Menu Zavřeno

Dopad virálních videí na TikToku na byznys v roce 2021

Znáte sociální síť TikTok?

Jedná se o platformu zaměřující se na krátká videa, mající od pár sekund až po tři minuty. Základním kamenem TikToku je koncept jeho domovské stránky, která neukazuje obsah od sledovaných uživatelů, ale naopak doporučuje stále něco nového od – pro vás třeba ještě neznámých – tvůrců. Obsah selektuje algoritmus, který sleduje váš pohyb na síti a podle toho řídí vaši “Pro Tebe” stránku.

TikTok navíc stále hýří novými trendy a lidé na něm jsou vysoce angažovaní. Napodobují svá videa navzájem, vznikají challenge, duety a mnoho dalšího, rychle šířeného obsahu. 

Proč je TikTok příležitostí?

Právě díky, o odstavec výše popsaným skutečnostem, je na TikToku snadné se zviditelnit, najít si vlastní komunitu a budovat si s ní intenzivní vztah. To může být skvělým marketingovým tahem pro značky, nebo i organizace, které se chtějí zviditelnit organicky, bez vynaložení velkých finančních nákladů.  Příkladem může být například UOL účetnictví.

TikTok samozřejmě nabízí i možnosti placené inzerce, díky které bude kampaň ještě účinnější, dnes ale chci mluvit o tom, jak se můžete na Tiktoku zviditelnit dokonce omylem!

Zdroj: TikTok @uolucetnictvi

Virál na TikToku

Na TikToku totiž často vzniká tzv. virál – tedy video, které má takové dosahy, že se dostane téměř ke každému. Je to právě TikTok prostředí, které toto způsobuje a následně se ta nejvíce populární videa přelívají na jiné sítě – většinou Instagram, nebo YouTube.

Na dalších sítích se pomocí sdílení i nadále šíří – nebo na Instagramu skrze Reels – a stávají se populárními i tam.

Populární videa v roce 2021

Kdo nemiluje cestování? A zvlášť po dlouhém covid lockdownu, kdy mnoho zemí zakázalo lidem pohyb mimo vlastní čtvrť? V roce 2021 má #tiktoktravel má 24,4 miliardy zobrazení a samotný #travel se blíží k 50 miliardám zhlédnutí! Cestovních videí si můžeme všímat i na zmíněných Reels, nebo na Youtube.

Jaký má virální obsah dopad na reálný byznys?

Pokoj zarezervovaný na rok a půl dopředu

Trendy na Tiktoku se hmatatelně promítají do tržeb podniků. Sama jsem procházela TikTok – a protože miluju hory, koukala jsem na video s krásnými výhledy v Tyrolsku. Několikrát jsem narazila na hotel s obrovskými okny a krásným panoramatem. Jedná se o Dolomitten Hütte v Itálii – musela jsem si ho vyhledat. Těžko říct, kdo přišel s videem této horské chaty jako první. Nyní je trendem a kdokoliv se tam podívá, okamžitě točí a sdílí.

Nevydržela jsem to a musela jsem se mrknout, kolik nocleh na chatě stojí. Ubytování nebylo vůbec přehnaně drahé, na webových stránkách uvádí, že právě tento proslavený pokoj stojí 70 € za noc. Říkala jsem si, že to je skvělé a udělám si rezervaci na příští rok. Ale zapomněla jsem, že se jedná o TikTok trend.

Pokoj Adlerhorst, který můžete vidět na TikToku, je naprosto naplněný až do prosince 2022 – tedy na celou kapacitu rezervačního kalendáře

Vyprodaná taška z Ikei

Není to ale jen o cestování – v horečce “Back to school”, která každoročně vypuká před zářím, se stala trendem i taška z Ikei. Ano – obyčejná taška za pár stovek. Nevzniklo jen jedno video – #ikeabag má 17,3 milionu zobrazení a videa s ní získávají neuvěřitelná zhlédnutí a dosahy.

Tohle video je exemplárním příkladem toho, jak TikTok funguje. Slečna má pouhých 5,5 tisíce sledujících a na jiných videích okolo stovek zhlédnutí. Jakmile ale natočí populární trend – s dobře vybranou hudbou, která je teď na TikToku také oblíbená, získá 11 milionů zhlédnutí. 

Pro Ikeu byl tento virál jednoznačně výhrou, taška byla vykoupena a už není na skladech – kdo by to také čekal, že získá takovou popularitu? 

TikTok je pro dospělé

TikTok trendy přichází a odchází, jsou ale jednoznačně skvělou příležitostí pro různé typy byznysu. Navíc je vidět, že přestože si mnoho lidí stále myslí, že TikTok je pro děti, není a mají zde šanci prorazit podniky mířící jednoznačně na dospělé. Kupují děti ubytování ve vysokých horách? Myslím, že známe odpověď.

Lidé na TikTok chodí pro inspiraci a díky algoritmu i domovské stránce, je pro značky jednodušší oslovit zákazníky. Potenciál stát se virálním je na Tiktoku také mnohem větší a to hlavně u relativně “obyčejných” věcí – jako je prostě fajn taška do školy. 

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.