Menu Zavřeno

Nejlepší aplikace na získání followers? TikTok.

Většina z nás ten problém zná. Jste nováčkem ve světě marketingu na sociálních sítích a snažíte se oslovit cílovku. Založíte si Instagram a Facebook, případně YouTube nebo LinkedIn pro vaše podnikání nebo činnost. 

Přidáváte propracovaný obsah, ale sledující ne a ne přibývat. Zkoušíte různé metody – follow for follow, nebo nakoupení sledujících. Teď už vám číslo na profilu stouplo, ale aktivita žádná. Sledující nekomunikují, nelajkují. Kýžený efekt se nedostavuje.

Proč je těžké získat velké relevantní publikum na Instagramu?

Ukažme si příklad Instagramu, který je v dnešní době velmi populární platfomou nejen pro marketing firem a influencery. 

Instagram je platformou, která poskytuje mnoho funkcí a prostoru. Vidíte zde vyšperkované fotky k dokonalosti a najdete zde úplně veškerá témata.

Problém ale přichází pokud se pokoušíte budovat vlastní komunitu úplně od nuly. Aplikace Instagramu nabízí svým uživatelům obsah tvůrců a přátel, které již sledují. Existuje zde také lupa, kterou se můžete dostat k obsahu účtů, které by vás mohly zajímat. Jedná se ale o profily, které již prorazily a mají již vlastní velkou komunitu.

Metoda „follow for follow“ není řešením

Brouzdáte aplikací, sledujete různé uživatele a čekáte, že vám to vrátí. Často se tak dokonce stane. Jenže se většinou nedaří zasáhnout kvalitně cílová skupina. Followers jsou tak neaktivní a vaše suprová tvorba je neoslovuje. Navíc je to strašná dřina. Musíte ručně neustále hledat profily a sledovat je, následně poté zase sledování odebírat. 

Instagram navíc toto chování na síti nemá rád a má tendenci ho trestat. Můžete si tak zablokovat sledování nových uživatelů.

Existují zde také aplikace, kde si můžete sledující koupit. Rádi bychom vám ale poskytli cennou radu. Nedělejte to, jsou to vyhozené peníze. Bude se jednat o zcela náhodný mix lidí a nikoliv o vaše potenciální zákazníky. 

V čem se TikTok liší a co vám může nabídnout?

TikTok se od svých přátel ze světa social media zásadně liší. 

3 hlavní body – Proč je TikTok efektivní pro získání komunity?

  • Jeho hlavní stránkou je “Pro Tebe”, kde divák neustále naráží na nové profily a tvorbu různých lidí. Ta je založená na jeho předchozích preferencích, ze kterých algoritmus čte přání uživatele. Získá tak vaši cílovku za vás.
  • Nezáleží na tom, kolik máte sledujících. Na ForYou se objevují i videa od zatím zcela neznámých tvůrců. A mohou dosáhnout i milionových dosahů! Koukněme se třeba na klienta @maappi_official. Hned po založení účtu získalo první nahrané video přes milion zhlédnutí. 
  • Je autentickou sítí. Na TikToku se lidé chovají spontánně. I to přispívá k vysoké míře zapojení publika a budování důvěry. Zde si na nic hrát nemusíte. Stačí zaujmout svým pravým já.

Samozřejmě zde můžeme najít i další milion rozdílů – od větších až po ty menší. TikTok je také platformou, která se soustředí na pouze jeden formát – krátká videa.mnoho nepsaných pravidel, která vedou k úspěchu – udržení pozornosti, přidané hodnoty, komunikace s publikem a mnoho dalšího. 

Co z toho plyne pro vaše zviditelnění?

#1 30 sekund a méně – udržte si pozornost

Na TikToku se snadno buduje komunita. Všechny jeho vlastnosti nahrávají snadnému získání cílovky.  Stačí se zbavit ostychu a pustit se do tvorby. Domovská stránka, algoritmus a komunita TikToku vám ušetří peněženku a přinesou opravdové výsledky. 

Například RH trenér Robert Hlušička věděl, jak je social media marketing pro jeho podnikání důležitý. Na Instagramu ale komunitu nenacházel i přes propracovaný obsah. Poté se otevřel TikToku. Začal natáčet videa o problémech pohybového aparátu, rehabilitaci a cvičení. Nyní má na TikToku komunitu 22 000 lidí.

Jeho nejoblíbenější video získalo 236 tisíc zhlédnutí. Naučil se s aplikací od nuly a nyní má publikum, které s ním komunikuje a o jeho práci se aktivně zajímá.

Jak převést sledující z TikToku na jiné sítě?

#1 Začněte natáčet na TikTok

Jednoduchá rada. Nenechte si ujít příležitost velkých organických dosahů. TikTok neustále roste a dávno již není sítí pro děti. Celosvětově dosáhl 3 miliard stažení. O firmách, které jsou na něm v Česku aktivní také najdete článek na naše blogu.

Nic vás to nestojí, aplikace i její nástroje jsou zdarma a vaše publikum zde na vás čeká.

#2 Propojení profilu se sítěmi

Naprosto zásadní a jednoduchá věc, která může mít za následek velký rozdíl. Zjednodušte cestu k vašim profilům na maximum. Skrze bio přidejte odkaz na linktr.ee nebo hlavní síť, kam chcete uživatele směřovat.

tiktok navod linky v profilu

K dispozici vám jsou také odkazy v samotném TikTok profilu. Včetně akčního tlačítka, které uživatele ihned pošle na váš Instagram.

#3 Výzva k akci

Přidejte do svých videí výzvu k akci, nebo grafiku a jasně tak sledujte svůj záměr. Chcete více sledujících na YouTube? Hoďte tam YT grafiku a řekněte publiku, ať vám dají odběr. Dejte jim nějaké proč. Máte na Instagramu krásné fotky? Nebojte se to sdělit svým sledujícím na TikToku – například větou “Více najdete na mém Instagramu – odkaz máte v biu.”

Nevíte jestli je TikTok pro vás, váháte a nebo chcete pomoc do začátků? Kontaktujte nás a domluvte si první konzultaci zdarma. Rádi vám vše vysvětlíme a poradíme.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.

Posted in TikTok pro business

Související články