Menu Zavřeno

Case study

2,5 milionů zhlédnutí a karavany - cestování je na TikToku trendy

Intro

Campiri je firma poskytující pronájem obytných vozů, tedy karavaning. Jejich mise tkví v tom, aby cestování bylo svobodné, bezpečné a udržitelné. Díky jejich službám mohou zákazníci cestovat kdekoli s plným komfortem a bez pocitu, že by jim něco scházelo.  

Jedním z jejich cílů je rozšířit o značce povědomí mezi mladší skupinou uživatelů (30+) a ukázat, že karavaning je dostupnější, pohodlnější a udržitelnější služba, než se na první pohled může zdát. A hlavně – je dostupná v každé sezóně a není to výsada pouze zákazníků v seniorním věku. Firma Campiri se rozhodla pro inovativní styl propagace a využila TikTok.

Cíle spolupráce

S cílem zvýšit povědomí o službách obytných vozů využila firma několika řešení, které TikTok nabízí. V TikTokuj.cz jsme nastavili strategii na to jakým způsobem ukázat potenciál produktu skrze krátká videa a následně ji aplikovali do samotné správy celého účtu.

KPI's pro první měsíc spolupráce

0
prokliků na web
0
sledujících
0
zhlédnutí videí

Služby, které firma využila

  • Správa účtu na TikToku po dobu jednoho měsíce
  • Influencer marketing
  • Placená reklama TikTok Ads

Přesnější zadání znělo založit účet a spravovat ho po dobu jednoho měsíce za pomoci dvou influencerů a placené reklamy (Spark Ads).

Výsledky pro první měsíc spolupráce

0
prokliků na web
0
sledujících
0
zhlédnutí videí
0
celkový počet videí
0
počet reklamě podpořených videí
0
celkem liků
0
CPC (Kč)
0
CPM (Kč)
0
celkem komentářů
  • KPI: 3 tisíce prokliků na web – splněno ✅ Předčilo o 166,8 %. Celkově dosaženo 5006 prokliků na web.
  • KPI: 3 tisíce sledujících – splněno ✅ Předčilo o 219,7 %. Celkově 6591 sledujících po prvním měsíci.
  • KPI: 500 000 impresí – splněno ✅ Předčilo o 498,4 %. Celkově dosaženo 2 491 999 impresí. 
@campiri_cz Sleduj nás pro další dobrodružství s obytňákem 🚐 #campiri #auto #výlet #dobrodružství #cestování ♬ původní zvuk - campiri_cz

Co ve videích mělo největší úspěch?

  1. Videa s influencery – jsou autentičtější, uživatele to rychleji zaujme, videa jsou důvěryhodnější
  2. Vlastní obsah na profilu – důvěryhodnost vůči značce, že tvoří vlastní obsah
  3. Vhodné zapojení placené reklamy

Podrobnosti o spolupráci

Udělat strategii krátkých videí na míru znamená důkladnou rešerši. Na celou strategii jsme v TikTokuj.cz měli 1 měsíc (září 2021) a na samotnou správu měsíc následující (říjen 2021). V následujících krocích vysvětlíme, jak jsme v rámci spolupráce postupovali.

1. Strategie | Koncept

Na obytný vůz jako takový jsme tedy nahlíželi z pohledu klasického uživatele, který má pocit, že je to až moc komplexní a složitá věc, se kterou by si nevěděl rady. Jak mu tedy vyvrátíte, že to tak není? Tak, že ukážete produkt ze strany klienta, který ho reálně používá. A jak to ještě zefektivníte? Jako klienta dáte influencera a podpoříte to placenou reklamou.

2. Strategie | In action

V rámci influencer marketingu jsme vybrali dva influencery, kteří s obytným vozem vyjeli do Francie a točili videa na základě předem schválených scénářů. Právě tito influenceři celému konceptu videí dodali příběh, který byl pro celý koncept zásadní. 

Skrze videa jsme odpověděli na nejčastněji kladené otázky zákazníků: Jak je to s kanalizací v karavanu? Stačí řidičský průkaz typu B? Co dělat v případě nehody? Kde jste s tím parkovali? → Přímo jsme ukázali zážitek běžného uživatele při cestování s obytným vozem, což vyvolalo v divácích zájem o to dozvědět se víc. Z toho tkví tedy zásada číslo jedna pro tvorbu na TikToku – autenticita je základ. Produkt nekomunikuje firma, ale uživatel. Rozhodli jsme se tedy edukovat o službách Campiri z pohledu uživatele, kdy v principu klient vzdělává potenciální klienty.

@zuzkaaacz Ve spolupráci s Campiri jsme vyjeli na týden obytňákem do Francie 🚐 #campiri #gocampiri #karavan ♬ původní zvuk - Zuzka

Závěr

Zážitky z cestování je téma, které se na TikTok zkrátka hodí. Díky kombinaci efektivně nastavené kampaně, výběru relevantních influencerů a strategii našeho kreativního týmu bylo dosaženo vysoké proklikovost na webové stránky klienta a brand awareness se v průměru povedla o 200 % více, než se předpokládalo. Klient je ochoten ve spolupráci pokračovat i pro následující rok.

Máte zájem o působení vaší značky na TikToku?

Přečtěte si i další case studies