Menu Zavřeno

Síť, která určuje módní trendy: Prodej oblečení díky TikToku?

Lidé se chodí na tuto síť bavit a inspirovat. To platí i pro svět módy. Uživatelé TikToku zde čerpají nápady na outfity. Vidí kousek v autentickém videu oblíbeného tvůrce a pokud je zaujme, půjdou si ho pravděpodobně i koupit. Jak toto ovlivňuje fashion značky?

oblečení

Co je to TikTok?

TikTok je autentickou sociální sítí soustřeďující se na krátká videa. Jeho popularita neustále stoupá, stal se jedinou Facebookem nevlastněnou aplikací, která dosáhla 3 miliard stažení. Uživatelská základna se v posledním roce znásobila a nyní TikTok má 1 miliardu aktivních uživatelů. 

TikTok stojí na hudbě, trendech, zapojení svých diváků a vtáhnutí publika do tvorby. I díky této inkluzivitě působí síť přátelsky a opravdově. Dávno se již nejedná o síť pro děti, kde najdeme jen hloupé tanečky. Existuje zde mnoho okruhů i detailních témat, kterým se komunita věnuje. 

Díky algoritmu a domovské stránce k uživatelům neustále putuje nový obsah. Algoritmus odhadne přání uživatele a na jejich základě mu nabízí tvorbu, která ho bude zajímat. Pokud se tedy uživatel často zastaví u módy, bude mu nabízena dál. 

O módě a TikTok vlivu na ní bude dnešní článek. Jaké módní společnosti na TikToku najdeme? Jak ovlivňuje tato síť trh? A čeho lze na TikToku při prodeji oblečení využít? 

TikTok udává celospolečenské fashion trendy

Tato nová platforma generuje virální obsah, který se nadále šíří i mimo ni. Funguje na jiném principu než Facebook sociální sítě, a tak se trendy vynořují a zase mizí. I uživatelé, kteří nemají žádné sledující mohou získat miliony views. 

Jedním z těchto trendů se stala i vintage mikina G.A.P. Následně pak firma obnovila její výrobu potom, co vznikla obrovská poptávka a cena těchto mikin se vystoupala na 200 dolarů za kus. 

Většina módních fenoménů dnešní doby vzniká na sociálních sítích. Lidé sledují obsah celebrit a influencerů na sítích více než módní reklamy nebo televizi. A je to právě TikTok, kde to všechno začíná. Zara džíny i Aerie legíny jsou také výsledkem virálního obsahu na této síti. ,,TikTok made me buy it“ je doslova realitou.

Kdo tvoří módní trendy, natáčí značky a oblečení a udává směr?

Naprostým klíčem pro pochopení fashion boomu na TikToku je zapojení uživatelů. Většinu virálního módního obsahu totiž vytváří influenceři nebo jen uživatelé, kteří ani propagaci dané firmy neplánovali. Často se stane, že video se neočekávaně zalíbí a vystřelí do “velkých čísel”. Videa o oblečení, doporučení, outfity, vylepšení atd. natáčí obyčejní lidé a působí to mnohem opravdověji na finální zákazníky firem. Míra zapojení publika u influencerů je dle Statisty 15,86 %.

Většinu těchto videí zároveň sledují lidé pro inspiraci a sami je vyhledávají.

Módu podpoří právě aplikace TikToku, která umožňuje snadné zviditelnění obsahu bez inzerce. Virální videa, která inspirují ke koupi a způsobují masivní oblibu produktů u lidí zase milují společnosti.

#TikTokFashion má na platformě přes 17 miliard zobrazení.

Fashion marketing: Čeho lze na TikToku využít?

Asi hlavní roli značek na českém fashion TikToku sehrává About You. Tento internetový obchod rozjel výkonnostní kampaň přes aukční i rezervační reklamu. Na českém TikToku ho viděl téměř každý.

Zároveň má i vlastní firemní účet a využívá organických dosahů. Momentálně ho sleduje
53 000 lidí.

@aboutyou_cz

Re-Work Your Wardrobe. 💫 Přetvoř si svůj starý top! AboutYouStyle @Paula 🐄

♬ original sound - ABOUT YOU CZ

Není to jen About You v českém prostředí, které by využívalo organických dosahů. I například zmíněná Zara natáčí organický obsah na svůj účet. Nebojí se ani aktuální TikTok tvorby, ve stylu, který mají fanoušci platformy rádi.

A všechno to má svůj důvod. Nabízení správného stylu uživatelům TikToku je klíčem k úspěchu. 61% uživatelů si na TikToku oblíbí značku, která přidává autentická videa. Pokud nebudete tedy křičet o pozornost pro vaši značku, ale nabídnete tvorbu, která uživatele zajímá, máte mnohem větší šanci.

Na TikToku existuje mnoho kreativních možností pro úpravu videí – firma si může vyhrát například se zvukem. Když společnost používá trendy TikTok hudbu, 58% uživatelů cítí silnější spojení se značkou.

@zara

Getting ready with Maddie! @user1117252233189 #zaratiktok #zara

♬ Great Day (Instrumental) - Nikki Grant

Zaujal vás fashion marketing na TikToku? Nebo chcete rozjet své podnikání na síti v jiném oboru?

Pomůžeme vám s nakopnutím vašeho účtu. Více o konkrétních firmách a datech se můžete dočíst v našich case studies. Ozvěte se nám níže a objednejte si zdarma konzultaci. Probereme, jaký potenciál může platforma přinést vám a poradíme, jak na to. 

Konzultace ZDARMA

Chcete poradit, která služba by pro vás dávala největší smysl? Rezervujte si bezplatnou půlhodinovou konzultaci, kde se pobavíme o vašich cílech a očekáváních apodle toho vám doporučíme vhodné kroky.
Posted in TikTok pro business

Související články