Na TikToku je krásné to, že zde můžete zvýraznit méně upravenou verzi své značky, experimentovat s dosahy a tvorbou videí a zejména rozjet business.
Pokud jste na pokraji vymýšlení různých metod, jak oslovit více potenciálních klientů, měli byste rychle naskočit na TikTok a naučit se ho používat. TikTok je totiž aktuálně nejrychleji rostoucí platforma na světě, roste na popularitě u tvůrců a zejména značek, které se snaží rozšířit své publikum, více s ním interagovat a oslovit miliony lidí.
Proč je TikTok vhodný pro firmy a značky
@experimentingwithdecor Partnered with @narwalrobot to show how this amazing machine keeps you hands free from housework. #narwalrobot #robotmop #selfcleaning
♬ Figure It Out - Blu DeTiger
TikTok pro firmy #1: Naadaptujte se na platformu
Tip: Vytvořili jsme pro vás prvního průvodce TikTokem, který vám pomůže s tím, jak na TikToku začít, nastavit si účet a následně ho používat. Můžete se těšit na celou řadu tipů, jak na TikTok.
TikTok pro firmy #2: Vyberte si své niche téma
@drcody_dc 💥 SNAP CRACKLE POP💥 @johnosauer #drcody #crack #asmr #foryou
♬ original sound - Dr Cody
Proč to funguje na TikToku?
Sdílením krátkých klipů dokáže @drcody_dc zaujmout miliony diváků a ukázat tak fascinující záběry ze života chiropraktika. Volba niche také pomáhá, protože se můžete podrobně soustředit na určité aspekty vaší značky. Pokud jste například pekárna, váš TikTok by mohl obsahovat zákulisní záběry o tom, jak se vyrábí bagety. Věřte tomu nebo ne, ale tohle je to v čem je TikTok unikátní – během minuty vysvětlí složitý procesy srozumitelnou a jednoduchou formou. Na základě toho se můžete na TikToku stát známým go-to účtem o pekařství.
Tip: Pokud důsledně sdílíte specializovaný obsah, vaše odborné publikum ho najde a bude s vámi interagovat. Tím, že vaše komunita poroste, tak ji následně můžete přesměrovat mimo TikTok – př. váš web či ostatní platformy.
TikTok pro firmy #3: Stanovte si, kdy a jak často budete zveřejňovat příspěvky
TikTok pro firmy #4: Nechte perfekcionismus stranou
“Buďte autentičtí” může znít jako klišé, ale právě TikTok je dokonalé místo, kde ukázat vaší osobnost a můžete z toho těžit. Narozdíl od upraveného Instagramu, který pro firmy často slouží jako vizitka, TikTok není místem, kde je estetika vašeho profilu potřeba. Kvantita > kvalita. Více obsahu, který není do detailu dokonalý je pro váš účet na TikToku mnohem hodnotnější, než video, které je “perfektní”. Autentičnost je hlavní.
Skvělým příkladem může být blogerka @aichark. Na Instagramu má dokonale barevně sladěný feed, a naopak na TikToku propaguje náhodná videa.
@aichark Reply to @carleysabo 3 #funfacts about #10thingsihateaboutyou part 4 💗 #movies #heathledger #learnontiktok
♬ Backyard Boy - Claire Rosinkranz
@aichark sdílí na TikToku zábavná videa o popkultuře a nabízí rychlé tipy o stylingu pro kohokoli. Svému publiku poskytuje vhled do jejich oblíbených filmů a televizních pořadů nebo předává módní tipy. U této tvůrkyně je krásně vidět, jak autenticita může být klíčem k propojením s vaší cílovou komunitou. Díky tomu mají vaši sledující pocit, že znají osobu nebo lidi, kteří stojí za vaší značkou a budují si k ní důvěru.
TikTok pro firmy #5: Vytvořte výzvu
TikTok je znám pro svůj neuveřitelný dosah. Proč tedy nevytvořit nebo nesponzorovat nějakou TikTok výzvu! Výzvy jsou skvělým způsobem, jak zaujmout více cílových skupin najednou. Zrychlíte tím růst vaší značky na TikToku a oslovíte miliony lidí. Velmi dobrým příkladem TikTok výzvy je společnost Kaiser Permanente, která propagovala hashtag #OwnTheCurve a spoluprací s influencerkou Addison Rae. Díky kampani byli schopni udělat trend z nošení roušek a efektivně přesvědčovali sledující, aby zůstali doma během pandemie. Tento hashtag má přes 8 miliard zhlédnutí.
@gfuelenergy Follow these simple steps to stay safe + healthy during quarantine! #OwnTheCurve #fyp #foryourpage #howto #viral #gfuel #gfuelenergy #videogames
♬ I Gotta Feeling - Official Sound Studio
K úspěchu na TikToku však nepotřebujete spolupracovat se známými uživateli na TikToku. Existuje mnoho možností, jak být více vidět – můžete pracovat se svými aktivními sledujícími, kteří často interagují s vašimi příspěvky. Stejně tak můžete propagovat svou výzvu na různých platformách, jako je Instagram – tímto způsobem můžete efektivně přesunout své sledující na váš TikTok.
TikTok je skvělou cestou jak ukázat vaší firmu z jiného úhlu pohledu a oslovit mladou generaci. Dá se tam super experimentovat s různými formami videí a nastavit si podle toho správnou strategii, jak rozvíjet podnikání na TikToku.
Dozvíte se více o:
- Příležitostech na TikToku pro rok 2021
- Kultuře Tiktoku
- Specifických formátech videí
- Algoritmu TikToku
- Anatomii virálních videí
- Nejčastějších chybách
- Dostanete prostor pro dotazy a odpovědi