Menu Zavřeno

TikTok World 70% uživatelů:„TikTok má unikátní reklamy“

TikTok – síť zaměřující se na krátká videa, která mají až tři minuty. Znáte ji? Je velice inkluzivní, návyková a její uživatelé na ní tráví průměrně 83 minut denně. 61% z nich má na TikToku pocit komunity. Co to znamená pro reklamu a marketing?

tiktok world

Zdroj: tiktok.com

Tato platforma se liší od ostatních hlavně svými organickými dosahy. I proto láká neustále nové uživatele. Využít toho ale mohou i značky. Ty zároveň mohou zaujmout placené reklamy, které rozšiřují svou nabídku. I o tom na TikTok World.

TikTok World – největší marketingová akce roku

TikTok World oficiální a největší webinář pro firmy a agentury na TikToku tohoto roku přinesla mnoho novinek. Jednalo se o 2 hodinovou online akci, kde jednotlivý specialisté představovali nová vylepšení platformy. Získali jsme zde i mnoho nových dat ze světa reklamy na této síti.

Protože jsme partnerskou agenturou TikToku, nemohli jsme na této akci chybět. Čerpáme tak čerstvé informace i metodiku, se kterou pečujeme o marketing našich klientů. 

Co se na TikToku v roce 2020 událo?

Během pandemie se TikTok neskutečně rozjel. Aktivita jeho uživatel vzrostla o 94 %. Facebookové sítě oproti tomu zaznamenali v průměru 11% růst. TikTok se také stal druhou nejrychleji rostoucí společností světa s 158% růstem, hned za Teslou Elona Muska.

Dosáhl také 3 miliard stažení – jako jediná nefacebooková aplikace a těší se z 1 miliardy aktivních uživatelů. 

Stojí za tím i TikTok algoritmus, který vytváří pro uživatele prostředí, se kterým se ztotožní a týká se ho. Tak přemýšlejte i při tvorbě reklam, značky by neměly rušit diváka a naopak by měly zaujmout a splynout s okolím. 

Jaký obsah mají značky tvořit?

Rozhodně přirozený obsah pro TikTok prostředí. 44% uživatelů chce, aby pro značky tvořili zábavný obsah. Zaujme je pak více a značka je jim sympatičtější. 

Důležité je přemýšlet jako marketér, ale reklamu vytvářet jako tvůrce. Nechte vaše obecenstvo se ztotožnit s jednou postavou, tématem, nebo prezentací, kterou na Taktiku zvolíte. Zvyknou si tak na vás a když jim nabídnete přidanou hodnotu, bude se vám dařit vytvořit komunitu.

@aboutyou_cz

Re-Work Your Wardrobe. 💫 Přetvoř si svůj starý top! AboutYouStyle @Paula 🐄

♬ original sound - ABOUT YOU CZ

Jakou hudbu v reklamách používat?

Esenciálním elementem na TikToku je jednoznačně také hudba. Zvuky nejen, že doplňují videa, ale jsou zcela základním stavebním kamenem. Tvrdí to 90% jeho uživatelské základny.

88% lidí na TikToku objevuje nové tvůrce a hudba v nich vzbuzuje emoce. 50% se ztotožňuje s tvrzením, že hudba dělá obsah energickým a zábavným. 

Applied Brand Science tvrdí, že reklama je až 8x zapamatovatelnější s použitím kvalitního zvuku. S jeho vybráním vám může pomoci i například knihovna komerčních zvuků přímo v aplikaci. Díky zvuku apelujeme na psychiku člověka lépe, než bez něj. 

TikTok hudba statistika

Zdroj: tiktok.com

Marketingová spolupráce s dalšími tvůrci

Pro marketing na TikToku mohou být spolupráce opravdu brilantním tahem. Influenceři, kteří již mají svou komunitu vzbuzují u diváků důvěru a mohou vám pomoci s nalákáním zákazníků. Důležité je ale myslet na dva body.

  1. Když vybíráte influencera pro vaši reklamu, měl by rezonovat ve vaší cílovce. Pokud tedy máte více produktů a chcete cílit na různé zákazníky, navázejte i více spoluprací.  
  2. Ze spolupráce musí benefitovat obě dvě strany. Je důležité ocenit váš protějšek. Z hlediska motivace a kvality dalších videí je to esenciální. Ze spokojenosti obou dvou stran budete těžit více, než si myslíte. 
Při vytváření vašeho obsahu nezapomeňte sledovat komentáře. Často tam najdete skvělé nápady na novou kreativní tvorbu. Pokud navíc budete se svým publikem interagovat, získáte si ho ještě víc. Odpovídejte jim!

TikTok představuje nové reklamy

#1 Collection Ads

Kolektivní reklama vám umožňuje promovat více produktů najednou. Díky ní můžete vytvořit katalog, který se jednoduše rozbalí hned na popředí videa. Uživateli tak stačí jeden klik a může procházet vašemi produkty. 

Reklama může být ideální pro limitované, nebo sezónní nabídky. Případně výběr vašich nejprodávanějších kousků. 

TikTok oblečení

Princess Polly, americký obchod s oblečením díky tomuto druhu reklam zvýšil návštěvnost svého webu o 53,84%.

#2 Dynamic Showcase Ads

Tento druh reklam přináší nové řešení pro cílení. Můžete tak mít více produktů, které chcete promovat a u každého si určit cílovku. Pamatujete, co jsem říkala o spolupráci s influencery? Zde to můžete skvěle aplikovat! Personalizujte svoji reklamu do maxima na základě zájmů publika!

Internetový obchod JD ID získal Spolu s Dynamic Showcase Ads 12x více instalování aplikace a 3x více prokliků!

#3 Lead Generation Ad

Tato inzerce umožňuje podnikům lépe porozumět svému publiku a zákazníkům. Pomůže vám dosáhnout na vaší cílovku. Bez opuštění aplikace budete moci jednoduše přenést své zákazníky na stránku, kde vám budou moci vyplnit dotazník a přihlásit se třeba k odběru newsletteru. 

Můžete si nastavit propojení rovnou s vaším systémem, nebo si informace z aplikace stahovat. 

Spolu s novým TikTok Shopping bude tento reklamní mix ještě efektivnějším marketingovým nástrojem, než který TikTok nabízel doteď. A i ten se mohl pyšnit opravdu kvalitními výsledky. Přečtěte si o konkrétních číslech v našich case studies. Například brněnská firma OnGlazz měla na TikToku stejně efektivní výkonostní kampaň a dokonce i třikrát levnější v porovnání s Facebookem. 

Zaujal vás marketing na TikToku? Chcete naskočit na moderní vlnu a nenechat si ujít žádnou příležitost? Tak to jste tady správně. V našich blozích se můžete dočíst více tipů a osvětlení TikTok triků. 

Pokud chcete na TikToku rozjet kampaň s naší pomocí, jsme tu pro vás. Objednejte si s námi půlhodinovou konzultaci zdarma.

Konzultace ZDARMA

Chcete poradit, která služba by pro vás dávala největší smysl? Rezervujte si bezplatnou půlhodinovou konzultaci, kde se pobavíme o vašich cílech a očekáváních apodle toho vám doporučíme vhodné kroky.