Menu Zavřeno

Vydělat na TikToku? S úspěšnou kampaní určitě!

Hledáte způsoby pro vyšvihnutí vaší firmy nebo podnikání? Chcete více konverzí a co nejefektivnější kampaň?

Tiktokobrazovka

Možná vás to překvapí, ale neměli byste si nechat ujít příležitost začít s marketingem na TikToku.

Proč se dá na TikToku vydělat?  

Také si myslíte, že je TikTok jen pro děti? Tak to vás musíme vyvést z omylu. V Česku má totiž půl milionu uživatelů starších 24 let.

Podle oficiálních statistik, je dokonce 84% uživatelů dospělých. Uvědomujeme si ale, že tato data mohou být zkreslená a děti se mohou postaršovat. Protože ale děti volí spíše věk jim bližší, nevydávají se za osoby starší 24 let. Proto jsou data o starších uživatelích relevantnější. 

Tiktok data pro čr

Pro marketing je rozhodující fungování aplikace:

TikTok je sítí, která neustále nabízí nový obsah. Uživatelé se tak nezacyklují. Vy tak můžete, jako firma, nebo podnikatel, stále oslovovat nové publikum, na základě organických dosahů. to znamená, že na rozdíl od Instagramu nebo Facebooku se zobrazí vaše tvorba na domovských stránkách uživatelů i bez inzerce. 

Jak je to možné? Jednodušše řečeno, díky algoritmu a stylu aplikace. Na rozdíl od ostatních aplikací zvolil TikTok jako výchozí bod platformy stránku “Pro Tebe”, kde uživatel nesleduje odebírané uživatele, ale doporučovaný obsah.

Videa mu jsou doporučována na základě algoritmu. Ten sleduje pohyb uživatele po síti. Podobně, jako všude jinde na internetu vidíte reklamu založenou na vašich předchozích aktivitách, vám TikTok zde se nabízí videa od různých tvůrců. Lidé ale na tento obsah koukají na rozdíl od reklam rádi. 

Algoritmus pozná, na co chcete koukat z vašeho předchozího chování na síti. Pokud se vám video líbí, začali jste sledovat tvůrce, nebo jste s ním jinak interagovali, uvidíte pravděpodobně jemu podobná v budoucnu. 

TikTok vyzývá k zapojení a toho je vhodné využít

Tato síť opravdu hraje do karet firmám. Mnohé si to také již uvědomily a to i v Česku. TikTok je totiž velice autentickou platformou. Nejvíce zde oslovíte diváky spontánním, vtipným nebo edukačním videem, které vyzývá k zapojení. Netradiční obsah se také dobře chytá. 

Například video Maappi, se kterými spolupracujeme, se hned poprvé vyšvihlo na milion zhlédnutí. Zcela organicky, bez reklam a bez jakýchkoliv sledujících na účtu.

Jak je to možné? Na Tiktoku algoritmus hodnotí každé video zvlášť nezávisle na počtu sledujících. 

Pokud budete dobře zapojovat své publikum a chytíte jeho pozornost, budete lépe kategorizováni algoritmem. A nejen to, vaše video se bude organicky šířit i mezi uživateli, budete vzbuzovat více důvěry a povede to k více konverzím.

Představme si dvě firmy. O jedné jste pouze slyšeli a u druhé jste se zapojovali do dění na její sociální síti. Pokud se mezi nimi budete rozhodovat, kterou zvolíte? Odpověď asi známe. Proto je důležité jít komunikaci a zapojení vašich potenciálních zákazníků naproti. 

3 tipy pro vaší kampaň na TikToku!

#1 30 sekund a méně – udržte si pozornost

Udržujte vaše videa krátká – povede to k více dokoukaným videím, větší akčnosti videí a přehrávání videí znovu. To následně přináší lepší hodnocení algoritmem a větší organické dosahy.

TikTok uživatel je navíc většinou netrpělivý a pokud se začne nudit, uteče vám k dalším videím.

#2 Zkoumejte, zkoušejte a testujte, co zabírá

TikTok si může stáhnout opravdu každý. A také se k tomu blížíme – letos oslavil, jako jediná Facebookem nevlastněná aplikace 3 miliardy stažení. Uživatelsky je velmi nenáročný, jednoduchý plus efektní. 

Zastavte se na chvilku a zabrouzdejte po síti. Objevte trendy, kterých se můžete chytit, sledujte, jaké efekty a možnosti nabízí. Omrkněte také svou konkurenci a jejich populární videa. Jaká videa mají úspěch?

Následně to všechno vyzkoušejte a nebojte se video vypustit a testovat přímo v terénu. Nic vám nedá tolik, jako přímá data z vašeho účtu, na kterých si můžete vaše počínání ověřit. Dostanete se k nim jednoduše skrze svůj PRO účet. Ten si nezapomeňte nastavit!

Více o metrikách si můžete přečíst v našem návodu. 

#3 Buďte trpělivý

Všechno nějaký čas trvá a pokud se chystáte rozkoukat a rozjet podnikání na TikToku na vlastní pěst, bude to chvilku trvat. To souvisí i s předchozím bodem.

Nejprve se musíte s aplikací seznámit a naučit se s ní pracovat. Později se budete seznamovat  publikem a metodami, které v něm rezonují. Až obě dvě věci klapnou, budete slavit úspěch. 

Pokud chcete na TikToku začít hned a ničím se nezdržovat, skvělý nápad! Firmy v Česku se již začínají odhodlávat a pohánějí své výdělky skrze TikTok. Staňte se jednou z nich bez čekání a nenechte si ujít tuto příležitost. O úspěšnosti kampaních se můžete dočíst například v našich case studies. 

Jsme jednou z partnerských agentur TikToku a jsme schopni Vám dát na míru šité poradenství, nebo za vás vše ohledně TikToku zařídit. Kontaktujte nás níže hned teď skrze jedno tlačítko. 

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.