Menu Zavřeno

TikTok hudba a trendy pronikají do kultury i hitparád

Trendy na TikToku inspirují a řídí kulturní svět. Komunita této sítě vytvořila hvězdy z hudebníků jako Lil Nas X a Olivia Rodrigo. Stejně tak přinesla velké vítězství značkám, například krému na holení Eos, hnědé mikině GAP, sušenkám Goldfish a společnosti L’Oréal. Proto se nejedná o až tak přehnaný výrok, když řekneme, že kultura nyní „Začíná na TikToku“.

Jak vypadá kultura na TikToku?

Komunita TikToku je odrazem naší společnosti jako celku – rozmanitých ekosystémů tvůrců, sledujících, tahounů kultury a všeho mezi tím. Trendy se objevují přirozeně a pravidelně kvůli chování a interakci uživatelů sítě. Toto vše, ačkoli všeobecně platné, lze obzvláště dobře pozorovat na hudební scéně.

TikTok má více než dvojnásobné množství aktivních uživatelů než hudební streamovací aplikace Spotify. Dle MBW měl k říjnu 2020 celosvětově 732 milionů aktivních uživatelů. Předpokládá se tedy, že teď již platforma komfortně překonala hranici 800 milionů a přes miliardu uživatelů se dostane v následujícím roce. TikTok má tak i nadále možnost stát se domovem hudebních trendů, které dále pronikají do průmyslu, hitparád a kultury.

Kolik lidí objevuje nové umělce na TikToku a spojuje si hudbu s platformou?

Stanovisko, že TikTok je aktuálním “trendsetterem” v oblasti hudby potvrzují i jeho uživatelé. 75% uvádí, že prostřednictvím TikTok objevuje nové umělce a 63% jich na TikToku slyšelo novou hudbu, kterou ještě nikdy předtím neslyšeli. Jak trefně podotýká Ole Obermann, globální vedoucí hudby společnosti TikTok – ,,TikTok se stal nedílnou součástí objevování hudby. Spojuje umělce s jejich fanoušky a zavádí značky do všech koutů komunity.“

Čím to? Hudba a zvuk jsou totiž univerzálním jazykem TikToku. Hrají nedílnou roli v kreativitě, živosti a kulturním dopadu komunity. Výzkum společnosti MRC Data blíže odhaluje sílu hudby na TikToku, osvětluje důležitost a dopad hudby na značky a komunitu tvůrců.

Potenciál stát se talentovým zdrojem pro hudební průmysl, byl také zdůrazněn v prosinci, kdy TikTok oznámil, že více než 70 umělců, kteří na platformě v průběhu roku 2020 začali, pokračovali podepisováním velkých smluv se značkami.

Hudba a marketing značek na TikToku

Celkově je jedinečný způsob, jakým komunita TikTok objevuje a spoluvytváří hudbu, je tím, čím se stává tak velmi silným nástrojem pro marekting, reklamu a byznys. Spojením s autentickou hudbou, která je správně nalazená můžeme následně sledovat zásadní marketingový dopad.

Hudba a zvuk hrají v našich životech velkou roli a značky tak mohou využívat zvukově zajímavé prostředí TikToku, aby se spojily se svou cílovou skupinou novým a poutavým způsobem. Když značky přijmou hudbu a spojí se s umělci na platformě, uvidí dalekosáhlý efekt budování důvěry a povědomí o značce. Od spolupráce s kulturně relevantním hudebníkem při vytváření vlastní písně nebo přes proniknutí do trendových dabingů a znělek na platformě hraje hudba a zvuk hlavní roli v tom, jak značky sdílejí své osobnosti se světem.

68% uživatelů říká, že si značku obsahující dobrou hudbu ve svých videích lépe pamatují, 58% pak tvrdí, že cítí silnější spojení se značkou a s větší pravděpodobností pak o značce hovoří nebo sdílí její reklamu. „TikTokers“ také rádi vidí originální obsah značky, přičemž až 65% z nich dává přednost obsahu od značek s originálním zvukem. A komunita TikToku je nadále motivována i k interakci s hudbou obsaženou ve videích – 67% z nich s větší pravděpodobností vyhledá skladbu, kterou slyšelo na TikToku, na platformě streamování hudby.

V květnu 2021 překonal TikTok v USA i Velké Británii YouTube v délce průměrného času stráveného v aplikaci na uživatele za měsíc na Androidu. YouTube je stále sice největší platformou pro streamování videí na světě, přičemž více než 2 miliardy přihlášených uživatelů z něj přehrává hudbu každý měsíc. Nicméně popularita TikToku stále roste a například před třemi týdny bylo potvrzeno, že aplikace nyní dosáhla 3. miliardy instalací z App Store a Google Play. S takto rostoucím rozšířením TikToku souběžně porostou i možnosti umělců a jejich propojování se značkami.

I vaše značka se může na TikToku snadno zviditelnit a to bez vynaložení finančních prostředků – je zde možné získat velký organický dosah. K tomu napomáhá TikTok algoritmus a velmi se zapojující komunita uživatelů, kteří interagují s tvůrci. Hudební prostředí pak dává prostor značkám vytvářet snadno zapamatovatelný obsah a posilovat svůj marketing. Přečtěte si více našich článků a nebojte se uvažovat o vstupu na tuto sociální síť – pokud na to půjdete správně, zaručeně dosáhnete výsledků. A kdybyste měli zájem o doprovodnou ruku, rádi vám ji podáme a pomůžeme vám s vaším TikTok úspěchem!

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.