TikTok je relativně novou platformou, která ale v poslední době zažívá neuvěřitelný boom. Stala se nejstahovanější aplikací roku 2020 a o rok později dosáhla – jako jediná aplikace nevlastněná Facebookem – 3 miliard downloads. Stala se atraktivní pro širší věkovou kategorii – již se nejedná o aplikaci, kde se nachází pouze tanečky a najdeme zde velkou paletu témat.
Proč začít svou influencer kariéru zrovna na TikToku?
V porovnání s jinými sítěmi, je na TikToku snazší s originálním a propracovaným obsahem prorazit. Jedním z aspektů je domovská stránka, která neukazuje pouze obsah, který uživatel odebírá, ale stále nabízí novou a cizí tvorbu. Druhým prvkem je vyladěný algoritmus, který doporučuje právě ta videa, o která má sledující zájem.
Například Instagram funguje na jiném principu a tvorba základny tam není jednoduchá, protože lidé jsou uzavření v bublinách lidí, které sledují a nedostávají se tolik k novému contentu. Na TikToku je to o poznání jednodušší a může vám i posloužit pro následný přeliv fanoušků na jiné platformy. Přesto je ale dobré držet se pár rad, díky kterým vaši sledující porostou a my vám je dneska dali dohromady.
5 tipů pro získání followers na TikToku
#1 Zorientujte se na platformě
Jako v každém odvětví budete úspěšnější pokud budete rozumět tomu, co děláte. Prvním krokem tedy je se se sociální sítí pořádně seznámit. Stáhněte si aplikaci a udělejte průzkum témat, hudby, trendy challengí a zjistěte, co na TikToku letí. Ideální pro vás bude mrknout do sekce „Objevuj“ a sledování vlastní domovské stránky „Pro tebe“.
Dalším bodem je technika – vyzkoušejte si různé editační nástroje, od střihu až po efekty, ať se pak můžete pustit sebevědomě do tvorby. Výhodou této sociální sítě je, že vám stačí telefon, obývák, nebo zahrada a studio pro nahrávání je hotové. Myslete na to, že Tiktok je autentická platforma a nemusí být vždy vše dokonalé. Diváci mají rádi spontánnost.
Zdroj: TikTok.com
#2 Soustřeďte svou tvorbu kolem jednoho téma
Díky zvolení vlastního originálního „niche“, tedy jednoho téma, které vás bude vystihovat budete lépe čitelní pro algoritmus i pro diváky. Pokud budete skákat od jednoho k druhému, budou vaše videa ve zhlénutí hodně kolísat.
Dejme si příklad – pokud se zajímáte o focení a natáčíte video návody pro fotografy, budou se vaše videa zobrazovat – díky algoritmu – zobrazovat přímo jim. Jakmile tedy natočíte video o ježdění na koni, zobrazí se fotografům, kteří o koně pravděpodobně zas tak velký zájem nemají, vaší tvorbu přeskočí, nedají like, nebo vás přestanou odebírat – a to nechcete. Kvůli negativní zpětné vazbě dá následně algoritmus vašemu videu podřadné hodnocení a nezobrazí ho dalším lidem.
Zdroj: TikTok.com – @_lumadeline se soustřeďuje na cestování
#3 Zapojte své sledující
Pokud se chcete stát influencerem, musíte si s vašimi diváky budovat vztah a důvěru. Ideálním nástrojem proto je tvorba, kterou chtějí uživatelé sdílet, napodobovat a interagovat s ní. Ukažte publiku, že se o ně zajímáte. Odpovídejte na komentáře a snažte se mu porozumět, pro diváky na TikToku je zvlášť důležité, aby se mohli s tvůrcem ztotožnit.
Posloužit vám mohou challenge, nebo třeba duety. Ty podpoří nejen propojení s komunitou, ale ještě rozšíří povědomí o vašem účtu. Jedná se o tak účinný marketing, že se do něj pouští i velké značky, jako například Guess. O efektivnosti challenge jsme psali i ve článku o webové stránce Hotwire, jejíž hashtag dosáhl 11,6 miliardy zhlédnutí!
#4 Sledujte svou konkurenci
Ne, nemyslíme tím nekončící 24 hodinový stalking. Sledování tvorby konkurence vám ale může pomoct. Nekopírujte však obsah!
Buďte stále originální a konkurenci využívejte pouze pro svou inspiraci, nebo při poznávání komunity. Můžete tak zjistit, jak sledující reagují v určitých situacích, na co reagují negativně a co za témata naopak rezonuje. Při cestě nahoru, vám také může pomoci spolupráce, nebo přátelství s tvůrci. Můžete tak tvořit videa spolu, navzájem se promovat a získat nové sledující.
#5 Buďte konzistentní
Naprosto zásadním bodem je pravidelné přidávání obsahu. Ideálním tempem je opravdu každý den, pokud ale nemáte čas, zaměřte se na videa alespoň několikrát do týdne. Svou roli hraje i čas, ve který na TikTok videa nahráváte. Více o tom v našem článku o nejlepším čase pro nahrávání na Tiktok.
Díky pravidelné tvorbě zaujmete nejen diváky, které budete neustále zásobovat novým obsahem, ale také algoritmus – a toho se snažíte celou dobu dosáhnout!
Naštěstí ale existuje plánovač videí. Vy tak můžete tvorbě obětovat jen jediný den a následně si ji nadávkovat do celého týdne. Ušetříte tak svůj čas a zajistíte si kýženou konzistenci.
Všechny tyto body berte jako orientační a základní. Existuje ještě spousta dalších rad a triků, pomocí kterých se je dobré, jakožto influencer řídit. Přečtěte si naše další články, ve kterých se jim věnujeme. V závěru chceme také říct, že kdykoliv vám to dává smysl, pravidlo porušte, sami musíte vědět, co je pro vás a vaše sledující nejvíce funkční.
Pokud chcete rozjet svůj účet na TikToku, ale nedaří se vám to, kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme, ať už skrze naše kurzy, mentoring nebo konzultace.