Menu Zavřeno

Propojení s influencery na dosah ruky

TikTok rozhodnutím umožnit agenturám lepší přístup do Creator Marketplace API sleduje rozvoj více partnerství mezi značkami a influencery. Napomůže tak třetím stranám a společnostem s propojením se seznamy tvůrců na TikToku.

Kdy vznikl Creator Marketplace a k čemu slouží?

Jedná se o oficiální TikTok marketingový nástroj sloužící k propojení značek a tvůrců. 

Poprvé představil TikTok Creator Marketplace v roce 2019. Značky tak mohly hledat v listech registrovaných TikTok tvůrců a mohly tak vytipovat ideálního kandidáta pro svou kampaň. 

Platforma je klíčová pro větší monetizaci, která je zásadní pro budoucí růst platformy. Momentálně mají tvůrci na YouTube, nebo Instagramu mnohem větší výdělky, než na TikToku. Je to hlavně zavedeným programům příjmů z reklam. 

TikTok je ale stále pro tvůrce velmi atraktivní sítí. Narozdíl od zmíněných platforem se totiž na TikToku rychleji tvoří základna sledujích. Může za to hlavně algoritmus a domovská stránka, kde uživatel neustále nalézá nový obsah. 

TikTok se snaží udržet si své influencery a nabídnout jim atraktivní přivýdělek, aby nedocházelo k jejich odlivu na jiné sítě. Influencer marketing je jednou z možných cest.

Co Creator Marketplace API poskytuje?

Zpřístupněním Creator Marketplace API se snaží předejít scénáři, který potkal sociální síť Vine. U něj došlo k přesunu tvůrců a následně i uživatelů jinam a síť to neustála. 

Tento nástroj dává prostor partnerským marketingovým agenturám vyhledat data o publiku registrovaného influencera, jako je demografie, trendy růstu, nejlépe hodnocená videa a počty liků, sdílení, komentářů, zapojení publika atd. Partnerské značky tak mají k dispozici přesné metriky pro vybrání správného kandidáta. 

What does creator marketplace offer?

Proč influencer marketing na TikToku funguje?

Influencer marketing je jedním ze stavebních kamenů reklamy na TikToku. Některé značky se rozhodnou tvořit vlastní obsah. Založí si účet a využívají obrovských organických dosahů TikToku. Jiné ale vsadí právě na influencer marketing.

TikTok je velmi autentickým prostředím. Jedná se o prostor, kde si tvůrci nehrají na dokonalost a jejich sledující se s nimi často ztotožňují. Navíc není TikTok založen na sledování stále samých uživatelů dokola, ale na neustálém objevování nového obsahu. 

Influenceři navíc vnímají spolupráce se značkami jako jeden z možných příjmů, proto jsou jim otevření. Pokud tak společnost vybere člověka, se kterým sama rezonuje a hodí se k sobě navzájem, jedná se o win win situaci. Influencer získá výdělek, značka reklamu a koncový uživatel produkt, o který stojí. 

Na TikToku se většina známých tvůrců věnuje jednomu niche a má kolem sebe komunitu lidí, které jejich téma zajímá. TikTok je navíc známý i vysokou mírou zapojení publika. Influenceři mají zde se svými diváky blízký vztah.

Uvažujete o marketingu na TikToku pro vaši značku? Kontaktujte nás a my s vámi vytvoříme ideální strategii šitou na míru. Jsme partnerskou agenturou TikToku, disponujeme daty i zkušenostmi – přečíst si o výsledcích můžete v našich case studies. Budeme se těšit!

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.

Posted in TikTok pro business

Související články