Menu Zavřeno

TikTok algoritmus: V čem je jedinečný a jak funguje?

Algoritmus této mladé sociální sítě byl vždy zahalen tajemstvím. Dnes vám ho ale odhalíme! TikTok algortimus je ovlivněn každým vaším rozhodnutím – od místa, kde se nacházíte, přes hudbu, kterou si zvolíte až po hashtagy ve vašem pospisku. Pochopení Tiktok algoritmu je zcela zásadní pro vaše podnikání, získání nových sledujících i personalizaci obsahu, který se vám zobrazuje.

TikTok po dlouhém mlčení zveřejnil aspekty, které mají na algoritmus největší vliv.

Jedná se o:

  1. Interakce uživatele: lajky, sdílení, follows, komentáře, délka sledování videa dokončení přehrávání videa, či jeho opakování a obsah, který uživatel sám vytváří.
  2. Informace o videu: popisky, hudba, efekty, hashtagy a forma zveřejněného videa.
  3. Nastavení účtu a zařízení: jazykové preference, nastavení oblasti a zdroj vstupu – neboli typ zařízení

Pro vaši marketingovou strategii je rozhodující individuální hodnocení videí TikTok algoritmem. V praxi to znamená, že nezáleží na vašem profilu a počtu sledujících – rozhoduje kvalita a relevance videa pro cílové publikum. Jednoduše se tak v krátkém časovém horizontu se správně nastavenou kampaní můžete stát virálními. TikTok algoritmus pracuje hlavně se stránkou ForYou, která je hlavním interakčím kanálem této sociální sítě. Pokud se chcete dozvědět, jak prosadit díky TikTok algoritmu, čtěte článek níže.

Pokud nemáte čas číst, nebo chcete získat podrobné informace skrze osobní konzultaci, neváhejte nás kontaktovat a objednat se na 30 minutovou schůzku zdarma. Nabízíme široké spektrum služeb a jistě najdeme vhodnou cestu pro nastartování marketingu na této sociální síti přímo pro vás.

Jak optimalizovat váš zobrazovaný obsah?

Chcete vidět více videí, která vás baví a zajímají vás? Pokud se vám nezdá vaše TikTok ForYou, nebude to tím, že pro vás na TikToku není vhodný obsah. TikTok má téměř 700 milionů aktivních uživatelů měsíčně a jeho spektrum témat zasahuje do všech oblastí. Stačí proto algoritmu jen trochu poradit a brzy budete dostávat prvotřídně personalizovaný obsah.

#1 Vyberte kategorie zájmu

Jakmile stáhnete aplikaci a pustíte se do jeho nastavení, nezapomeňte zvolit témata, do kterých jste zainteresovaní. TikTok využije tyto informace jako odrazový můstek pro první doporučený content na vaší ForYou. Nadále se bude rozhodovat podle vašeho chování na síti zmíněného výše. Nejjednodušším způsobem je tak nechat volný průběh vašemu chování a dát tomu čas. TikTok si vás brzy kategorizuje. 

#2 Hledejte obsah, který vás baví

Využijte okno Discover pro objevení další tvorby. Můžete zde hledat na základě hashtagů, písniček, efektů, nebo jen témat a frází. I tato aktivita na platformě je zaznamenávána a následně vám přiřazuje důkladně přizpůsobený obsah. Pokud se vám video, na které jste narazili líbí – dejte mu lajk, komentujte ho, nebo dejte follow jeho tvůrci. Další možností je i video sdílet nebo ho replikovat.  

#3 Řekněte Tiktoku, o co zájem nemáte

Právě jsme zhlédli video, které vám opravdu nebylo po chuti. Co s tím? Jednoduše to dejte algoritmu vědět skrze kolonku Nelíbí se mi. TikTok vám tak nebude dále doporučovat podobný obsah. Pokud máte pocit, že video nesplňuje podmínky společnosti, využijte Nahlášení a pomozte tak TikTok komunitě v zachování jejího přátelského prostředí. 

TikTok algoritmus je esenciálním prvkem této aplikace. Je to právě on, který ji diametrálně odlišuje od jiných sociálních sítí a dává prostor kreativní, efektivní a finančně nenáročné reklamě značek. My se marketingem na TikToku profesionálně zabýváme, neváhejte nás proto kdykoliv kontaktovat a společně vaše podnikání pořádně nakopneme!

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.

Posted in TikTok pro business, Tipy & Triky

Související články