Menu Zavřeno

TikTok klíčovým nástrojem pro konverzi online videa

Většina firem již ví, jakou sílu má marketing na sociálních sítí – reklamy jsou méně formální a lidé je konzumují, aniž by si to uvědomili. Jakou roli zaujímá TikTok a v čem se liší od jiných platforem?

zena se stetci

67% TikTok komunity je nyní dle Statisty dospělá, zároveň jsou také uživatelé TikToku velmi tolerantní vůči reklamě – uvedl Kantar. Prezentace účtů na TikToku je neformální a velmi autentická – lidé zde netouží po dokonalosti – naopak. Tato síť je založena na spontánnosti a panuje zde uvolněná atmosféra.

Pohlcující TikTok komunita nabádá ke konverzím

I díky tomu se lidé snadněji ztotožní se značkou či produktem, nebo dají na doporučení influencera. TikTok ale na svou komunitu okouzluje i jinak. Míra zapojení publika je totiž na TikToku opravdu veliká – nejen, že se tedy diváci s tvůrci ztotožňují, ale zároveň se i přidávají. TikTok nevytváří jednotlivé účty. Tato platforma stojí na své komunitě, na inkluzivním a vtahujícím obsahu, na trendech, challengích, duetech a další tvorbě, vyzývající k akci. 

Těžké cílení na klienty? TikTok najde cílovku za vás

Samozřejmě pokud se budete držet tématu, se kterým si je vaše cílovka blízká. Jak to? Může za to domovská stránka TikToku a unikátní algoritmus. Na TikToku totiž nemusíte nové podměty vyhledávat – prostě tam jsou. 

Narozdíl od jiných sítí TikTok uživatele neuzavírá do bubliny přátel a účtů, které sledují. Jeho hlavní stránka, funguje na bázi neustálého doporučování a objevování obsahu. Algoritmus z chování v aplikaci odhadne zájmy diváka a upraví poté i nabídku videí. Čím více sledující interagují a tráví na síti času, tím je přesnější.

Algoritmus také řadí videa – zobrazí je více lidem, pokud u nich malá skupina lidí, na které ho testuje, vydrží koukat do konce, nebo alespoň déle než pár vteřin. Dalšími aspekty jsou samozřejmě i interakce jako likes, sdílení, komentáře a další. Proto je důležité zaujmout.

@kauflandcesko

Taky miluješ tenhle song? Tak si s naší královnou slev dej battle. #cheapqueenduet

♬ původní zvuk - Kaufland Česko

Například Kaufland se do toho obul opravdu s grácií.

Jak algoritmus pozná, jaká videa uživatel nahrává?

Díky popisku, hashtagům, hudbě, skupině, ve které video rezonuje, a dalším videím na vašem účtu algoritmus také zjistí – o co ve vašem videu jde. Doporučuje ho následně publiku, které má o vaše video zájem. Díky těmto prvkům můžete na TikToku získat obrovské organické dosahy.

Zní to složitě? Vůbec zapeklité to ale nenístačí se držet jednoho tématu, které vystihuje vaši značku a aplikace si již poradí. Vy tak budete nakonec mít relevantní sledující, které budete moci skrze videa přivést ke konverzím – na vašem webu, jiných sítích, nebo mimo online svět v obchodě.

Jak přivést publikum k akci?

Prvním krokem je přijít na TikTok a založit si účet. Mnoho firem váhá, moc se jim do toho nechce a ve výsledku přicházejí o velmi plodné marketingové příležitosti. Účet ani aplikace nic nestojí. Jednoduše si ji může stáhnout kdokoliv, začít tvořit a využít potenciálu organických dosahů bez jediné koruny. 

Dalším bodem je firemní účet. Díky němu se rozšíří vaše uživatelské možnosti. Je opět zdarma a poskytne vám přístup k analytice, pro přidání linku na web do bia, nebo k placeným reklamám. 

online shopping

#1 Propojte svou komunitu s dalšími sítěmi

Mrkněte se na svůj profil a přidejte si popisek, kde se potenciálním zákazníkům představíte. Poté přidejte odkaz na svou webovou stránku, Instagram a YouTube – pokud je máte.

TikTok je velmi populární platformou pro převod komunity na jinou síť – právě proto, že se zde publikum hledá tak snadno. 

#2 Výzva k akci

Jak jinak přimět lidi ke konverzi, než skrze výzvu k akci? Přidejte ji do videa, do popisku a klidně i do bia. Samozřejmě zásadní je, budovat si se svými zákazníky vztah.poté je přivedete tam, kam chcete. Nekřičte proto všude s propagací produktů, ale nejprve vzbuďte důvěru. Pokud ale chcete publikum někam dostat musíte to říct – nenutit je, ale navést je.  Poté u vás rádi nakoupí, případně provedou jinou konverzi. 

#3 Zapojení publika

Jedním ze zaručených nástrojů, které vedou k větším dosahům, budování důvěry i k akci, je zapojení publika do tvorby. Prostředkem proto může být challenge, ale také soutěž nebo duet. Buďte na svém účtu aktivní i mimo nahrávání videí. Odpovídejte na komentáře a věnujte se své komunitě. 

Budou vás poté pravděpodobněji sdílet, tvořit s vámi a vy tak vytvoříte příjemný prostor, který doprovází vaše značka – ideální pro brand awareness, že?

Nejdůležitější je začít

Pro získání sledujících platí mnoho rad, pokud se však do toho obujete a začnete, jste již na půli cesty. V našich dalších článcích se věnujemeporozumění analytics, praktickým tipům pro proražení na domovské stránce, nebo třeba i zmíněným hashtag challengím. Přečtěte si je a nenechte si utéct příležitosti, které tato síť přináší. 

Jsme partnerskou agenturou TikToku, která se na této sociální síti orientuje jako doma. Proto vám rádi nabídneme pomoc nejen prostřednictvím článků, ale také skrze naše služby. Kontaktujte nás a domluvte si s námi schůzku. Jsme tu pro vás.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.