Menu Zavřeno

TikTok oznámil, že testuje program pro nábor zaměstnanců

Během pandemie se hledalo mnoho online alternativ ke klasickému pracovnímu setkávání lidí. Lidé pracovali z domova, studenti se učili online a i náborový proces často probíhal skrze sociální platformy. I proto se TikTok rozhodl že přijde na trh s novým a inovativním řešením pro hledání pracovníků z mladé generace. V květnu 2021 TikTok oznámil, že testuje nový nástroj pro nábor zaměstnanců skrze svou aplikaci. Jedná se o odpověď na aktuální potenciál TikToku – jedná se o nejstahovanější neherní aplikaci, která má téměř 700 milionů aktivních uživatelů měsíčně. 

Pilotní program má za cíl jednoduché hledání pracovních příležitostí a propojení společností s potenciálními kandidáty. To znamená také pomoc značkám s jejich mnohdy vyčerpávajícím procesem.

job recruitment

Co by vám nemělo uniknout:

  • TikTok momentálně testuje tento program s beta skupinou různých společností – o spolupráci požádaly velké značky, včetně sportovních klubů. 
  • Platforma neplánuje tento nový produkt integrovat přímo do své aplikace. Pravděpodobně se bude jednat o separátní web, který bude přístupný skrze TikTok, kde bude umožněno zaměstnavatelům sdílet pracovní nabídky a požadavky.
  • Zájemci budou moci, místo klasického CV, odpovědět vlastním TikTok videem. Tento nápad má za cíl spontánnější a osobnější odrazový můstek k zaměstnání. Vznikne tak nová možnost k zaujmutí personalistů originálním shrnutím pracovních zkušeností a motivace. 
  • TikTok má v plánu žádat uživatele, aby – pokud si to budou přát – sdíleli svá životopisná videa na svých profilech a tím pomohli propagovat novou službu. 

Jak tento nápad vznikl?

Již delší dobu můžeme na TikToku pozorovat uživatele, kteří propagují svou práci, nebo ho využívají k hledání klientů. Příkladem mohou být lidé z kreativního průmyslu – spisovatelé, fotografové, designéři a další, kteří platformu využívají jako své portfolio – a to jim přivádí pracovní nabídky. 

Jedním z nich je i Julian Bass, který se živí jako umělec tvořící speciální efekty. Poté, co se jeho video stalo na sociální síti virálním, dostal nabídku angažmá v mnoha společnostech, včetně světově známém Disney

Pokud vás sociální síť a  její čím dál užší spojení s pracovním trhem zaujaly, mohl by vás zajímat marketing na TikToku, který v poseldní době zažívá opravdový boom. Přečtěte si o něm naše články, objednejte se na webinář, nebo si s námi sjednejte schůzku níže.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.