TikTok – síť zaměřující se na krátká videa, která mají až tři minuty. Znáte ji? Je velice inkluzivní, návyková a její uživatelé na ní tráví průměrně 83 minut denně. 61% z nich má na TikToku pocit komunity. Co to znamená pro reklamu a marketing?
Zdroj: tiktok.com
Tato platforma se liší od ostatních hlavně svými organickými dosahy. I proto láká neustále nové uživatele. Využít toho ale mohou i značky. Ty zároveň mohou zaujmout placené reklamy, které rozšiřují svou nabídku. I o tom na TikTok World.
TikTok World – největší marketingová akce roku
TikTok World – oficiální a největší webinář pro firmy a agentury na TikToku tohoto roku přinesla mnoho novinek. Jednalo se o 2 hodinovou online akci, kde jednotlivý specialisté představovali nová vylepšení platformy. Získali jsme zde i mnoho nových dat ze světa reklamy na této síti.
Protože jsme partnerskou agenturou TikToku, nemohli jsme na této akci chybět. Čerpáme tak čerstvé informace i metodiku, se kterou pečujeme o marketing našich klientů.
Co se na TikToku v roce 2020 událo?
Během pandemie se TikTok neskutečně rozjel. Aktivita jeho uživatel vzrostla o 94 %. Facebookové sítě oproti tomu zaznamenali v průměru 11% růst. TikTok se také stal druhou nejrychleji rostoucí společností světa s 158% růstem, hned za Teslou Elona Muska.
Dosáhl také 3 miliard stažení – jako jediná nefacebooková aplikace a těší se z 1 miliardy aktivních uživatelů.
Stojí za tím i TikTok algoritmus, který vytváří pro uživatele prostředí, se kterým se ztotožní a týká se ho. Tak přemýšlejte i při tvorbě reklam, značky by neměly rušit diváka a naopak by měly zaujmout a splynout s okolím.
Jaký obsah mají značky tvořit?
Rozhodně přirozený obsah pro TikTok prostředí. 44% uživatelů chce, aby pro značky tvořili zábavný obsah. Zaujme je pak více a značka je jim sympatičtější.
Důležité je přemýšlet jako marketér, ale reklamu vytvářet jako tvůrce. Nechte vaše obecenstvo se ztotožnit s jednou postavou, tématem, nebo prezentací, kterou na Taktiku zvolíte. Zvyknou si tak na vás a když jim nabídnete přidanou hodnotu, bude se vám dařit vytvořit komunitu.
@aboutyou_cz Re-Work Your Wardrobe. 💫 Přetvoř si svůj starý top! AboutYouStyle @Paula 🐄
♬ original sound - ABOUT YOU CZ
Jakou hudbu v reklamách používat?
Esenciálním elementem na TikToku je jednoznačně také hudba. Zvuky nejen, že doplňují videa, ale jsou zcela základním stavebním kamenem. Tvrdí to 90% jeho uživatelské základny.
Až 88% lidí na TikToku objevuje nové tvůrce a hudba v nich vzbuzuje emoce. 50% se ztotožňuje s tvrzením, že hudba dělá obsah energickým a zábavným.
Applied Brand Science tvrdí, že reklama je až 8x zapamatovatelnější s použitím kvalitního zvuku. S jeho vybráním vám může pomoci i například knihovna komerčních zvuků přímo v aplikaci. Díky zvuku apelujeme na psychiku člověka lépe, než bez něj.
Zdroj: tiktok.com
Marketingová spolupráce s dalšími tvůrci
Pro marketing na TikToku mohou být spolupráce opravdu brilantním tahem. Influenceři, kteří již mají svou komunitu vzbuzují u diváků důvěru a mohou vám pomoci s nalákáním zákazníků. Důležité je ale myslet na dva body.
- Když vybíráte influencera pro vaši reklamu, měl by rezonovat ve vaší cílovce. Pokud tedy máte více produktů a chcete cílit na různé zákazníky, navázejte i více spoluprací.
- Ze spolupráce musí benefitovat obě dvě strany. Je důležité ocenit váš protějšek. Z hlediska motivace a kvality dalších videí je to esenciální. Ze spokojenosti obou dvou stran budete těžit více, než si myslíte.
TikTok představuje nové reklamy
#1 Collection Ads
Kolektivní reklama vám umožňuje promovat více produktů najednou. Díky ní můžete vytvořit katalog, který se jednoduše rozbalí hned na popředí videa. Uživateli tak stačí jeden klik a může procházet vašemi produkty.
Reklama může být ideální pro limitované, nebo sezónní nabídky. Případně výběr vašich nejprodávanějších kousků.
Princess Polly, americký obchod s oblečením díky tomuto druhu reklam zvýšil návštěvnost svého webu o 53,84%.
#2 Dynamic Showcase Ads
Tento druh reklam přináší nové řešení pro cílení. Můžete tak mít více produktů, které chcete promovat a u každého si určit cílovku. Pamatujete, co jsem říkala o spolupráci s influencery? Zde to můžete skvěle aplikovat! Personalizujte svoji reklamu do maxima na základě zájmů publika!
Internetový obchod JD ID získal Spolu s Dynamic Showcase Ads 12x více instalování aplikace a 3x více prokliků!
#3 Lead Generation Ad
Tato inzerce umožňuje podnikům lépe porozumět svému publiku a zákazníkům. Pomůže vám dosáhnout na vaší cílovku. Bez opuštění aplikace budete moci jednoduše přenést své zákazníky na stránku, kde vám budou moci vyplnit dotazník a přihlásit se třeba k odběru newsletteru.
Můžete si nastavit propojení rovnou s vaším systémem, nebo si informace z aplikace stahovat.
Spolu s novým TikTok Shopping bude tento reklamní mix ještě efektivnějším marketingovým nástrojem, než který TikTok nabízel doteď. A i ten se mohl pyšnit opravdu kvalitními výsledky. Přečtěte si o konkrétních číslech v našich case studies. Například brněnská firma OnGlazz měla na TikToku stejně efektivní výkonostní kampaň a dokonce i třikrát levnější v porovnání s Facebookem.
Zaujal vás marketing na TikToku? Chcete naskočit na moderní vlnu a nenechat si ujít žádnou příležitost? Tak to jste tady správně. V našich blozích se můžete dočíst více tipů a osvětlení TikTok triků.
Pokud chcete na TikToku rozjet kampaň s naší pomocí, jsme tu pro vás. Objednejte si s námi půlhodinovou konzultaci zdarma.