Menu Zavřeno

Nakupování přímo na TikToku? Je to tady!

Toto úterý se konal největší TikTok marketingový event – TikTok World. Společnost na něm oficiálně odkryla nové funkce jako je nakupování přímo na síti. Platforma se tak konečně přemění v komerční aplikaci v pravém slova smyslu. 

tiktok new commerce solutions

Zdroj: TikTok

Značkám bude umožněno linkovat produkty, hostit nakupovací live streamy a navíc přibudou nové 2 typy reklam. Bude u nich možné lépe cílit, nebo inzerovat více produktů najednou. Tyto nové prvky se vyvíjeli 18 měsíců a momentálně jsou součástí sekce TikTok Shopping. 

TikTok chce přinést nová řešení, která dají možnost firmám účinně využít marketingové síly platformy.

TikTok Shopping přinese do marketingového prostředí zcela novou energii. Firmy budou moci jednoduše přidávat prokliky do své organické tvorby a přímo z videí je vést ke konverzi skrze linky. 

Nové reklamy na TikToku

Nové typy reklam rozšíří firmám možnosti.

“Collection ad” jim nově dovolí přidávat vlastní swipe-up produktové karty v organických videích a aukčních nebo quick ad inzerci. Umožní v nich inzerci více produktů najednou. 

“Dynamic showcase ads” nabídnou personalizovanou a cílitelnou formu reklam založenou na zájmech uživatele. 

Další prvek “Live shopping” pak bude zahrnovat živá vysílání, ve kterých značky představovat své produkty nebo služby s přímým odkazem pro koupi. 

Toto všechno přináší další zlom v marketingu na TikToku. Ten je již teď extrémně účinný právě díky velkým organickým dosahům a snadnému budování brandu. Na TikToku se totiž kvůli algoritmu a domovské stránce hledá komunita výrazně lépe, než na jiných platformách. 

Virální zde může být i video uživatele, který je zatím bez sledujících. Během několika měsíců tu mohou tak nejen influenceři ale hlavně i firmy najít desítky tisíc sledujících bez placené inzerce.

Jakmile se toto propojí s novým stylem inzerce a budou zde existovat přímé prokliky, přinese to firmám ještě více konverzí. Doteď byl marketing na TikToku efektivní, nyní se ale posune ještě o level výš.

Spolu s tím, že má nyní TikTok 1 miliardu aktivních uživatelů z toho přes 1,5 milionu Čechů, se otevírají dveře pro zasažení publika ohromným způsobem. 

Bezpečné nakupování přímo v aplikaci

TikTok si chce zakládat na tom, že přinese do nakupování jistotu a bezpečnost.

ray cao portrait

„Je to zcela nová vtahující příležitost pro prodejce i zákazníky. Chceme poskytnout bezproblémovou zkušenost pro obě strany. Lidé díky krátkým videím uvidí, co přesně kupují. “

Ray Cao, managing director and global head of product strategy and operations at TikTok

Cao se zmiňuje o kvalitě nakupování na TikToku. Reeferuje hlavně o tom, jak mohou diváci vidět položku z různých úhlů, prohlížet si podrobnosti a nakupovat i platit s možností neopuštění aplikace, která zajistí, že se bude jednat o bezpečný nákup. Maloobchodníci budou ale mít možnost provést transakce i sami. 

Bude zde existovat prodejní prostředí a systém přímo v aplikaci, ale prodejci budou moci odvést zákazníky skrze odkazy i na své stránky.

Jak nové nákupní funkce využijí značky?

Mnoho značek je již na TikToku aktivních – například Louis Vuitton, Estée Lauder, Guess a další mezinárodní giganti. Nejedná se ale jen o ně. Najdeme zde také banky, operátory, automobilky.  

TikTok je ale opravdu inkluzivním prostředí, kde své publikum najdou i menší zájmové skupiny a podnikatelé. V České republice se jedná například o Super zoo, O2, HomeRent, Albi, Autoškolu Nobe nebo Olympijský tým. 

Nebude dlouho trvat a společnosti určitě rádi využíjí dalšího potenciálu, který TikTok přinese. Již teď se jim marketing na této platformě vyplatí. A co vy? Plánujete také udržet krok s konkurencí a nechcete si nechat ujet vlak?

Možná máte pocit, že TikTok je pro vás velkou neznámou. Domluvte si s námi zdarma konzultaci, kde s vámi během půl hodinky probereme, jestli je TikTok pro vás a jak na to. Kontaktujte nás a my vám pomůžeme. 

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.