Říkáte si, že zjištění ideální doby na publikaci vyžaduje téměř telepatické schopnosti? Není tomu tak a jakmile zjistíte, kdy je nejlepší čas pro přidávání vašich příspěvků, přinese vám to skvělé marketingové benefity. TikTok je nejrychleji rostoucí sociální sítí světa s téměř 700 miliony aktivních uživatelů měsíčně, proto se vám do něj vyplatí investovat a vytunit svou marketingovou strategii na maximum. My vám v článku pomůžeme najít nejlepší denní dobu pro sdílení vaší tvorby, která přispěje k lepšímu postavení na For You Page – stránky s personalizovaným obsahem na TikToku.
Jaká je teda ideální doba pro interakci s publikem?
Na tuto otázku neexistuje univerzální odpověď – každé publikum je zcela jiné a vyžaduje individuální přístup. Proto se nejlepší čas pro nahrávání u různých značek, podniků, nebo influencerů liší.
TIP: S lepším načasováním vám pomůže i nová funkce TikToku – plánování videí. Díky ní můžete mít videa dopředu připravená a ty se následně postnou automaticky v nastavený čas.
#1 Založte si účet Pro
Základem jakéhokoliv marketingu jsou analýzy publika, pravidelné měření úspěchu a edukovaná práce s daty. Díky bezplatnému přenastavení do Pro módu získáte k metrikám přístup a budete moci začít s profesionální dráhou TikTok tvůrce. Jak si založit účet Pro se dočtete na článku TikTok Analytika: Návod na základní porozumění vašim metrikám. Dozvíte se tam zároveň, jak se k datům dostat a k čemu dalšímu je můžete využít.
#2 Identifikujte oblasti vašich diváků
TikTok pracuje s polohou uživatelů. Díky tomu, zjistíte, ve kterých zemích máte nejvíce sledujících a tím pádem i největší dosah. Pokud natáčíte TikToky v českém jazyce, budete mít pravděpodobně na prvním místě Českou a na druhém Slovenskou republiku. Pokud se nacházíte ve stejné zemi jako vaši klienti, nebudete se muset s časovými pásmy trápit.
#3 Sledujte aktivitu sledujících
TikTok analytika se může zdát příliš neobsáhlá, nenechte se ale zmást. Je velmi uživatelsky příjemná, zároveň ale poskytuje veškerá potřebná data. V kategorii Sledující naleznete kolonku Uživatelská aktivita, zde můžete na velmi přehledném grafu sledovat aktivitu vašeho publika během dne, ale i během týdne. Vychytat tam tak můžete ideál týkající hodin i dnů.
#4 Kontrolujte interakce s publikem v kategorii Obsah
Posledním krokem k dokonale vychytané době pro postování je sledování ostatních metrik v kategorii Obsah. Zde uvidíte všechny vaše příspěvky za posledních 7 dnů. Klikejte na jednotlivá videa a otevřete jejich podrobnou analytiku. Zjistěte, jak si vaše videa v porovnání s ostatními vedou skrze počet liků, zobrazení, komentářů, sdílení a nových follows. Dalšími užitečnými daty jsou i průměrná doba sledování nebo míra dokoukání videa. Sledování vaší rezonance u publika je posledním doplňkem k úspěšnému nastavení času postování.
Chcete se dozvědět více o marketingu na TikToku? Čtěte naše další články, nebo se objednejte na webinář, kde vám vše podrobně vysvětlíme. Pokud uvažujete o kampani na TikToku, neztrácejte čas a poraďte se s odborníky. My jsme partnery TikToku a máme mnoho spokojených zákazníků. Objednejte se na 30 minutovou konzultaci zdarma.