Menu Zavřeno

TikTok novinka: Promote – rychlá inzerce organického obsahu

Nová možnost inzerce tzv. „Promote“ má pomoci byznysům s lepšími dosahy a získáním vlastní komunity na TikToku. Díky této funkci se jakýkoliv organický obsah stane reklamou – rychle a jednoduše.

Jedná se o velký posun od loňského roku, kdy nebylo možné promovat organický obsah, ani vytvářet reklamy, bez podpory TikToku. Nyní je možné jednoduše pohánět vaše podnikání, rozjíždět brand awareness, nebo hledat potenciální zákazníky.

marketing ilustrace

Stále platí, že organický obsah je klíčovým hráčem ve světě TikTok videí. Díky algoritmu a stránce „Pro Tebe” se dosahy na této síti diametráně liší oproti jiným platformám. Lidé neustále objevují nový obsah a nejsou uzavřeni ve své bublině přátel. Nyní si ale díky „Promote“ mohou tvůrci svá videa ještě lépe zviditelnit.

Tento formát je podobný Facebookovému Boost tlačítku, které umožňuje rychlé vytvoření kampaně pomocí příspěvků.

Jakmile se „Promote“ pro Vás zpřístupní, bude vám umožněno:

1. Vybrání videa, které chcete inzerovat

Budete moci vybrat jakékoliv video, které se nachází na vašem profilu. Ideální tak bude zvolit jedno z vašich nejoblíbenějších videí a získat nové sledující skrze svůj nejpopulárnější obsah.

2. Nastavení vaší reklamy

Budete mít na výběr ze tří cílůvíce zhlédnutí, více sledujících a větší návštěvnost vašich stránek.

Pokud zvolíte větší návštěvnost, budete požádáni o vložení adresy URL a vybrání výzvy k akci – Přečtěte si více, Kupte nyní, Zaregistrujte se…

Poté přijde na řadu nastavení rozpočtu a délky promování. Kampaň tak bude čerpat vaše peníze jen do zvolené míry.

Nakonec budete cílit. Můžete jednoduše kliknout na „Automaticky“ – TikTok poté bude reklamu zobrazovat lidem, kteří obvykle na vaše videa koukají, nebo by se jim mohla líbit. Také můžete popsat cílovku sami pomocí různých kritérií (pohlaví, věk, zájmy) – podobně v jako jiných správcích reklam.

3. Sledovat, jak vaše dosahy rostou

Jakmile vám bude schválená vaše reklama, můžete už jen pozorovat rostoucí grafy ve vašich analytics.

Nezapomínejte, že metriky jsou velmi důležitý marketingovým nástrojem a dozvíte se v nich mnoho informací o svém publiku, ale i o kvalitě vaší kampaně.

Jak se k promování dostanete?

Jakmile bude v České republice prvek dostupný, bude přístupný jednoduše skrze ikonu ohně přímo u videa. Další možností je také promování skrze Nastavení a soukromí a následně nástroje tvůrce. A do třetice se k rychlým „Promotions“ dostanete přes Business Suite – například v počítači.

Také je určitě důležité zmínit, že promovat lze pouze příspěvky, které v sobě neobsahují hudbu chráněnou autorskými právy – nelze tak často inzerovat příspěvky s trendovým zvukem v pozadí.

Jak efektivní je tedy tento způsob reklamy? Přiznáme se, že to zatím není zřejmé. Reklamní možnost zatím není pro mnoho uživatelů dostupná a chybí přesná data. Ale marketing na TikToku je velmi efektivním nástrojem  za použití organického dosahu – můžete se podívat na reálná čísla přímo v našich case studies.

„Promote“ nadále rozšíří možnosti inzerce a díky ní bude snazší rychle zviditelnit a pohánět příspěvky. Uvidíme, jak se bude nadále vyvíjet a budeme sledovat její efektivitu – i třeba v porovnání s Facebook „Boostem“, který má omezené cílení, oproti klasické Facebookové inzerci.

Plánujete využít tuto novou funkci? Využíváte TikTok organické dosahy pro zviditelnění sebe a svého byznysu? Pokud ano super a pokud ne – přečtěte si naše další články, získáte tam více informací o marketingu na TikToku a jak na něj. A pokud váháte, zda je pro vás TikTok dobrou volbou, nebo potřebujete pomocnou ruku, neváhejte se na nás obrátit.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.

Posted in TikTok pro business

Související články