Menu Zavřeno

Jak Walmart vzrostl na TikToku a využil k tomu influencery

Společnost Walmart (@Walmart) se stala prvním maloobchodníkem na trhu, který spolupracoval s TikTokem v rámci streamu Holiday Shop-Alon Spectacular. Výsledek? Firma sice nezveřejnila přesné výsledky průzkumu, ale poznamenala, že akce byla natolik úspěšná, že jejich základna sledujících narostla o 25 % a kampaň měla sedmkrát více zobrazení, než se očekávalo.
„Dáváme TikTok komunitě šanci živě nakupovat položky zobrazené v obsahu pro autory přímo v aplikaci, aniž by museli platformu opouštět.“ říká William White, marketingový ředitel ve společnosti Walmart.
Spolupráce mezi Walmart a TikTokem probíhá například skrze kampaň Spring Shop-Along: Beauty Edition, v rámci které navážou spolupráci s TikTokery. Hlavní tváří je Gabby Morrison (@GabbyMorr), která má na TikToku přes 3,5 milionu sledujících. Během 60 minutového tutoriálu od známé TikTokerky, diváci získají tipy na krásu a ukázku populárních trendů, přičemž si fanoušci budou moci zakoupit produkty od známých kosmetických značek jako NYX, Maybelline, The Lip Bar, Bliss, Kim Kimble nebo Marc Jacobs.

Spring Shop-Along: Beauty Edition | zdroj Walmart

Pro TikTok publikum je Walmart velice lukrativní, zejména pro Generaci Z, a to díky nízkým cenám obecně oblíbených produktů.

TikTok se v říjnu minulého roku osvědčil jako platforma, na které stojí za to udělat beauty kampaň či pouze sdílet tipy ohledně péče o sebe – dobrým příkladem je kampaň e.l.f., která během prvních tří dnů své existence získala na TikToku více než 1 miliardu zhlédnutí.

Blake Chendlee, prezident TikTok Global Business Solutions, uvedl, že o platformu je mezi značkami a maloobchodníky takový zájem, protože umožňuje zákazníkům objevovat nové produkty pohlcujícím způsobem.
„Díky živému přenosu, skrze který se dá nakupovat, je vzrušující sledovat, jak komunita TikTok miluje spolupráci se svými oblíbenými tvůrci a objevování nových produktů.“
Blake Chendlee, prezident TikTok Global Business Solutions
„Jsme nadšeni, že můžeme testovat, učit se a iterovat, když inovujeme a mapujeme nové teritorium v ​​sociálním obchodu. V těchto prostorech uzavřeme partnerství se správnými tvůrci, abychom mohli poskytovat autentické a poutavé zážitky. Když jich provedeme více, budeme i nadále využívat naše znalosti k optimalizaci prostředí pro uživatele.“
William White, marketingový ředitel ve společnosti Walmart.

 

Značky a maloobchodníci se příchodu na TikTok mohly zpočátku obávat. Nemohou zde totiž ovládat všechny prvky živého přenosu. TikTok může působit méně úhledně než Instagram nebo nepůsobit tak vyleštěně jako Facebook. TikTok má však oproti zmíněným platformách obrovskou výhodu – je schopen virálního dosahu přes jedinou noc a působí mnohem silnějším komunitním vlivem. Říká se, že často pro úspěch na Tiktoku stačí trocha kreativity a výstup z komfortní zóny.

„V dalších měsících budeme na TikToku přinášet další zážitky z nakupování prostřednictvím partnerství s autory, abychom zvýraznili různé produkty v kategoriích životního stylu, které jsou na platformě populární, s využitím různých formátů,“ řekl White. 
Walmart uvádí, že v příštích měsících plánuje více možností nákupu přes TikTok, které by měly probíhat přes partnerství s tvůrci, kteří reklamu budou promovat prostřednictvím různých formátů.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.