Menu Zavřeno

Marketing na TikToku: Ultimátní přehled vašich příležitostí

Víte, že TikTok má více než 700 milionů aktivních uživatelů měsíčně, kteří na něm aktivně stráví 52 minut denně? Tiktok je novým fenoménem a pokud si myslíte, že je jen pro úzkou věkově a zájmově vymezenou skupinu lidí, musíme vás vyvést z omylu. A že je TikTok hlavně pro děti? V Česku 43% uživatelů spadá do věkové hranice 18-24 let.

TikTok má velmi rychle rostoucí  fanouškovskou základnu. Lidé různých věkových kategorií se stávají jeho součástí – přidávají se k celebritám, influencerům, návodům, tipům, značkám a dalším. Obsah na TikToku se tak stává stále více různorodým a každý zde v dnešní době najde content přímo pro sebe. V roce 2020 byl nejvíce stahovanou sociální sítí na světě – uživatelsky meziročně vzrostl až pětinásobně.

Právě proto je TikTok skvělou příležitostí pro reklamu. Dá se zde přesně a efektivně oslovit vaše cílová skupina a to jak tvorbou na vlastním účtu, tak i placenou inzercí. Velkým plus je, že poměr ceny a výkonu marketingu je na TikToku neuvěřitelně výhodný.

Co je to TikTok?

Tiktok je sociální sítí, soustřeďující se na sdílení krátkých videí. Jako první zaujmul hlavně generaci Z a to hlavně díky svým trendům, challengím a lip-sync videím. Jedná se o sociální síť s uvolněnou atmosféru, kde se narozdíl od jiných médií – jako je třeba Instagram, nemusíte trápit tím, jestli je všechno dokonalé. Hlavní charakteristikou TikToku je totiž autentičnost. 

Přestože je TikTok stále hodně o tanečních videích, s novými uživateli se připlavilo i mnoho inovativní, originální a nejen zábavní tvorby. Videa se týkají širokého spektra témat, najdeme zde opravdu všechno, od videí týkajících se kariérních tipů až po recenze na restaurace. 

Lidé milují to, že TikTok je hlavně spontánní sítí s krátkým obsahem, se kterým se uživatel snadno ztotožní, stále se k němu vrací a popřípadě ho zkusí sám napodobit. 

Oblíbenosti TikToku rozhodně pomáhají také jeho jednoduché uživatelské nástroje, po chvíli cviku se s ním naučí skoro každý. Kvalitně editovaná videa se pak stávají virálními i za pouhou jednu noc. 

Jak může TikTok pomoci vašemu podnikání?

Jak jsme již zmínili, TikTok je platforma, která zažívá opravdový boom. To znamená, že jeho publikum je opravdu široké a je připravené chytit se právě vaší tvorby. Můžete velmi jednoduše rozšířit povědomí o své značce, získat svojí hledanou cílovou skupinu a oslovit ji bez přehnaných finančních nákladů přes kreativní videa, která rychle přitáhnout pozornost. Získáte tak dlouhodobé příznivce nebo oslovíte nové. Tímto způsobem se mohou propagovat nejen firmy a služby, ale například i neziskové organizace. 

@lush

@lushmakeupteam out here making the content we need right now 🙌👏🤣 #lush #bubble #bath #makeup #lushcommunity #colaandmentoschallenge #lushcosmetics

♬ I dont know what it isssss - daisy

Lush je kosmetickou značkou a jejich TikTok je velmi spontánní, drží se trendů a je pro sledující více zábavou než reklamou.

Jaký obsah tvořit?

Je dobré sledovat a inspirovat se novinkami, které zrovna letí a tím získat další pozornost. Přestože originální kreativní obsah může zaujmout, nejlepší je nasednout na vlnu, po které TikTok zrovna jede, nebo vytvářet jednoduše replikovatelná videa a tím zapojit své publikum. Na to může být skvělým prostředkem challenge. Vaši sledující se pak mohou stát součástí vaší marketingové strategie, dále šířit vaši značku a zároveň si k vám vytvářet bližší vztah. Při použití populárních hashtagů a hudby do pozadí máte také větší šanci na úspěch, protože budete lépe viditelní. 

A že s TikTokem začínáte? To rozhodně nevadí, s dobrým obsahem se tam neztratíte. Narozdíl od Instagramu nebo YouTube, může i uživatel bez followerů nasbírat milion zhlédnutí na nové video. Rozhoduje hlavně kvalita vašeho videa. Pokud nevíte, jak na dobře propracovaný obsah, rádi vám pomůžeme – přečtěte si náš článek, nebo nás rovnou požádejte o radu.

Využijte TikTok pro přeliv fanoušků na jiné kanály

Nezapomeňte si TikTok účet propojit s ostatními sociálními sítěmi. Je to velmi důležité pokud chcete, aby se vaši sledující dál dostali k vašim produktům, službám nebo organizaci. Uděláte to jednoduše v nastavení vašeho profilu. Pokud chcete využít potenciál této sítě pro vaše podnikání, určitě si přepněte do PRO účtu a přidejte si link na svůj web do bia, aby vás zákazníci našli. Umožníte si tím i současné sdílení videa na více platformách. Videa také můžete ukládat a přidávat je kamkoliv budete chtít – kdykoliv.

Další skvělou výhodou je, že TikTok se velmi dobře přizpůsobí vašim potřebám. Marketing na TikToku je ověřeným nástrojem pro mnoho značek a je plnohodnotnou součástí jejich reklamní kampaně. Například značka Blend Jet v poslední době, díky TikToku, prorazila na americkém trhu. Postavila si image na jednoduchých receptech na smoothies a jejich strategie jim vychází velmi dobře.

Jak funguje algoritmus na TikToku?

TikTok stránka ForYou a její algoritmus bývaly velkým tajemstvím. TikTok je známý tím, že si své know-how bedlivě střeží – narozdíl třeba od Instagramu, který o svém fungování veřejně mluví. Nedávno ale promluvil a také jde vypozorovat, jak tato sociální síť funguje. 

Například určuje relevanci podle každého videa zvlášť, nerozhoduje o ní profil jako celek – tím můžete získat mnoho zhlédnutí, aniž byste měli hodně sledujících. Po přidání videa vás TikTok zařadí na pár stránek ForYou, kde zjistí, jestli se vaše video líbí úzké skupině lidí a pokud ano, máte skoro vyhráno! Zařadí vás pak do ForYou dalších uživatelů a tak stále dokola. 

TikTok také bere v potaz, z jaké země uživatel pochází, i proto je tato sociální síť velmi dobrou příležitostí pro malé podniky, které mají šanci snadno zasáhnout zákazníky právě z jejich geopolitického prostředí. Následně, pokud se stane video virálním v domovském státu, má šanci na přehoupnutí se do mezinárodního prostoru.

Placená reklama na TikToku

Spolupráce s influencery

Na Tiktoku existuje více možností placené inzerce. Jednou z nich je spolupráce s influencery, tedy lidmi, kteří jsou na tomto médiu oblíbení, mají mnoho sledujících a mají vliv. Výhodou kooperace strategie s influencery je, že si můžete vybrat konkrétní osobu, kterou sleduje právě vaše cílová skupina. Lidé mají pocit, že potřebují jít po boku svých oblíbených celebrit. Na TikToku s jeho spontánností je opravdu jednoduché skrze influencery propagovat produkty a zvyšovat tak své tržby, pokud je spolupráce dobře nastavená.

Rezervační a aukční reklamy

Od ledna 2019 začal také TikTok nabízet možnost krátkých placených reklam. Jednou z nich je reklama rezervační, tedy reklama, která se objeví všem cíleným uživatelům po otevření aplikace. Druhou strategií jsou aukční reklamy ve feedu. Na stránce ForYou mají placené příspěvky štítek reklama (sponsored) a po kliknutí na video vás přesměrují dál, podobně jako reklamy třeba na Instagramu nebo Facebooku. 

@aboutyou_cz

Poslední šance! Oslavujeme 1 milion zákazníků se slevou 20 % na všechno - pouze do 31.05.2021🥳

♬ Originalton - ABOUT YOU CZ

„Spark Ads“ 

Reklama, která přišla v roce 2021, a tedy je čerstvou novinkou, umožňuje promování organických příspěvků. Nejedná se tak o pouhou reklamu, která po vypršení rozpočtu kampaně zmizí, ale video zůstane u vás na účtu. Více o tomto typu reklamy v dalším našem článku.

Analytika

PRO účet je prvním krokem k tomu, abyste mohli začít pracovat s daty, které je analytika schopna poskytnout a díky které bude vaše reklamní kampaň slavit úspěch.  Poskytne vám totiž mnoho potřebných a konkrétních informací. Dá se z ní vyčíst, jak se vám daří, nebo kde máte co vylepšit. Poskytuje data o uživatelích, kteří sledují vaši tvorbu a o jejich interakcích s ní. Můžete z ní zjistit, že vaše videa se dostávají a jsou populární v jiné skupině uživatelů než jste chtěli, tak svůj obsah upravíte a poté z dat zjistíte, jestli se vám nové cílení povedlo. Analytika s dobře nastavenými a sledovanými metrikami je zcela esenciální pro dosažení vašich marketingových cílů a je nutné se statistikám věnovat a pravidelně je sledovat.

Marketing na sociálních sítí vyžaduje čas a pozornost – pokud byste chtěli zahájit efektivní kampaň, ale nechcete se ji příliš věnovat, bylo by vhodné popřemýšlet o tom, zda-li se nesvěřit do rukou odborníků. Zároveň se ale reklama na TikToku opravdu vyplatí, díky jeho algoritmu se dostanete velmi levně k mnoho novým lidem a rozšíříte o sobě povědomí – jako nikde jinde.  My jsme partnerem TikToku, s reklamou máme zkušenosti a jsme tady pro vás. V případě zájmu nás určitě kontaktujte a domluvíme se na tom, jak vaše podnikání pořádně nakopnout právě přes tuto sociální síť.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.