Menu Zavřeno

Vzdělávání na TikToku – příležitost pro uživatele i marketing

Tiktok je raketově rostoucí sociální sítí, která za rok 2020 zaznamenala enormní růst uživatelů. Během pandemie zaznamenala 2 miliardy stažení a nyní má téměř 700 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Možná se vám teď v hlavě vynořila v hlavě představa o platformě plné dětí, tanečků, nebo lip-sync videí – v tom případě bychom vás rádi vyvedli z omylu a představili vám atraktivní možnosti, které TikTok nabízí.

TikTok uživatelská základna se zásadně rozšířila a to s sebou přineslo mnoho pozitiv. S novými diváky i tvůrci přiteklo mnoho originálního a inspirativního obsahu, který se neustále aktualizuje. Aplikace umožňuje sdílení krátkých videí, která mohou mít pouze minutu a jsou obohacena efekty, textem a hudbou v pozadí. To dává prostor k vytvoření rychlých a záživných sdělení, která mohou sledujícího vzdělávat – a to i v tématech, o kterých se ve škole moc nemluví.

Zdroj: Kaspersky

TikTok se zaměřuje hlavně na moderní problémy jako je genderová tematika, rasismus, psychické zdraví, klimatická změna, kariérní růst nebo i sexuální výchova. Najdou se zde ale samozřejmě i tvůrci vysvětlující přírodní jevy pomocí pokusů, lidé se zde učí jazyky, matematiku, historii a mnoho dalšího – najdou se zde tipy a informace o všem, co se vám vybaví.

Skvělý nápad dostal Dov Forman, pravnuk přeživší holokaustu v Osvětimi Lily Ebertové nyní žijící v USA. Uvědomuje si důležitost historie 21. století, a tak se rozhodl najít cestu, díky které by se mohl podělit o osobní zkušenosti své prababičky s mladší generací. Jeho prababička má momentálně milion sledujících a daří se jí zvyšovat povědomí o hrůzách druhé světové války po celém světě.

#LearnOnTikTok má nyní více než 114 miliard zhlédnutí, což vypovídá o tom, jak moc silný tento nový trend ve vzdělání je. S příchodem internetu a sociálních sítí bylo zpřístupněno dohledávat si informace kdykoliv a kdekoliv – s tím je spojeno i tzv. pasivní vzdělávání. Lidé se obklopují edukativním obsahem, který začnou postupně automaticky vnímat – hledají  zábavu, která přináší hodnotu navíc. 

Oblíbenost této formy vzdělávání je viditelná i na jiných sociálních sítích, TikTok má ale jedinečný potenciál –  jsou to právě krátká a vyšperkovaná videa, která lidi nejvíce zaujmou a udrží jejich pozornost při čerpání nových informací. Uživatelé TikToku mají obecně rádi vhled pod pokličku – například zákulisí firem a značek, ale i událostí nebo vědy. Lidé jsou přirozeně zvědaví a odhalení něčeho nového nebo neznámého přináší příjemné pocity. Navíc – kdo by se při prokrastinaci, nebo odpočinku na sociálních sítích nechtěl rovnou i něco naučit a dopřát si pocit produktivity?

Podívejte se na příklad, jak v českém prostředí využívá vzdělávací prvky náš klient Jan Skryja. Propojení edukace a zábavy je velmi účinným marketingovým nástrojem.

Pokud jste značkou, která je na TikToku aktivní, nebo naopak přemýšlíte o marketingové strategii v tomto médiu, uvažujte o zařazení edukativní tvorby na váš kanál. Spolu s dalšími marketingovými triky vás může povznést do sféry virálních videí a zajistit tak dosah, rozšíření podvědomí a konverzi. Máte otázku, nebo jen chcete vědět o propagaci businessu na TikToku více? Kontaktujte nás a my vám určitě pomůžeme!

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.