosahů. Zároveň také už realizoval placenou kampaň pro propagaci tarifu O2 YOU pro mladé do 26 let. 

@o2_cz

Jak zachránit utopený telefon? Máme pro tebe pár tipů! 😜#o2guru #learnontiktok #tipyatriky

♬ Say My Name - David Guetta Ft. Bebe Rexha & J Balvin

Videa na tomto účtu jsou variabilní. Představují funkce a služby O2 a zároveň jsou videa prokládána praktickými tipy. Statisíce zhlédnutí nejsou pro O2 výjimkou – má opravdu široký záběr. Jeho video o 100 GB dat za 300 korun na omezeném množství sim karet získalo dokonce 1,5 milionu views.

#5  Autoškola Nobe

Že je učení do autoškoly nuda? Na této síti ne. Videa umí zaujmout a mladí lidé, které právě zkoušky čekají tento účet opravdu oceňují. Účet opět využívá organických dosahů a nejoblíbenější video týkající se značek dosáhlo na půl milionu zhlédnutí.

@autoskolanobe

Poznáš rozdíl mezi značkami? Nebo v tom máš guláš? Přijď k nám do autoškoly NOBE a my ti vše vysvětlíme! 🚘🚓 #foryou #protebe #fy #autoskolanobe

♬ Lazy Sunday - Official Sound Studio

Výuková videa na TikToku jsou pro mnoho značek cestou k jejich publiku. Lidé chtějí aby jim byla nabízena hodnota, na místo pouhé propagace značek. Pokud se dozví něco nového, firma komunikuje a je přívětivá, tvoří si k ní zákazníci vztah. Nobe pomáhá studentům autoškol a skvěle tak buduje brand awareness.

#6 Spadia laboratoře

Spadia je dalším důkazem variability TikToku. Tato síť diagnostických laboratoří se rozhodla chytnout příležitost za pačesy a začala vytvářet obsah na tuto platformu. Vytváří videa týkající se například genů. Opět zde přináší hodnotu pro své diváky – objasňují jim metodiku i zásady v tomto odvětví. Nebojí se ale také občas zavtipkovat. 

Na jejich účtě se také dozvíte, jak to v takové laboratoři vypadá, kolik vzorků na COVID-19 jim denně přijede ze škol, nebo jak se skladuje DNA. Momentálně má účet 19 tisíc sledujících.

#7 RH trenér

I rehabilitační trenér Robert Hlušička našel na TikToku své místo. Původně podle svých slov TikToku příliš nevěřil, poté se ale rozhodl pro vytváření vlastních videí. Věnuje se zde své práci – cvičení a to hlavně s důrazem na nápravu obtíží klienta. Bolí vás záda? Robert natáčí obsah, kde dává publiku tipy na nápravu těchto obtíží.

Jeho videa získávají desítky tisíc zhlédnutí a sám mám přes 20 tisíc odběratelů. Na TikTok přitom přišel v květnu. RH trenér buduje vztah se svými sledujícími a aktivně jim radí s jejich problémy.

Jak to vypadá s marketingem na TikToku do budoucna?

Marketing na TikToku se dá rozjet opravdu v různých odvětvích a ve velkém bez vynaložení velkých finančních nákladů. Ideálně stačí jen mobil, trošku know-how a čas. V dnešním článku jsme vám představili jen zlomek firem, které se již rozhodly naskočit na tento moderní trend. Budují svou základnu na této síti a získávají tisíce zhlédnutí a zvyšují povědomí o svém byznysu. Největší výhodou TikToku je, že to zde jde i bez placené inzerce – stačí jen umět zaujmout. 

TikTok byl druhou globálně nejrychleji rostoucí společností roku 2020 a v roce 2021 dosáhl 3 miliard stažení. Stal se tak jedinou z pěti aplikací nevlastněnou Facebookem, která tuto hranici překonala. Jeho základna se neustále rozšiřuje a s tím i paleta témat, které se na TikToku objevují. Uživatelé navíc stále stárnou a nyní jsou dvě třetiny jeho uživatelů dospělí lidé.

graf věkové složení

Unikátní algoritmus, Díky kterému se TikTok odlišuje od jiných sítí umožňuje firmám rychle růst a budovat si vlastní relevantní publikum. Nefungují zde metody follow for follow a ani nejsou potřeba. TikTok najde vaši cílovku za vás a dovede ji až k vám.

Pokud máte zájem stát se aktivními na této platformě, ale přijdete si ztraceni – neváhejte nás kontaktovat. Jsme zde pro vás, provedeme vás krok po kroku a individuálně pomůžeme s vystavěním vaší TikTok komunity. Dále si můžete přečíst naše tipy a triky, ve kterých vysvětlujeme, jak na to. Více podrobností o výsledcích spoluprací najdete i v našich case studies.  

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.