Menu Zavřeno

ByteDance je startup s nejvyšší validací na světě, která aktuálně činí 140 miliard amerických dolarů. Je tedy aktuálně hodnotnější než Stripe (95 MLD) nebo SpaceX (74 MLD). *Zajímavost na začátek*: 51 ze 100 nejhodnotnějších startupů na světě je amerických. Dalších 22 je čínských, 9 britských, 7 indických a zbytek je rozprostřen mezi hrstku menších zemí.

Tržby ByteDance dosáhly v loňském roce odhadovaných 58 miliard dolarů a její růst je rychlejší než u kterékoli jiné velké sociální sítě

eho dceřinná společnost je TikTok, který má aktuálně přes miliardu měsíčně aktivních uživatelů (MAU) a lidé na něm tráví extrémně moc času. Jeho průměrný uživatel v USA nyní tráví touto službou asi 29 hodin měsíčně, což je podle mobilního výzkumníka Data.ai více než na Facebooku (16 hodin) nebo Instagramu (8 hodin) dohromady. Scott Galloway, profesor na New York University Stern School of Business, přirovnal návykovost TikToku k opiu. 🥴

TikTok je TV pro Gen Z,“ řekl Jo Cronk, prezident marketingové firmy Whalar.

Letos (2022) by podle výzkumné firmy eMarketer mohl TikTok ztrojnásobit tržby na 12 miliard amerických dolarů, což by do budoucna mohlo značně ovlivnit tržní postavení jiných sociálních platforem. 🤔 TikTok v roce 2021 vydělal téměř 4 miliardy dolarů, převážně z reklamy. Pokud by dosáhl zmíněných 12 miliard, byl by větší než Twitter Inc. a Snap Inc. dohromady – tři roky poté, co začal zprostředkovávat možnost reklamy. 👀 To je fakt zajímavý. S miliardou měsíčně aktivních uživatelů je TikTok však stále menší než Meta, tedy Facebook (2,9 miliardy), a Instagram (2 miliardy). 

Objevuje se čím dál tím více příkladů toho, jak se na týhle čínský aplikaci dají vydělat peníze

Alyssa McKay pracovala na částečný úvazek v obchodě, kde prodávala mražený jogurt v Portlandu a vydělávala minimální mzdu, aby pokryla školné. Nyní 22 letá dívka vydělává více než 100 tisíc dolarů ročně za pomoci TikToku. Značky typu Netflix a Amazon Prime Video si platí za to, aby jednou dosáhly jejích devíti milionů sledujících na TikToku. A cíl je jasný – dostat se a oslovit mladší generaci, pro kterou je Facebook už dávno za zenitem. 😶🌫️

Chandlee, který se ke společnosti TikTok připojil v roce 2019 po deseti letech ve Facebooku, tvrdí, že tradiční reklama bude upadat a podniky s ní, pokud budou nadále vkládat peníze do stejných starých televizních pořadů nebo sociálních sítí.

TikTok ukazuje ziskový potenciál opravdu ve velkém

Například v USA si TikTok nyní účtuje až 2,6 milionu dolarů za jednodenní provozování reklamy TopView 🤯 – což je první video, které se objeví uživatelům po otevření TikToku. Pro porovnání → 30 sekundová reklama na Super Bowl vás bude stát kolem 6,5 milionu dolarů. Podobné to je až na to, že TikTok si těch pár milionů může účtovat každý den.

Další příkladem ziskovosti TikToku a potenciálu komunit je Oanh Nguyen neboli @Moontellthat. Během pandemie si vybudovala třinácti milionovou komunitu na TikToku, kde točila videa o tom, jak ji pandemie ukončila kariéru v jejím kadeřnictví. 💇🏼♀️ Nguyen začala natáčet komediální sketche na svůj účet a v jednom ze svých sponzorovaných videí si autorka spěchala umýt vlasy a obléknout se na velké rodinné setkání, jen aby zjistila, že si z ní její přítel dělá legraci. Společnost Procter & Gamble zaplatila tvůrkyni 20 000 dolarů za uvedení jejich šamponu Pantene ve 30 sekundové produkci. 🛁 Video má přes 5 milionů zhlédnutí.

A co plánuje ByteDance dál?

TikTok se diverzifikuje do několika oblastí – distribuce hudby, vydávání her a předplatného ve stylu Twitch. 🎮 Přechází také do elektronického obchodování a bourá hranice mezi světem sociálních médií a způsoby klasického online nakupování, což by potenciálně mohlo velmi oslabit například Amazon.com Inc.

TikTok nyní umožňuje obchodníkům zakládat digitální obchody v zemích jako je Británie, Indonésie a Thajsko, kde uživatel nakupuje produkty přímo v aplikaci bez jakéhokoli zapojení tradičního e-shopu. Cílem ByteDance je postarat se o co nejvíce kroků nákupu za své uživatele s obchody v aplikaci, zákaznickou podporou a vestavěnými platebními funkcemi. ✂️ TikTok se v rámci tohoto spojil se Shopify Inc., aby umožnil obchodníkům vkládat své eshopy do videí přímo na platformě. Transakce budou zpracovány těmito weby třetích stran, podobně jako v obchodech na Facebooku.

Vaše firma a TikTok

 jsme za minulý rok pro klienty vyprodukovali přes 625 videí, která vyběhla uživatelům více jak 39 000 000 krát a nabrala téměř 550 000 sledujících. Potenciál, který se v krátkých videích skrývá, je nevídaný.

Chcete poradit, která služba by pro vás dávala největší smysl? Rezervujte si bezplatnou půlhodinovou konzultaci, kde se pobavíme o vašich cílech a očekáváních a podle toho vám doporučíme vhodné kroky.

Ozveme se vám

Nechte nám na sebe kontakt
a domluvíme se na nezávazné konzultaci zdarma.