Menu Zavřeno

TikTok testuje vlastní Stories – proč? A jak příběhy vypadají?

TikTok je jedno z mála sociálních médií, které nedisponuje vlastními Stories – tedy konceptem příspěvků, které do jednoho dne z profilu zmizí. Příběhy má jejich průkopník Snapchat a dále Instagram, Facebook, LinkedIn i YouTube. Twitter se pokoušel tento formát také zařadit, ale po testech se ho rozhodl nevyužít. 

TikTok se rozhodl, že za zkoušku nic nedá a v rámci konkurenčního boje představil testování Stories. Jako jinde budou mizet po 24 hodinách a dobře známé bubliny s nimi budou k nalezení na postranní, mizející liště v levo na hlavní stránce v aplikaci. Uživatelům bude umožněno kliknout na ikonu profilu, který sledují a mrknout, co je v jejich dni nového. Zároveň budou moci natočit vlastní příběh pomocí okna kamery nahoře v panelu – vše tak bude na jednom místě.

Proč chce TikTok přidat Stories do své aplikace?

Formát TikTok Stories vypadá trošku zvláštně, že? Z jiných platforem známe denní příběhy spíše v lištách nahoře, zdá se, že koncept, kdy jsou příběhy nalevo na straně překrývá hlavní video. Také vás napadá, proč potřebuje TikTok vlastní Stories, když se sám o sobě soustředí na krátká videa? Nabídneme vám vysvětlení. 

TikTok stojí na prahu nové éry, je druhou globálně nejrychleji rostoucí společností roku 2020 a jeho uživatelská základna neustále roste – jako jediná sociální platforma nevlastněná Facebookem dosáhl na 3 miliardy stažení a i nadále se snaží svým rivalům konkurovat. Předpokládá se, že v roce 2021 dosáhne miliardy uživatelů. Tím by se vyrovnal Instagramu a stal se jednou z TOP 5 aplikací na světě.

TikTok příběhy jako řešení nedostatku komerčního prostoru:

Jednalo by se o zlomovou událost ve světě sociálních sítí – právě proto, že Facebook tomuto odvětví dominuje již velmi dlouhou dobu. Jenže hlavním limitem růstu TikToku je efektivní  monetizace a vytvoření pořádného finančního výdělku pro jeho top tvůrce. Momentálně může docházet k odlivu hvězd, které se na Tiktoku, díky jeho algortimu a prostředí dobře zviditelní na jiné sítě, kde je čeká více peněz. Společnost s tímto bojuje například i inovativními Shoutouts, osobnímu finančnímu příspěvku od fanoušků za osobní zprávu. TikTok Stories, by měly pomoci s řešením tohoto problému.

Krátká videa poskytují málo prostoru pro reklamu a tím i pro vytěžení peněz, protože na rozdíl od delších formátů, nemohou obsahovat reklamu na začátku, nebo uprostřed tvorby, jako například na YouTube. Zároveň je zde také méně místa na sponzorované příspěvky v hlavním feedu – TikTok nemůže dávat za každé video reklamu, ztratil by tak potenciál svého prvotřídně vybraného obsahu personalizovaného na míru a tím i jeho poutavost. Toto všechno omezuje příjmy TikToku a ten tak přichází s TikTok Stories, které přinesou více možností pro tvůrce a jejich kreativitu, tak i více místa pro zajištění výdělku

Více marketingových možností a lepší propojení s komunitou skrze TikTok Stories:

TikTok prodloužil délku svých videí na tři minuty z původních 60 sekund. TikTok také nadále vyvíjí své reklamní nástroje pro živá vysílání a kombinací těchto nových inovací zajistí růst vlastního příjmu a tím i lepší ohodnocení svých tvůrců. Více prostoru v příbězích také pomůže tvůrcům navázat lepší pouto se svými sledujícími a přinese to další čerstvou vlnu obsahu na síti.

TikTok je velice autentickou sociální sítí a denní příběhy jsou na sítích spojované hlavně se spontánní tvorbou – přináší ještě lepší vhled do soukromí tvůrců a lidé se tak mohou s natáčejícím lépe ztotožnit. TikTok Stories navíc přinesou inovativní možnost komentářů, které se jinde nedostává, vytvoří se tak další prostor pro propojení komunity. Proto, přestože se na první pohled může zdát, že jde jen o kopírování formátu od konkurence, davájí příběhy na TikToku reálný smysl.

Momentálně k testování chybí informace o rozsáhlosti a dostupnosti tohoto experimentu – proto vám bohužel nemůžeme sdělit, kdy na novinku narazíte i vy. Jakmile ale vyplynou další vyjádření TikToku na povrch, budeme vás informovat. Co si myslíte o TikTok Stories vy? Uvítali byste je?

TikTok nadále rozšiřuje možnosti inzerce –  a tak se zde nachází i více místa pro vás. Naskočte také na trendy vlnu  moderní sociální sítě s vaším byznysem. Jedná se o marketingové prostředí, kde je možné získat velký organický dosah, ale i využívat efektivních placených kampaní. Sjednejte si s námi schůzku níže a podívejme se společně na vaše možnosti zviditelnění na platformě. Rádi vám pomůžeme při vašem podnikání na TikToku.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.