Komunita kolem TikToku je známá svou kreativitou a mírou interakcí s obsahem. To dělá TikTok unikátním. Ať už se jedná o Hashtag Challenge nějaké značky či reklamu In-Feed, obsah na TikToku – dokonce i reklamy – působí organicky a opravdově. TikTok přinesl nový trend, který mění pohled značek na to jak inzerovat. Znamená to, že uživatelé si užívají jak reklamy, tak běžný obsah. A to se značkám líbí.
Tuto skutečnost potvrzuje i poslední Media Reactions Report od společnosti Kantar, která zařadila TikTok na 1. místo co se týče parametru ad equity. Tento parametr měří postoj uživatelů k reklamám napříč různými mediálními kanály. Jinými slovy, obsah tvořený značkami není braný uživateli na TikToku jen jako pouhá „reklama“, ale jako obsah, který v nich skutečně vyvolá nějakou emoci či zájem.
Mezi 13 hlavními digitálními platformami, které Kantar porovnal, se TikTok jeví jako platforma, která nabízí nejméně rušivé a nejvíce inovativní formáty reklamy.
Pro marketéry je toto ráj na zemi. Unikátní formáty reklam dosahují vysoké míry zájmu ze strany uživatelů a v kombinaci s algoritmem TikToku se daný obsah rychle dostane ke správnému cílovému publiku. Pro marketéry to tak znamená pracovat zejména chytřeji, nikoliv tvrději.
„Žebříček společnosti Kantar jasně ukazuje, že uživatelé TikToku berou reklamy na této platformě jako velmi zábavné a inovativní.“ – říká Duncan Southgate, Global Brand Director, Media, Insights Division ve společnosti Kantar. „To činí TikTok velmi atraktivním prostorem pro inzerci.“
Filozofií celého TikToku je přinášet zábavu a inovace. To dává značkám šanci se odlišit a zapojit kreativitu. Reklama na TikToku se dokáže snadno stát virální a za velmi krátký čas si dokáže najít relevantní publikum uživatelů.
Pořád je čas…
TikTok je pořád relativně novou platformou. I přes to, že se dostává čím dál více do povědomí a v České republice ji denně používá 700 000 uživatelů, prostor pro reklamu ještě není zdaleka přesycený jako tomu je například u Facebooku. Značky se tak nemusí strachovat, že by byli uživatelé unavení neustálým zobrazováním reklam. To je značnou výhodou i pro marketéry, kteří se mohou v rámci svých kampaní pořádně vyřádit a užít si velké svobody v tvorbě. TikTok nabízí spoustu nástrojů, jak mohou značky uživatelům předat příběh či myšlenku, která reálně vyvolá zájem a odezvu.
Podle dat společnosti Kantar jsou uživatelé na TikToku nejvíce tolerantní vůči reklamnímu obsahu. Uživatelé si tento typ obsahu dokonce užívají a baví je. A toho by měly využít značky, dokud to jde. Tento obří prostor pro tvorbu a obrovské dosahy tu nebude navěky. Nyní je nejlepší šance vybudovat si na této platformě stabilní základnu uživatelů, kteří budou sledovat váš obsah. Dokud ještě není TikTok přesycený.