Menu Zavřeno

Jak získat sledující na TikToku a stát se influencerem?

TikTok je relativně novou platformou, která ale v poslední době zažívá neuvěřitelný boom. Stala se nejstahovanější aplikací roku 2020 a o rok později dosáhla – jako jediná aplikace nevlastněná Facebookem – 3 miliard downloads. Stala se atraktivní pro širší věkovou kategorii – již se nejedná o aplikaci, kde se nachází pouze tanečky a najdeme zde velkou paletu témat.

influencerka

Proč začít svou influencer kariéru zrovna na TikToku?

V porovnání s jinými sítěmi, je na TikToku snazší s originálním a propracovaným obsahem prorazit. Jedním z aspektů je domovská stránka, která neukazuje pouze obsah, který uživatel odebírá, ale  stále nabízí novou a cizí tvorbu. Druhým prvkem je vyladěný algoritmus, který doporučuje právě ta videa, o která má sledující zájem. 

Například Instagram funguje na jiném principu a tvorba základny tam není jednoduchá, protože lidé jsou uzavření v bublinách lidí, které sledují a nedostávají se tolik k novému contentu. Na TikToku je to o poznání jednodušší a může vám i posloužit pro následný přeliv fanoušků na jiné platformy. Přesto je ale dobré držet se pár rad, díky kterým vaši sledující porostou a my vám je dneska dali dohromady.

5 tipů pro získání followers na TikToku

#1 Zorientujte se na platformě

Jako v každém odvětví budete úspěšnější pokud budete rozumět tomu, co děláte. Prvním krokem tedy je se se sociální sítí pořádně seznámit. Stáhněte si aplikaci a udělejte průzkum témat, hudby, trendy challengí a zjistěte, co na TikToku letí. Ideální pro vás bude mrknout do sekce “Objevuj” a sledování vlastní domovské stránky “Pro tebe”.

Dalším bodem je technika – vyzkoušejte si různé editační nástroje, od střihu až po efekty, ať se pak můžete pustit sebevědomě do tvorby. Výhodou této sociální sítě je, že vám stačí telefon, obývák, nebo zahrada a studio pro nahrávání je hotové. Myslete na to, že Tiktok je autentická platforma a nemusí být vždy vše dokonalé. Diváci mají rádi spontánnost.

objevujte a for you page

Zdroj: TikTok.com

#2 Soustřeďte svou tvorbu kolem jednoho téma

Díky zvolení vlastního originálního “niche”, tedy jednoho téma, které vás bude vystihovat budete lépe čitelní pro algoritmus i pro diváky. Pokud budete skákat od jednoho k druhému, budou vaše videa ve zhlénutí hodně kolísat.

Dejme si příklad – pokud se zajímáte o focení a natáčíte video návody pro fotografy, budou se vaše videa zobrazovat – díky algoritmu – zobrazovat přímo jim. Jakmile tedy natočíte video o ježdění na koni, zobrazí se fotografům, kteří o koně pravděpodobně zas tak velký zájem nemají, vaší tvorbu přeskočí, nedají like, nebo vás přestanou odebírat – a to nechcete. Kvůli negativní zpětné vazbě dá následně algoritmus vašemu videu podřadné hodnocení a nezobrazí ho dalším lidem.

Zdroj: TikTok.com – @_lumadeline se soustřeďuje na cestování

#3 Zapojte své sledující

Pokud se chcete stát influencerem, musíte si s vašimi diváky budovat vztah a důvěru. Ideálním nástrojem proto je tvorba, kterou chtějí uživatelé sdílet, napodobovat a interagovat s ní. Ukažte publiku, že se o ně zajímáte. Odpovídejte na komentáře a snažte se mu porozumět, pro diváky na TikToku je zvlášť důležité, aby se mohli s tvůrcem ztotožnit.

Posloužit vám mohou challenge, nebo třeba duety. Ty podpoří nejen propojení s komunitou, ale ještě rozšíří povědomí o vašem účtu.  Jedná se o tak účinný marketing, že se do něj pouští i velké značky, jako například Guess. O efektivnosti challenge jsme psali i ve článku o webové stránce Hotwire, jejíž hashtag dosáhl 11,6 miliardy zhlédnutí!

#4 Sledujte svou konkurenci

Ne, nemyslíme tím nekončící 24 hodinový stalking. Sledování tvorby konkurence vám ale může pomoct. Nekopírujte však obsah!

Buďte stále originální a konkurenci využívejte pouze pro svou inspiraci, nebo při poznávání komunity. Můžete tak zjistit, jak sledující reagují v určitých situacích, na co reagují negativně a co za témata naopak rezonuje. Při cestě nahoru, vám také může pomoci spolupráce, nebo přátelství s tvůrci. Můžete tak tvořit videa spolu, navzájem se promovat a získat nové sledující.

#5 Buďte konzistentní

Naprosto zásadním bodem je pravidelné přidávání obsahu. Ideálním tempem je opravdu každý den, pokud ale nemáte čas, zaměřte se na videa alespoň několikrát do týdne. Svou roli hraje i čas, ve který na TikTok videa nahráváte. Více o tom v našem článku o nejlepším čase pro nahrávání na Tiktok.

Díky pravidelné tvorbě zaujmete nejen diváky, které budete neustále zásobovat novým obsahem, ale také algoritmus – a toho se snažíte celou dobu dosáhnout!

Naštěstí ale existuje plánovač videí. Vy tak můžete tvorbě obětovat jen jediný den a následně si ji nadávkovat do celého týdne. Ušetříte tak svůj čas a zajistíte si kýženou konzistenci. 

schedule

Všechny tyto body berte jako orientační a základní. Existuje ještě spousta dalších rad a triků, pomocí kterých se je dobré, jakožto influencer řídit. Přečtěte si naše další články, ve kterých se jim věnujeme. V závěru chceme také říct, že kdykoliv vám to dává smysl, pravidlo porušte, sami musíte vědět, co je pro vás a vaše sledující nejvíce funkční.

Pokud chcete rozjet svůj účet na TikToku, ale nedaří se vám to, kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme, ať už skrze naše kurzy, mentoring nebo konzultace.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.

Posted in TikTok pro business, Tipy & Triky

Související články