Během pandemie se hledalo mnoho online alternativ ke klasickému pracovnímu setkávání lidí. Lidé pracovali z domova, studenti se učili online a i náborový proces často probíhal skrze sociální platformy. I proto se TikTok rozhodl že přijde na trh s novým a inovativním řešením pro hledání pracovníků z mladé generace. V květnu 2021 TikTok oznámil, že testuje nový nástroj pro nábor zaměstnanců skrze svou aplikaci. Jedná se o odpověď na aktuální potenciál TikToku – jedná se o nejstahovanější neherní aplikaci, která má téměř 700 milionů aktivních uživatelů měsíčně.
Pilotní program má za cíl jednoduché hledání pracovních příležitostí a propojení společností s potenciálními kandidáty. To znamená také pomoc značkám s jejich mnohdy vyčerpávajícím procesem.
Co by vám nemělo uniknout:
- TikTok momentálně testuje tento program s beta skupinou různých společností – o spolupráci požádaly velké značky, včetně sportovních klubů.
- Platforma neplánuje tento nový produkt integrovat přímo do své aplikace. Pravděpodobně se bude jednat o separátní web, který bude přístupný skrze TikTok, kde bude umožněno zaměstnavatelům sdílet pracovní nabídky a požadavky.
- Zájemci budou moci, místo klasického CV, odpovědět vlastním TikTok videem. Tento nápad má za cíl spontánnější a osobnější odrazový můstek k zaměstnání. Vznikne tak nová možnost k zaujmutí personalistů originálním shrnutím pracovních zkušeností a motivace.
- TikTok má v plánu žádat uživatele, aby – pokud si to budou přát – sdíleli svá životopisná videa na svých profilech a tím pomohli propagovat novou službu.
Jak tento nápad vznikl?
Již delší dobu můžeme na TikToku pozorovat uživatele, kteří propagují svou práci, nebo ho využívají k hledání klientů. Příkladem mohou být lidé z kreativního průmyslu – spisovatelé, fotografové, designéři a další, kteří platformu využívají jako své portfolio – a to jim přivádí pracovní nabídky.
Jedním z nich je i Julian Bass, který se živí jako umělec tvořící speciální efekty. Poté, co se jeho video stalo na sociální síti virálním, dostal nabídku angažmá v mnoha společnostech, včetně světově známém Disney.
Pokud vás sociální síť a její čím dál užší spojení s pracovním trhem zaujaly, mohl by vás zajímat marketing na TikToku, který v poseldní době zažívá opravdový boom. Přečtěte si o něm naše články, objednejte se na webinář, nebo si s námi sjednejte schůzku níže.