Menu Zavřeno

Marketéři ve velkém investují do TikToku: Proč?

Hledat nové kreativní cesty pro získání nového publika je každodenní prací a cílem marketérů. Proto si nenechají ujít jedinečnou příležitost, kterou jim poskytuje sociální platforma soustřeďující se na krátká videa. Nejen, že se zde kvalitní kampaň setká s obrovským publikem, zároveň totiž není marketingový trh na TikToku přeplněný a je zde tedy větší šance vyniknutí mezi konkurencí. Reklamy se zde přirozeně mísí s obsahem, který uživatel sleduje a TikTok uživatelé jsou dokonce nejvíce tolerantní vůči reklamě. 

TikTok algoritmus, který nastartuje vaši kampaň

Naprosto zásadním rozdílem mezi marketingem na TikToku a jiných sociálních sítích je možnost organického šíření povědomí o značce ve velkém –  bez útraty peněz za reklamní prostor. Díky TikTok algoritmu, který se soustřeďuje na každé video zvlášť a není profilově centrický, získáte s kvalitní tvorbou miliony zhlédnutí, přestože nemáte žádné sledující. TikTok algoritmus posuzuje zájmy uživatelů a následně jim na hlavní stránce ForYou doporučuje personalizovaný obsah na základě jejich interesu. Toto naprosto nahrává značkám, podnikům a dalším, kteří se chtějí na TikToku rychle zviditelnit, přitáhnout pozornost a vybudovat vlastní komunitu fanoušků. Přečtěte si více o TikTok algoritmu v našem článku. 

Obsah na TikToku se může zdát být praštěným, ale náš algoritmus je zcela seriózní. TikTok není o vaší úzké skupině přátel – je o neustálém objevování tvorby založené na vašich zájmech.

Kris Boger, Europe Lead, Product Marketing, TikTok

Algoritmus nahrává objevitelnosti nového obsahu a tím láká stále nové uživatele k vytváření dalších videí. TikTok komunita je živá, stále se objevují a mizí inovativní trendy a přichází nové nápady. TikTok uživatelé nejen, že chtějí koukat na zábavný content – chtějí se zapojit. Průměrná hodnota zapojení publika se na TikToku pohybuje kolem 14%. Pokud se byznys zvládne plnohodnotně zařadit do komunity s kvalitním obsahem na svém profilu, diváci pomohou k šíření povědomí, díky zapojení a  replikaci videotvorby značky. Komerce tak dostává zcela nový rozměr. Esenciální je vytvářet autentické příspěvky, se kterými se mohou zákazníky jednoduše ztotožnit a sdílet je dál. Jakmile se stane TikTok video virálním, téměř s jistotou nezůstane pouze na TikToku. Brzy se přelije a skončí i na dalších sítích – např. Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

TikTok se chlubí závratným zapojením uživatelů

Vedlejším produktem velkého zapojení sledujících a viditelnosti, kterých se těší podniky na TikToku, je pozvednutí značky. Průzkumy Brand Lift společnosti TikTok neustále ukazují dvouciferný procentuální nárůst na celém marketingovém poli. TikTok dokazuje, že je silným nástrojem pro budování povědomí a spříznění s novým publikem.

Například Mercedes-Benz se rozhodl zvýšit svou relevanci u mileniálů a generace Z, právě skrze moderní sociální síť. Ve své kampani vybízeli marketéři TikTok komunitu, aby se pokusila zinovovat slavné logo značky a nahrála video s použitím #MBStarChallenge. Díky znalosti ducha TikToku se tak společnost propojila s publikem zcela novým způsobem. Studie ukázala 66,7% nárůst ad recall, oblíbenost značky zaznamenala 18,2% růst a preference se zvedly o 15,7%. Nemusíme příliš zdůrazňovat, že kampaň předčila očekávání – čísla hovoří jasně. 

TikTok má jedinečné publikum

TikTok uživatelská základna se rozšířila na 700 milionů aktivních uživatelů měsíčně přičemž mnoho z nich využívá ke sledování krátkých videí pouze TikTok a to přináší marketérům šanci na zasažení zcela unikátního publika. TikTok kampaň je schopná se nezastavitelně šířit skrze široké vrstvy publika a to i bez vnějšího přičinění. Existují zde také možnosti zakoupení reklam, díky kterým dosáhnou marketéři ještě rychlejších a větších výsledků. 

Zajímá vás marketing na TikToku, chcete se dozvědět více a nebo ho využít pro své podnikání? Kontaktujte nás. Jsme odborníky, kteří se těší zkušenostmi i partnerstvím s touto sociální sítí a rádi vám podáme pomocnou ruku a dotáhneme s vámi vaši kampaň do úspěšného konce!

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.