Menu Zavřeno

Zviditelnění na TikToku – 8 tipů pro váš marketing na této sociální síti

TikTok se během posledního roku vyšvihl mezi nejpoužívanější sociální sítě světa – oslavil
2 miliardy stažení a má přes 700 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Stal se tak plnohodnotným marketingovým nástrojem a otevřel dveře k novému typu propagace – díky jeho algoritmu je možné organicky oslovit cílovou skupinu bez využití placené inzerce.

V tomto článku vám představíme marketingové tipy přímo od populárních tvůrců. TikTok uživatelská základna se neustále rozrůstá a uchytí se zde téměř jakékoliv téma. Jedná se o místo kde značky, podniky, celebrity
a influenceři mohou představit své pravé já a
nakopnout svůj business novým způsobem

Jak tedy rozjet svůj byznys na TikToku tak, aby měl kýžené výsledky?

#1 Rychle se adaptujte a naskočte na aktuální trendy

Na TikToku stačí strávit pár minut a již na vás trendy vyskakují ze všech stran. Některé z nich se objeví a zmizí
z ničeho nic, jiné jsou spjaté s určitou událostí, nebo obdobím. Je dobré proto trendy sledovat a rychle se jich chytit. Další podstatnou věcí je nahrávat videa rychle tak, aby nedošlo k prodlevě mezi dnem natáčení a nahrávání – situace se může každou chvíli změnit. Může to znít složitě – obvyklé jsou například obavy z nedostatku nápadů, ale nebojte. TikTok ForYou stránka je neomezeným zdrojem inspirace – lidé mají rádi repetitivní populární obsah. A nejlepší je, že díky trendům můžete oslovit nové publikum velmi jednoduše skrze populární hashtagy a nezabere vám to žádný čas navíc.

TIP: Hashtagy používají uživatelé k hledání trendů a témat – je proto dobré využít ty, které právě letí a zároveň skvěle vystihují kategorii vaší tvorby.

#2 Vyberte si své niche téma

TikTok se dokázal odtrhnout od tanečků a lip-sync videí, existují zde tisíce zájmů a kategorií. Je proto důležité ztotožnit se s jedním “niche” tématem a oslovit jím právě potenciální klienty. Zamyslete se nad tím, co vaši značku nebo službu vystihuje, proč ji lidé mají rádi a jak by to šlo vypíchnout. Velmi dobrým tahem je sledovat, jakou strategii zvolila vaše konkurence, můžete tak nejen získat nové nápady, ale třeba si uvědomit, kterým chybám se chcete vyvarovat. 

Síla TikToku leží v nalezení potěšení, které tvůrci nabízí. Je tak důležité svou tvorbu směřovat právě ke svým zákazníkům. TikTok algoritmus vám pak pomůže s filtrací uživatelů a bude cílit přímo na ty vaše. Musíte mu ale pomoci správnou navigací – tou mohou být například hashtagy. Pravidelným postováním příspěvků zastřešených jedním hlavním tématem začnete postupně budovat vlastní fanouškovskou základnu, která se může rozšířit i na další sociální sítě, bude s vámi spolupracovat a dále rozšiřovat vaší brand identitu.

#3 Příprava a trénink

Niche téma už máte a trendy jste prozkoumali. Teď je čas na natáčení. Nepodceňte přípravu. TikTok nabízí velmi uživatelsky příjemné editační nástroje, které vám umožní si s videem opravdu vyhrát. Po stažení aplikace je dobré se v prostředí TikToku aklimatizovat a vše si pořádně vyzkoušet – můžete tvořit a nakonec si video uložit jen pro sebe a nezveřejňovat ho. Až si s platformou sednete, je zásadní si dopředu stanovit představu a dotáhnout ji do konce.

# 4 Získejte pozornost

Klíčem k širokému publiku je dobře postavený příběh. Příběh vaší značky, propojený s „niche“ tématem a poutavým vizuálem je tím, co vaše podnikání na TikToku potřebuje. Například textové bubliny vám umožní komunikovat i přitáhnout pozornost. Pokuste se si představit, že má sledující vypnutý zvuk a pak vymyslete způsob, jak ho přesvědčit, aby si ho zapl. Seznamte ho s problémem, nabídněte mu zajímavost a nebojte se oslovit jeho pocity.  V prvních dvou nebo třech vteřinách musíte zaujmout a poté postupně předkládejte podrobnosti nebo řešení problému. 

# 5 Sdílejte často

Populární TikTok účty většinou přidávají příspěvky každý den. Důležitá je konzistence, abyste byli dlouhodobě atraktivní, musíte být aktivní. TikTok vám ale půjde naproti – příspěvky lze plánovat až 10 dní dopředu. TikTok je zároveň skvělou platformou pro experimenty. Můžete zde testovat nové prvky vaší strategie a být opravdu kreativní. Jakmile zjistíte jaký formát má úspěch, stačí se ho chytit a stavět na něm dál.

#6 Buďte průkopníky

Přestože TikTok jede na vlně trendů, může být také o originální a inovativní tvorbě. Pokud se po prozkoumání ForYou stránky necítíte ztotožněni s žádným z konceptů, přijďte s něčím novým a průlomovým. Uživatelé jsou zvědaví a rádi koukají na napínavá a chytlavá videa. Tím, že vybočíte z řady si vysloužíte jejich pozornost. Pokud se necítíte na budování obsahu zcela od základu, můžete zkusit vdechnout nový nápad již zavedenému konceptu.

#7 Nevzdávejte to

Pokud chcete vybudovat silný obraz vaší firmy a získat oddané publikum, bude to možná běh na dlouhou trať. TikTok vás může po chvíli omrzet nebo vás začne unanovat – zvlášť pokud se snažíte realizovat kvalitní marketingovou strategii. Přestože to může být jen jedno video, které vás vynese do povědomí široké veřejnosti, může to trvat delší dobu. Nebuďte proto zklamaní, pokud se vám nepodaří stát se virálním hned na začátku a vydržte. Pokud nechcete trávit příliš mnoho času kampaní na TikToku, nebojte se svěřit do rukou odborníkům, kteří tuto práci převezmou za vás. Jedním z partnerů TikToku jsme i my, nabízíme spektrum služeb a správa sociálních sítí je mezi nimi. Neváhejte nás kontaktovat.

#8 Buďte autentičtí a bavte se

Autentičnost je na poli marketingu a sociálních sítí často omílaný pojem, protože je naprosto esenciální.
Na TikToku to ale platí dvojnásob – autentičnost zde hraje prim a estetika zůstává upozaděná. Nebojte se proto
zazářit s vaším charakterem! TikTok komunita si zakládá na vstřícném a otevřeném přístupu, pokud se s vámi lidé ztotožní, budete je mít větší šanci oslovit. A nezapomeňte –  TikTok je zábavní platformou a vaše tvorba by měla kromě diváků bavit i vás

Pokud uvažujete o marketingu na TikToku, nebo vás tato sociální síť zaujala a chcete se o ní dozvědět víc, přečtěte si další naše články, nebo se objednejte na webinář níže.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.