V každé byznys strategii je stanovení cílů a jejich následné sledování skrze metriky základním stavebním kamenem. Stejně tomu je i v marketingu na sociálních sítích – tedy i TikToku. Prvním krokem proto musí být nastavení vašeho účtu do Pro módu, který vám zajistí přístup k datům. Díky analytice budete dosahovat stanovených výsledků, lépe zacílíte na své koncové klienty a pochopíte, co opravdu od vaší tvorby chtějí. V dnešním článku se společně podíváme, jak získat data na této síti a využít je ke svému prospěchu.
Jak se k analýze získáte přístup a kde ji najdete?
Již jsme naznačili, že na začátek je nutné mít účet vylepšený do Pro módu – jedině tak vám bude umožněn přístup k analytice. Jedná se o pouhé přenastavení, za které vám nebudou účtovány žádné poplatky.
Influenceři – tedy lidé, kteří mají vliv na rozšířenou fanouškovskou základnu, jsou jedním z klíčových faktorů marketingu na TikToku. Stát po boku tvůrců, kteří stojí ve středu komunit, je pro značky skvělou příležitostí ke zviditelnění. Influenceři se věnují různým tématům zábavy, přes technologie až po design, recenze nebo vaření. Na TikToku v dnešní době frčí už opravdu všechno. Každý tvůrce má své niche téma, které ho vystihuje a určitě se najde někdo, s kým by se vaše značka skvěle ztotožnila.
Jak nastavit pro účet:
- Najeďte na váš profil a otevřete okno Nastavení a soukromí třemi tečkami v pravo nahoře
- Zvolte Spravovat účet
- Klikněte na Přepnout na účet Pro
- Vyberte Tvůrce nebo Podnikání
- Zvolte kategorii, které se chcete věnovat (nebude zveřejněno)
Zdroj: TikTok
Analýza kanálu
Po otevření analytiky na vašem profilu naleznete tři hlavní kategorie – Přehled, Obsah a Sledující a LIVE.
Přehled
Jedná se o souhrn vašeho profilu včetně kategorií Obsahu, Sledujících i LIVE. První, co vidíte po otevření karty přehled je sekce Zapojení. Dozvíte se zde klasická souhrnná data – počet zhlédnutí, lajků, komentářů, sdílení, ale také počet zobrazení profilu. Pokud na TikToku propagujete značku, bude to pro vás důležitá metrika k porovnání zobrazení vašeho profilu s počtem přístupů na web z TikToku, případně dokončených konverzí. Po rozkliknutí Zapojení získáte konkrétní data vázaná na jednotlivé dny v grafech. Můžete tak zjistit, které dny byly vaši sledující nejvíce aktivní, nebo která videa měla největší úspěch a přizpůsobit tak čas nahrávání i styl tvorby.
Pod sekcí Zapojení naleznete počet vašich sledujících a také jejich přírůstek, počet nahraných příspěvků i LIVE vysílání.
Obsah
Tady můžete omrknout vaše příspěvky a porovnat je mezi s sebou. Uvidíte, která videa byly nejpopulárnější a také o kolik více, nebo méně jste nahrávali oproti předchozímu časovému úseku.
Po rozkliknutí jednotlivých videí se dostanete ke konkrétní analýze příspěvků. Zjistíte tak celkový čas přehrávání, průměrnou dobu sledování i procento lidí, kteří vaše video dokoukali. Dalším dostupným údajem jsou i typy zdrojů přenosů – tato metrika vás informuje, jak sledující video našli. Poslední, co se v této sekci dozvíte je z jakých zemí pochází vaše publikum – opět v procentuálních grafech. Veškerá analýza porovnává data s uplynulým obdobím. Máte tak možnost zjistit, jak rychle se zlepšujete.
Sledující
V této části analýzy se dozvíte demografické informace o vašem souhrnném publiku. Zkoukněte, jak vám průběhem času rostou sledující na grafu. Dále vám koláčový graf poví, jakého jsou vaši sledující nejčastěji pohlaví, do kterých oblastí zasahujete a ve kterých máte největší úspěch. Velmi užitečnou metrikou je aktivita vašich sledujících – po prozkoumání grafu aktivity během dne, budete schopni přizpůsobit nahrávání vašich videí přesně na dobu, kdy je nejvíce diváků online.
LIVE
Poslední částí vaší analytiky je přehled týkající se LIVE videí. Uvidíte zde počet vašich vysílání, jejich rozložení v čase a zjistíte jaký měly úspěch skrze – počet zhlédnutí, nové sledující, jejich celkový čas a nejvyšší počet diváků.
Interpretace dat k úspěchu
Nyní, když jsme si vysvětlili, jak se dostat k analytickým datům, je pro vás skvělý čas, začít posuzovat váš výkon. Sledujte pravidelně vaši analytiku, experimentujte, kreativně testujte vaši strategii a zjišťujte, jak vaše publikum reaguje, díky porovnávání jednotlivých dat. Po nějaké době zjistíte, co na vaše diváky platí, co se jim líbí a co je naopak šlápnutím vedle. Využijte tyto informace k vytvoření vlastních cílů a referenčních hodnot.
Ať už s TikTokem začínáte, nebo jen potřebujete pomoc s nastavením správné strategie a chcete se stát na TikToku úspěšným, poradíme vám! Stačí si jen objednat konzultaci a my s individuálním přístupem vše vysvětlíme, vytvoříme strategii a nakopneme vaše podnikání na TikToku. Kontaktujte nás níže. Čtěte, jaké marketingové příležitosti vám může tato nejrychleji rostoucí sociální síť světa poskytnout v našich dalších článcích.