Challenge jsou jedním z nejvíce oblíbených trendů na TikToku, sociální síti, které za poslední rok raketově narůstá uživatelská základna. Výzvy, do kterých se mohou zapojovat i samotní diváci, využívají značky pro své inovativní marketingové strategie. Jedná se o jednoduchou cestu ke zvýšení povědomí o byznysu a oslovení nových zákazníků. V tomto článku vám přiblížíme TikTok challenge a dáme vám pár tipů, jak na ně!
Co je to TikTok challenge?
Může se jednat o téměř jakýkoliv typ videa – jediné na čem opravdu záleží je, aby bylo snadno replikovatelné, zaujalo a lákalo publikum k duplikaci obsahu. Výzvy jsou unikátní příležitostí pro získání sledujících na svou stranu a jejich přirozeného zapojení do tvorby, která je ztotožněna s vaší značkou. Pokud se vám povede vytvořit trend, který se uchytí, rychle se skrz platformu rozšíří.
Podívejte se na to, jak vypadala první TikTok challenge s českou písničkou v pozadí #neposlitodal od našeho klienta Radka Bangy.
Pokud se rozhodnete vytvořit výzvu, zamyslete se nad tím, s jakým hashtagem ji sladíte. Měl by ji vystihovat, nebýt příliš dlouhý a složitý, ale zároveň ani zahlcený miliardami videí. Uživatelé skrze hashtagy hledají obsah, který je zajímá a je důležité jim vyjít vstříc.
Můžete se také rozhodnout investovat do své challenge peníze podobně jako Pepsi, která vytvořila sponzorovaný hashtag #PepsiCanBalance. Umožní to rychlejší zviditelnění, získání publika a nakopnutí dalších replikací. Potenciál leží také v budování vlastní reputace skrze challenge – lidé se s vaší značkou lépe ztotožní a budou jí více důvěřovat.
Ukažme si to v číslech. Challenge #InMyDenim od módní značky Guess zaznamenala více než 5,5 tisíce replikovaných videí, 10,5 milionu shlédnutí, měla 14% míru zapojení a přivedla přes 12 tisíc nových fanoušků na účet Guessu.
Zdroj: TikTok
Jak na TikTok výzvu:
#1 Vytvořte TikTok challenge
Ujistěte se, že vaše challenge je snadno replikovatelná, zábavná, ale hlavně inkluzivní a přístupná pro všechny.
Například Colgate vytvořil výzvu k příležitosti svátku matek #MakeMomSmile. Challenge spočívala v ponechání kreativity uživateli, který měl za úkol vytvořit libovolným způsobem úsměv na tváři své maminky. A chytlo se to skvěle! Lidé sdíleli videa, jak nesou snídani do postele, nosí květiny, nebo tancují. Do této výzvy se podařilo zatáhnout i další známá jména včetně New York Giants, Houston Rockets nebo Dallas Cowboys. Jedinečné kouzlo challengí spočívá v propojení publika se značkou, které přináší benefity na všech stranách.
@nygiants Happy Mother’s Day 💙 #momsoftiktok #MakeMomSmile #fyp #foryou #foryoupage
♬ Children Folk Acoustic - BDKSonic
Zdroj: TikTok
#2 Zvětšete o vás povědomí
Pozornost TikTok komunity získáte snadno pomocí TikTok influencerů. Pomocí partnerství s populárními tvůrci se dostanete k novému publiku, které je již součástí oddané fanouškovské základny daného influencera. Samozřejmě jsou i další cesty marketingu na TikToku, které probíráme v dalších našich článcích, nebo na našem webináři. Pokud se chcete dozvědět více o úspěšné propagaci a růstu publika, objednejte se na něj níže.
#3 Jedinečné TikTok funkce
Pokud jde o vytváření výzev pro vaši vlastní značku, přemýšlejte o různých způsobech, jak začlenit funkce, které se nacházejí výlučně na TikToku a nezapomínejte na potřeby vašeho publika. Uživatelé TikToku mají rádi bezprostřeední, spontánní obsah, který se snadno imituje a chtějí cítit otevřenost vaší značky a ztotožnit se sní
Pokud přemýšlíte o TikTok výzvě – a je jedno jestli vlastní, nebo se zapojit a přeměnit již existující trend, nyní je ta nejlepší doba. TikTok je nejstahovanější nehráčskou aplikací dneška a je novým průkopníkem na marketingovém poli.
Jak vypadá úspěšná TikTok challenge?
TikTok challenge kosmetické značky E.L:F. #EyesLipsFace pro vás může být skvělou inspirací – získala přes 7 miliard zhlédnutí a ukázala pravou sílu marketingu na TikToku. Challenge narozdíl od každodenních videí přišla na trh s vlastní písničkou v pozadí, která se díky výzvě také stala virální – nakonec byl singl oficiálně vydán i s originálním klipem, přestože měl jen rychle zazářit během challenge.
Také chcete naskočit na moderní vlnu TikToku a využít ho pro byznys, ale nevíte si rady a chtěli byste pomoc? Neváhejte nás kontaktovat, rádi vám poradíme.