Menu Zavřeno

Lepší reklama na TikToku? Tipy a novinky

Začátek měsíce jsme zahájili ve znamení setkání TikTok podnikatelů. Během webináře – jsme nejprve probrali novinky představené na největší TikTok akci roku – TikTok World. Pokračovali jsmes tipy, kterých se na TikToku držet a nakonec jsme dávali vzájemný feedback mezi účty účastníků. 

Cílem těchto setkání je vzájemná pomoc a tvorba komunity, jejíž zájem se točí kolem TikToku.

tiktok world

Zdroj: tiktok.com

TikTok World největší TikTok marketingová akce roku, proběhla také tento měsíc. jednalo se o oficiální online event, kterého jsme se také zúčastnili. Proto jsme o něm referovali i na Setkání podnikatelů. TikTok World vynesl na světlo mnoho nových dat i změn. 

Jednou z novinek je například TikTok Creator marketplace platforma, která spojuje influencery a firmy. Můžete tam například vytvořit svojí kampaň nebo naopak vyhledat ideálního tvůrce dle různých kritérií. Zatím se naplno rozběhl hlavně v USA a my se velice těšíme až se rozjede i v Česku. 

Dále bude tvůrcům umožněno TikTok upravování videí v prohlížeči na počítači. To může představit třeba jednodušší manipulaci pro lidi, kteří preferují notebook. My ale spíše používáme a doporučujeme editaci v aplikaci CapCut, která je pokročilejším nástrojem přímo od TikToku. 

advertising

Lepší reklama na TikToku?

#1 Customized Instant Page

Ke zkvalitnění reklamy na TikToku si můžete vytvořit instantní stránku, na kterou bude odkaz ve vaší reklamě a po kliknutí na ní budou přesměrováni bez opuštění aplikace. Uděláte si ji přímo v TikToku – budete zde moci představit vaši firmu a produkty. 

#2 Pop out showcase

Tiktok představil nálepky, které budou představovat produkt. Jednoduše si ji přidáte do videa a vložíte do ní odkaz na výrobek, či službu. Po kliknutí na tento interaktivní prvek bude zákazník přenesen na stránku produktu a bude si ho moci koupit. 

#3 Gesture

Pomocí nových „Gesture“ reklam si budete moci prohlédnout produkt ze všech možných stran. Podobně je tomu třeba na Facebooku v 360 fotografiích.

#5 Superlike

Nikdo nepozná, že inzerujete produkt až do doby, kdy dá like. Jakmile se uživateli video zalíbí – ukáže se mu i možnost koupě a produktová lišta.

tiktok video

#6 Story selection

Tohle je opravdu zajímavý prvek. V marketingu se jedná o unikátní záležitost. Zákazník totiž bude rozhodovat o ději ve videu. Jak? Jednoduše budou existovat dvě verze příběhu. On po zhlédnutí první části zvolí, jak by podle něj měla reklama pokračovat. 

#7 Product links

Na profilech vznikne oddělení “nákupů”  – bude mít podobu košíku – podobně jako Marketplace na Facebooku. Zde budete moci nahrávat věci k prodeji a skrze svá videa na tyto produkty odkazovat. Tyto linky bude možné využít jak pro placenou inzerci, tak i organický obsah. 

#8 LIVE Shopping

V Asii se jedná o velmi populární způsob nakupování. V Evropě zatím moc častý není, ale může být zajímavým ozvláštněním marketingového mixu. Samozřejmě se ještě uvidí, jak na to bude evropský a český trh reagovat. 

Jde o to, že je produkt představován během live vysílání a stream je prokládán nabídkami produktů dole v liště. Uživatel si tento produkt pak může rovnou koupit. 

Jaké odvětví marketingu na Tiktoku nejčastěji nalezneme?

Největší úspěch na TikToku slaví tato odvětví:

  1. Móda
  2. Kosmetika
  3. Hračky
  4. Gaming – poslední dobou se mohutně rozrůstající průmysl.
  5. Šperky
  6. Dekorace

Samozřejmě se jedná jen o ty nejčastější, ale ve skutečnosti jich je mnohem více. Na TikToku si totiž svoji cílovku může najít téměř každý. Díky algoritmu, který doporučuje obsah na základě předchozích interakcí, mohou firmy organicky zasahovat svou cílovku. Důležité je držet se správného niche, které koresponduje se značkou. 

Jakou roli sehrává TikTok v nákupech lidí?

Vánoce jsou obdobím, kdy se prodává nejlépe. Lidé totiž nejvíce nakupují. Konkurence je ale často veliká a firmy tak bojují o zákazníky skrze marketing. TikTok se ukázal – během loňských vánoc – jako jeden z velmi efektivních nástrojů. 

Lidé se nechají děním na Tiktoku snadno ovlivnit. Jedná se o autentické prostředí a bližší propojení s influencery i společnostmi v nich buduje důvěru. Takovou, že 79% uživatelů udává, že Tiktok hrál roli v jejich rozhodnutí o koupi produktu. 

66% z nich se také během vánoc nechalo inspirovat TikTokem. Tiktok je síť plná nápadů a tipů, které tvůrci předávají svým sledujícím. Nejedná se pouze o tanečky a hloupá videa. Lidé se sem chodí bavit a zároveň čerpat nové nápady. 

Jenže tam, to nekončí. 57% uživatelů souhlasí, že TikTok je přiměl ke koupi, přestože původně produkt koupit nezamýšleli. To znamená, že jeho přesvědčovací schopnost je opravdu velká.

Tipy pro firemní reklamní a brandová videa:

Na závěr našeho webináře jsme probírali videa jednotlivých tvůrců. Čeho se držet?

#1 Výzva k akci

Mnoho lidí se bojí ji na závěr bojí dát. Není to vůbec blbý, naopak, zvýší vám to šanci na follows, likes…Pokud neřeknete, co po svých divácich chcete, neudělají to.

#2 Krátké věty

Udržujte svá sdělení stručná. Úderná a akční videa slaví na TikToku úspěch. Pokud si chcete udržet pozornost sledujících, podávejte jim jasné a stručné informace, nebo příběhy.

#3 Hrajte na emoce

Pokud se uživatelé s vaším videem ztotožní, nebo v nich vyvolá emoce, rozhodně je více zaujmete. Snažte se ve videích předávat něco víc – lidé chodí na TikTok za zábavou a autentičností.

Zajímá vás TikTok jakožto marketingové prostředí, nebo se chcete stát tvůrcem? Potřebujete do začátku pomoc? Jsme tu pro vás. Neváhejte a objednejte si konzultaci zdarma níže.

Konzultace ZDARMA

Chcete poradit, která služba by pro vás dávala největší smysl? Rezervujte si bezplatnou půlhodinovou konzultaci, kde se pobavíme o vašich cílech a očekáváních apodle toho vám doporučíme vhodné kroky.