Menu Zavřeno

TikTok pro dospělé: Zábava, byznys i rodinné párování

TikTik, Tikťak, Tikťouk – přijde vám, že se dospělí na sociální síti TikTok nevyznají a že není ničím pro ně? Omyl. 67% uživatelů TikToku jsou lidé starší 18 let. Základna TikToku se neustále rozrůstá a s ní i spektrum jeho obsahu. Lidé zde hledají zábavu, rady, novinky, trendy, ale i třeba skrze platformu rozjíždí svůj byznys.

graf věkové složení

Zdroj: Statista

Co je to TikTok, proč se rozrostl a co na něm dospělí najdou?

Na počátku stálo Musica.ly – aplikace, která se opravdu soustředila hlavně na 15 sekundové lip-sync a tanečky. Lidé následně sdíleli svá videa na jiných sítích a jeho popularita rostla. Poté koupil Musica.ly Duyin a aplikace se přejmenovala na TikTok. Formát krátkých videí zůstal ale obsah se velmi zpestřil. 

Koncept krátkých videí, která již nemají 15 sekund – ale až tři minuty je velmi poutavý a společně s TikTok algoritmem vytváří velmi zábavné a poutavé prostředí. S téměř 700 miliony aktivními uživateli může TikTok nabídnout velmi širokou nabídku témat. Najdou zde vaření, návody na opravu a pro domácnost, kariérní rady a vychytávky, vtipy a hlavně obsah, se kterým se ztotožní.

Pokud bychom chtěli vyjmenovat, co všechno lze na TikToku najít, byly bychom tu velmi dlouho. Nejlepší je si to vyzkoušet a kouknout na to – jen dejte algoritmu chvilku čas ať pozná, která videa vás zajímají. To uděláte nejlépe tak, že se nebudete zdržovat obsahem, který vás nezajímá, ale budete pokračovat dál scrollováním v aplikaci.

Byznys na TikToku: Jak to funguje?

Z vlastní zkušenosti můžeme potvrdit, že marketing na TikToku je účinný, ať už prodáváte byty, jste posilovnou, nebo distributorem dětské výživy – najdete svou cílovku. Dětskou výživu koupí spíše dospělí než děti a komunity maminek jsou na TikToku velkým trendem, tak proč toho nevyužít, že? TikTok je navíc prostředím, kde je nastartování byznysu pohádkově snadné – možnost obrovských organických dosahů a jeho autentičnost tvoří kombinaci, která vám dává prostor vyjádřit se beze strachu. Spontánní obsah na TikToku slaví úspěch! 

Uživatelé tak propagují svou firmu, nebo podnikání skrze záběry ze zákulisí, sdílením zkušeností a zajímavostí, nebo zábavním formátem. Lidé je sledují, komentují a budují si k druhým uživatelům vztah. 

Mrkněte na video od našeho klienta Lukáše Kolafy, kde vypráví o tom, jak se v době koronavirové, kdy nemohly probíhat prohlídky, rozhodl nemovitosti propagovat skrze TikTok. A slavil úspěch. Díky TikToku dokonce získal nemovitost k prodeji za 6 milionů korun. 

Rodinné párování – jak mohou rodiče na TikToku chránit své děti?

Funkce “Family Pairing” dává dospělým možnost kontrolovat obsah a nastavovat bezpečnostní podmínky dětí. Přestože TikTok koná různá opatření, je členem Technology coalition a má striktní uživatelské podmínky, mají rodiče oprávněný strach z pohybu jejich dětí na síti. TikTok Rodinné párování ukazuje, že TikTok si uvědomuje, jak moc je bezpečnost dětí důležitá. Rodiče na TikToku následně mohou dětem upravit čas, který mohou v aplikaci strávit, mohou učinit restrikce v obsahu a vyřadit tím videa, která shledají nevhodnými a také upravit síť kontaktů, od nichž může dítě přijímat zprávy. 

Family pairing nastavení je jednoduché, kliknutím na profil a následně na nastavení a soukromí. Po přejetí stránky byste dole měli mít možnost Family pairing, nebo Rodinné párování. Poté zvolíte, jestli jste dospělým, nebo dítětem na TikToku. Zobrazí se vám QR kód, který následně naskenujete mobilem dítěte po stejném postupu v nastavení.

Zdroj: Lifewire

Rozdíly mezi věkovými kategoriemi na TikToku

TikTok má také pravidla pro užívání aplikace rozdělené podle věkových kategorií. Děti pod 13 let nesmějí aplikaci používat, případně nesmí nahrávat vlastní videa a zobrazuje se jim pouze obsah upravený pro velmi mladé publikum. Pro děti mezi 13-15 lety aplikace automaticky nastaví profily do soukromého módu, který zapříčiní, že videa dítěte budou viditelná jen u povolených uživatelů. Mladiství od 16 let mohou využít již i soukromých zpráv a využívat živých vysílání. Nakupování, posílání a přijímání dárků povoluje TikTok pouze pro dospělé. 

Odhodláváte se k založení TikToku? Směle do toho! Na TikTok není nikdo starý. Nejlepší je si aplikaci pořádně osahat. Pomoc by vám mohl například náš článek s návodem pro začátečníky. A jestli na TikToku již působíte a chcete svůj účet nakopnout, tak skvěle! Ozvěte se nám a rádi vám s byznysem na TikToku pomůžeme.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.

Posted in TikTok pro business, Tipy & Triky

Související články