Minulý týden přišel TikTok s tzv. Shoutouts – jde o nový prvek v aplikaci, díky kterému mohou fanoušci zaplatit svým idolům za zaslání osobní videozprávy. TikTok reaguje na konkurenci a tvrdě pracuje na tom, aby poskytl více možností generování výnosů a zamezil tak odlivu tvůrců k více lukrativním příležitostem. Zatím se ale jedná o testovací fázi a tak jsou “Shoutouts” přístupné pouze úzké skupině uživatelů, podle různých měřítek. Momentálně tak služba zatím není dostupná v Česku. Ještě není jisté v jakém rozsahu se budou peněžní obnosy pohybovat, ani jaká hranice sledovanosti bude pro otevření novinky nutná.
Jak to funguje:
- Požádáte o video a zaplatíte svému oblíbenému tvůrci
- Počkáte až 3 dny – TikToker se rozhoduje, zda vaši nabídku přijme nebo zamítne
- Získáte video týden poté, co jej tvůrce odešle ke kontrole
- Zkontrolujete své soukromé zprávy a kouknete se na video
Zdroj: Koji
Jak se bude za videa platit?
Za tyto personalizované zprávy budou uživatelé platit TikTok coiny – virtuální měnou, nadesignovanou přesně pro tuto sociální síť, která byla přidaná minulý rok. Původní využití našla hlavně při pořizování virtuálních dárků, které mohou být zasílány tvůrcům během TikTok live streamů. Měna funguje podobně v jako jiných aplikacích, nebo například hrách – ve svém profilovém nastavení můžete zakoupit TikTok coins za reálné peníze a následně jimi sponzorovat své favority.
Kolik bude tato personalizovaná zpráva stát?
Jak jsme již nastínili, bude se jednat o velmi variabilní částku – záleží na tom, kolik si budou TikTokeři účtovat. Momentálně se kurz měny pohybuje okolo $18000 za 100 000 TikTok Coins. Je pravděpodobné, že někteří uživatelé zaplatí cokoliv za bližší kontakt s populární celebritou a TikTok tak spatřil příležitost v monetizačním systému pro top celebrity. Virtuální peníze je ale možné zakoupit až po dosažení věku 18 let. Ředitel The Influencer Marketing Factory odhaduje ceny mezi 35 až 500 dolary za Shoutout.
TikTok si tímto krokem chce zajistit dlouhodobou pozici na trhu a být i nadále relevantní platformou pro top tvůrce. Chce se tak vyhnout osudu sítě Vine, kde došlo k masivnímu odlivu celebrit na YouTube – zde se následně stali díky svému obsahu milionáři. TikTok si je velmi vědom konkurence a dokazuje, že i do budoucna hodlá zůstat lídrem v krátkém videoobsahu.
TikTok v posledním roce raketově vyskočil, stal se nejstahovanější neherní aplikací světa – dosáhl 2 miliard stažení! V USA i Británii již podle dostupných výzkumů předčil i zmíněný YouTube – lidé na něm tráví měsíčně více času. Díky jeho algoritmu je zde možné získat obrovské dosahy organickou cestou a jeho publikum je velmi tolerantní vůči reklamě. Při správně vytyčené strategii je TikTok skvělou marketingovou příležitostí. Nenechte si ji proto ujít a naskočte i s vaší společností na tento trend! My jsme odborníky ze světa této sociální sítě a podáme vám pomocnou ruku. Ušijeme vám plán namíru a vyjdeme vstříc – neváhejte nás kontaktovat níže.