Menu Zavřeno

Jak využít TikTok pro business

Na TikToku je krásné to, že zde můžete zvýraznit méně upravenou verzi své značky, experimentovat s dosahy a tvorbou videí a zejména rozjet business.

Pokud jste na pokraji vymýšlení různých metod, jak oslovit více potenciálních klientů, měli byste rychle naskočit na TikTok a naučit se ho používat. TikTok je totiž aktuálně nejrychleji rostoucí platforma na světě, roste na popularitě u tvůrců a zejména značek, které se snaží rozšířit své publikum, více s ním interagovat a oslovit miliony lidí. 

Proč je TikTok vhodný pro firmy a značky

TikTok má více než 2 miliardy stažení a je stále na vzestupu. Lidé se často před vstupem na platformu ptají Co když neumím tančit? nebo Potřebuju být odborníkem přes video? Máme pro vás překvapení – TikTok může užívat kdokoli a nemusí býti rozeným tanečníkem ani profík ve videoprůmyslu.
Na TikToku existuje nespočet způsobů, jak posílit obchodní či osobní značku. Vezměte si například Maggie z @experimentingwithdecor. Začala vytvářet videa minulý duben a na TikToku získala již 50,3 tisíce sledujících a její videa mají přes desítky tisíc zhlédnutí. Takového dosahu dosáhla sdílením nápadů na domácí dekoraci, které jsou finančně dostupné.
@experimentingwithdecor

Partnered with @narwalrobot to show how this amazing machine keeps you hands free from housework. #narwalrobot #robotmop #selfcleaning

♬ Figure It Out - Blu DeTiger
Díky tomu, že si předem stanovíte pevnou strategii vám TikTok může pomoci získat statisíce potenciálních klientů a vybudovat specifickou komunitu vaší cílové skupiny a zaujmout mladší publiku, zejména generaci z.

TikTok pro firmy #1: Naadaptujte se na platformu

Před podnikáním na TikToku je podstatné si uvědomit, že TikTok komunita je určitým způsobem odlišná od ostatních platforem. Než se tam tedy ponoříte do tvoření pro svůj business, zkuste si vytvořit osobní profil a s platformou si pohrát a zjistit, co všechno umí. TikTok má řadu editačních nástrojů – využijte jich, otestujte a sledujte jaký způsob tvorby by dával největší smysl vaší značce.
Pokud jste například food brand, zkuste zjistit jaká na platformě existuje konkurence a zkuste se jí inspirovat. Aplikujte své produkty do videí, využijte každé možnosti, kterou vám platforma dává, zkuste se však vyvarovat kopírování obsahu. Na TikToku se můžete jakkoli kreativně roztočit tak, aby vaše značka mohla vyniknout a spojit se s vaším cílovým publikem.

Tip: Vytvořili jsme pro vás prvního průvodce TikTokem, který vám pomůže s tím, jak na TikToku začít, nastavit si účet a následně ho používat. Můžete se těšit na celou řadu tipů, jak na TikTok.

TikTok pro firmy #2: Vyberte si své niche téma

Uživatelé TikToku rádi sledují účty s jedinečným obsahem, který jim algoritmus zprostředkovává. Tím, že se zaměříte na jedno specifické téma, získáte větší flexibilitu, budete kreativnější a nejspíš najdete také mezeru ve svém podnikání.
Vezměte si příklad z chiropraktika @drcody_dc, který má svůj TikTok účet plný videí s praskajícími zády a krky klientů. Lidé to milují.
@drcody_dc

💥 SNAP CRACKLE POP💥 @johnosauer #drcody #crack #asmr #foryou

♬ original sound - Dr Cody

Proč to funguje na TikToku? 

Sdílením krátkých klipů dokáže  @drcody_dc zaujmout miliony diváků a ukázat tak fascinující záběry ze života chiropraktika. Volba niche také pomáhá, protože se můžete podrobně soustředit na určité aspekty vaší značky. Pokud jste například pekárna, váš TikTok by mohl obsahovat zákulisní záběry o tom, jak se vyrábí bagety. Věřte tomu nebo ne, ale tohle je to v čem je TikTok unikátní – během minuty vysvětlí složitý procesy srozumitelnou a jednoduchou formou. Na základě toho se můžete na TikToku stát známým go-to účtem o pekařství.

Tip: Pokud důsledně sdílíte specializovaný obsah, vaše odborné publikum ho najde a bude s vámi interagovat. Tím, že vaše komunita poroste, tak ji následně můžete přesměrovat mimo TikTok – př. váš web či ostatní platformy.

TikTok pro firmy #3: Stanovte si, kdy a jak často budete zveřejňovat příspěvky

Stejně jako u jakékoli jiné strategie sociálních médií je dobré mít pro svůj TikTok profil kalendář na plánování obsahu. Díky tomu totiž můžete brainstormovat nápady a naplánovat rozsah svého obsahu na nadcházející období. Při prvním vytváření se zaměřte na dodržování termínů zveřejnění videa tak, aby to pro vás bylo proveditelné. TikTok odměňuje za konzistenci – místo toho, abyste zveřejňovali příspěvky třikrát denně a následně se zaseknete a nezveřejňujete příspěvky po celé týdny či měsíce, algoritmus na to reaguje negativně a nedává vašim příspěvkům takovou váhu jako při konzistentním publikování. Zkuste začít zveřejňovat příspěvky 5x týdně a odtud se vypracujte. Podstatné je také sledovat analytiku a zjistit, co rezonuje s uživateli a co na ně naopak nefunguje.
Na TikToku je skvělé, že můžete kdykoli experimentovat – vše, co vás na TikToku má zajímat je to, že zveřejněný obsah je pro ně inspirativní, poutavý a má pro uživatele nějakou hodnotu, kterou mohou užitečně využít.  Tip: Vytvořte si Pro účet a získejte přístup k analytice na TikToku. Díky tomu získáte přehled o vašich nejlepších teritoriích – kdy je publikum nejaktivnější a kdy je pro vás ten správný čas zveřejnit obsah na TikToku.

TikTok pro firmy #4: Nechte perfekcionismus stranou

“Buďte autentičtí” může znít jako klišé, ale právě TikTok je dokonalé místo, kde ukázat vaší osobnost a můžete z toho těžit. Narozdíl od upraveného Instagramu, který pro firmy často slouží jako vizitka, TikTok není místem, kde je estetika vašeho profilu potřeba. Kvantita > kvalita. Více obsahu, který není do detailu dokonalý je pro váš účet na TikToku mnohem hodnotnější, než video, které je “perfektní”. Autentičnost je hlavní.

Skvělým příkladem může být blogerka @aichark. Na Instagramu má dokonale barevně sladěný feed, a naopak na TikToku propaguje náhodná videa. 

 @aichark sdílí na TikToku zábavná videa o popkultuře a nabízí rychlé tipy o stylingu pro kohokoli. Svému publiku poskytuje vhled do jejich oblíbených filmů a televizních pořadů nebo předává módní tipy. U této tvůrkyně je krásně vidět, jak autenticita může být klíčem k propojením s vaší cílovou komunitou. Díky tomu mají vaši sledující pocit, že znají osobu nebo lidi, kteří stojí za vaší značkou a budují si k ní důvěru.

TikTok pro firmy #5: Vytvořte výzvu

TikTok je znám pro svůj neuveřitelný dosah. Proč tedy nevytvořit nebo nesponzorovat nějakou TikTok výzvu! Výzvy jsou skvělým způsobem, jak zaujmout více cílových skupin najednou. Zrychlíte tím růst vaší značky na TikToku a oslovíte miliony lidí. Velmi dobrým příkladem TikTok výzvy je společnost Kaiser Permanente, která propagovala hashtag #OwnTheCurve a spoluprací s influencerkou Addison Rae. Díky kampani byli schopni udělat trend z nošení roušek a efektivně přesvědčovali sledující, aby zůstali doma během pandemie. Tento hashtag má přes 8 miliard zhlédnutí.

K úspěchu na TikToku však nepotřebujete spolupracovat se známými uživateli na TikToku. Existuje mnoho možností, jak být více vidět – můžete pracovat se svými aktivními sledujícími, kteří často interagují s vašimi příspěvky. Stejně tak můžete propagovat svou výzvu na různých platformách, jako je Instagram – tímto způsobem můžete efektivně přesunout své sledující na váš TikTok. 

TikTok je skvělou cestou jak ukázat vaší firmu z jiného úhlu pohledu a oslovit mladou generaci. Dá se tam super experimentovat s různými formami videí a nastavit si podle toho správnou strategii, jak rozvíjet podnikání na TikToku.

Dozvíte se více o:

  • Příležitostech na TikToku pro rok 2021
  • Kultuře Tiktoku
  • Specifických formátech videí
  • Algoritmu TikToku
  • Anatomii virálních videí
  • Nejčastějších chybách
  • Dostanete prostor pro dotazy a odpovědi

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.