Menu Zavřeno

Jak získat více sledujících na TikToku?

S překotně rostoucí popularitou TikToku je nyní ideální čas na získání více followerů. Cest k dosáhnutí větší fanouškovské základny je nekonečně mnoho – od plánování nahrávání videí ve správný čas, zúčastnění se challengí až po optimalizaci vašich hashtagů. V tomto příspěvku vám ukážeme pár tipů, jak se zviditelnit a získat novou vlnu podporovatelů.

TikTok se svými 700 miliony aktivními uživateli měsíčně je skvělou platformou pro dosažení nového publika. Nejdůležitější je, že TikTok, na rozdíl od jiných sociálních sítí, stojí na tzv. ForYou Page – ekvivalentu Instagram Explore tab. A protože je ForYou tím prvním, co uživatel na TikToku vidí, roluje skrze personalizovaný doporučený obsah více a stále objevuje nové tvůrce.

O tom, co se divákovi zobrazí, rozhoduje TikTok algoritmus. Ten vám ale také hraje do karet! Prim u něj hrají jednotlivá videa, nikoliv profily jako celky – proto je možné získat miliony zhlédnutí i bez zástupu oddaných sledujících. Algoritmus doporučuje obsah na základě liků, sdílení, komentářů, follows a délce sledování u předchozích videí. I proto s velkou pravděpodobností zasáhnete vaši cílovou skupinu.

#1 Identifikujte vaší cílovou skupinu

V moři témat, které se na TikToku nachází se najde místo pro každého. Je proto důležité definovat svou cílovou skupinu, abyste měli kvalitní dosah, ze kterého budete následně těžit. Nesnažte se zaujmout každého! Zvolte si jedno “niche“ téma a toho se držte. Je důležité porozumět vašemu publiku. Zamyslete se nad tím, co vaše podnikání nabízí, co se cílovému divákovi bude, nebo nebude líbit a ztotožněte se s ním. K průzkumu můžete využít i jiné sociální sítě – například Instagram stories a publika se jednoduše zeptat skrze anketu.

Tak jako v každé marketingové strategii je i na TikToku podstatné sledování vaší konkurence a jejich aktivitu na sociální síti. Můžete u ní nejen čerpat inspiraci, ale také hledat chyby, kterým se chcete vyvarovat.

#2 Naskočte na populární trendy právě včas

TikTok je sociální sítí, kde repetitivní obsah slaví úspěch. Sledujte proto ForYou page a občas zabrouzdejte do Discover okna, kde zjistíte, co právě letí. Pokuste se trend, se kterým se vaše značka může ztotožnit, replikovat a sdílet dál. Cesta může vést skrze populární hashtagy, písničky, efekty nebo challenge.

#3 Strategicky vybírejte hashtagy

Hashtagy fungují na TikToku podobně jako na jiných sociálních sítích. Pomáhají s kategorizací vašeho obsahu a dělají ho objevitelnějším pro další uživatele. Nemusíte to s nimi však přehánět. Používejte strategické, populární a hlavně relevantní hashtagy. TikTok algoritmus je zahalený tajemstvím, ale existuje domněnka, že hashtag #fyp nebo #ForYou vám dá více šancí pro zařazení na stránku s doporučeným obsahem. Toto nemůžeme ale potvrdit, ani vyvrátit.

#4 Přidávejte často a nebojte se být kreativní

Otestujte různé editační nástroje a dejte zelenou vašemu kreativnímu myšlení – nemůžete šlápnout vedle! Vytvoření originálního obsahu v kombinaci s trendy a hashtagy vám určitě přinese novou vlnu fanoušků. Nezapomínejte nahrávat videa často – ideálně každý den. Podobně jako jiné sítě i TikTok algoritmus vás za to odmění. Nebuďte ale zklamaní z častých výkyvů ve sledovanosti vašich videí – na TikToku je to vcelku normální.

#5 Postujte ve správný čas

Pomocí TikTok analytiky, můžete zjistit, v jakou denní dobu jsou vaši fanoušci nejvíce aktivní a kdy získávají vaše videa nejvíce přehrání. Pokuste se vychytat správný čas a jděte mu naproti. Bude to vyžadovat týdny učení, než se vám to zcela podaří, ale vycházení z analytických dat a výdrž vám přinesou vytoužené ovoce.  Pokud se v metrikách nevyznáte a rádi byste si promluvili s odborníky, neváhejte nás kontaktovat.

TIP: Pro přístup k analytice si nastavte účet do Pro módu – je to zcela zdarma a získáte tak data potřebná pro úspěch vašeho marketingu.

#6 Promujte svůj účet skrze různé platformy

TikTok umožňuje jednoduše video stáhnout a pak zbývá jen chvilka času a může viset kdekoliv si zamanete. To svědčí skvělé marketingové taktice, kdy můžete křížově promovat tvorbu na sociálních sítích. Využijte Instagram Reels a sdílejte zde svá videa z TikToku a na TikToku odkazujte na webové stránky a další média. Dojde tak k průniku sledujících a dosáhnete nových follows na všech platformách.

#7 Spolupracujte s dalšími tvůrci

Podobně jako při propojení různých vašich kanálů, i kolaborací s jinými tvůrci rozšíříte své publikum. Značky na TikToku často spolupracují s influencery, kteří již mají solidní základnu podporovatelů a mají na ni vliv. Na Tiktoku se také spojují tvůrci mezi s sebou, nahrávají duety nebo replikují své challenge a sdílí tak své publikum. Nese to výhody pro obě strany, protože se zviditelní navzájem.

#8 Vytvářejte kvalitní obsah

Ze začátku se vám možná nebude dařit, vše je ale jen o cviku! Je důležité si pořádně vyhrát s editem videí a produkovat obsah, který rychle chytne divákovu pozornost. V průměru máte zhruba 2 vteřiny k zaujmutí, kdy se sledující rozhoduje o tom, jestli video přeskočí. TikTok poskytuje mnoho prostředků k “vytunění” vašich videí, která díky uživatelsky jednoduchým nástrojům povznesete na profesionální úroveň. Nebojte se experimentovat, používat hudbu, text, střih i efekty.

Pokud nevíte jak na to, čtěte další naše články, nebo se objednejte na náš profesionální kurz JAK NA TIKTOK, po kterém se z vás stanou odborníci na tuto sociální síť. Individuálně si probereme vaše potřeby, přizpůsobíme strategii, budeme sledovat váš progres skrze analytická data a díky pravidelným konzultacím dosáhneme předem stanovených cílů.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.

Posted in TikTok pro business, Tipy & Triky

Související články