Menu Zavřeno

#1 TikTok průvodce pro začátečníky

TikTok je na extrémním vzestupu a oproti ostatním platformám má aktuálně největší potenciál pro inzerci vůbec. Ale co to vůbec TikTok je? Opravdu tam jsou jen samé děti a bizarní obsah? No, pojďme se na to kouknout podrobněji.

Co je to TikTok?

TikTok se může zdát jako platforma, která se stala úspěšnou přes jednu neprospanou noc. Tahle sociální síť však existuje už několik let. TikTok se v roce 2016 stal obrovským hitem pro GenZ v Číně. V roce 2017 získala mateřská společnost TikToku (ByteDance) další platformu jménem Musical.ly, která se velmi rychle rozšířila v Evropě a Severní Americe. V roce 2018 měl TikTok 55 milionů aktivních uživatelů – letos (2021) společnost dosáhla 1,2 miliardy.
Zdroj: Google Trends

Pokud jste si mysleli, že TikTok je pouze platforma pro mladé a plná tanečků, jste na omylu – a to hodně. Obsah na TikToku aktuálně předává opravdovou hodnotu – přes chytré, užitečné tipy do každodenního života po výukové programy. A pokud vás zajímají videa z oblasti beauty, jak si správně nastavit time management nebo jak vzniká start-up, algoritmus TikToku se tomu přizpůsobí a bude vám nabízet obsah, který je nastaven dle vašich preferencí.

Na TikToku je prostor pro všechen druh obsahu, který dodržuje Zásady komunity.

Jak si nastavit svůj TikTok účet?

Než se pustíte do průzkumu obsahu TikToku, zveřejňování videí apod., je potřeba si nejdříve vytvořit účet a seznámit se s platformou.

Zde jsme pro vás připravili postup, jak na to:

Krok #1: Zaregistrujte se

  • Přejděte do App Store nebo Google Play a stáhněte si TikTok.
  • Když aplikaci otevřete, naleznete se na stránce Pro vás (aka domovská stránka TikToku). Odtud přejdete na v pravé dolní části obrazovky. Tam budete vyzváni k přihlášení pomocí vašeho telefonního čísla, e-mailu nebo již existujících sociálních sítí.
  • Poté co máte vytvořený profil klikněte na svém profilu na Upravit profil, kam si zadáte jméno, popisek a přidáte si profilový obrázek.

Vytvoření profilu je něco, bez čeho se nehnete – je důležité mít profil optimalizovaný. Následně vás i vámi tvořený obsah mohou jiní uživatelé vyhledat a vy je můžete zaujmout nejlépe klíčovými informacemi o vás či vaší značce.

Jste ready začít na TikToku? Zjisti více v našem blogovém článku Jak si nastavit TikTok profil.

Krok #2: Prozkoumejte For You a Objevuj

Jako vetšina sociálních sítí i na TikToku trendy rychle přijdou a stejně rychle i odejdou. Sledovat trendy je však velmi podstatné – můžete díky tomu nasbírat spoustu sledujících nebo potenciálních klientů. Takže pokud se do toho pustíte, je dobré reagovat rychle a adaptabilně. Nejlepší možnou cestou jak sledovat trendy na TikToku jsou již zmíněné stránky Pro vás a Objevuj.

Stránka Pro vás je algoritmem upravována na základě obsahu, který sledujete a interagujete s ním (videa, hashtagy, účty, komentáře). Přizpůsobuje se také vaší poloze, jazykovým preferencím nebo jaký typ obsahu sledujete.

Stránka Objevuj stejně tak funguje na algoritmu, který vyhledává trendy. Uvidíte zde oblíbené hashtagy, zvuky nebo efekty, které uživatelé často používají. Kliknutím na každý trend se vám zobrazí jeho nejúspěšnější videa.

Krok #3: Sledujte autory s podobným obsahem, který byste chtěli tvořit vy

Snažíte se oslovit konkrétní publikum? Popřemýšlejte o typu obsahu, značkách nebo tvůrcích, které s největší pravděpodobností oslovují podobnou cílovou skupinu, jako vy. Poté co provedete průzkum, podívejte se, co tyto značky a tvůrci sdílejí na svých profilech a pokud rezonují s vaší značkou, sledujte je! Je to skvělý způsob, jak se dozvědět více o vaší cílové skupině, seznámíte se s videi, které sleduje a pro inspiraci najdete trendy.

Pokud si chcete na TikToku vybudovat velké jméno, je efektivní začít spolupracovat s ostatními autory v podobné komunitě. A právě spolupráci mezi tvůrci TikTok usnadňuje řadou funkcí, které uvidíte napravo u každého videa.

  • První ikona zeshora – fotka se znakem + – vás po prokliku přenese na profil uživatele
  • Druhá je ve tvaru srdce – po klepnutí video označíte, že se vám líbí
  • Další je bublina chatu, díky které můžete přidat komentář a interagovat s ostatními uživateli
  • Šipka umožňuje sdílet videa na jiných platformách
  • A nejníže vidíte rotující položku, která vám ukazuje zvuk použitý ve videu
Všechny výše zmíněné informace jsou jen základním odrazovým můstkem pro start na TikToku. Business na TikToku je komplexní systém, který má své pravidla. TikTok je platforma, která nám dává obrovské možnosti ať už ve tvorbě nebo komerci a TikToku.cz je tady od toho, aby vás s ním naučil a pomohl vám růst.

Dozvíte se více o:

  • Příležitostech na TikToku pro rok 2021
  • Kultuře Tiktoku
  • Specifických formátech videí
  • Algoritmu TikToku
  • Anatomii virálních videí
  • Nejčastějších chybách
  • Dostanete prostor pro dotazy a odpovědi

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.

Posted in TikTok pro business, Tipy & Triky

Související články