TikTok je relativně mladou, oblíbenou sociální sítí, o které se stále mluví. A není divu – je totiž nejstahovanější sociální platformou na světě a má téměř 690 milionů mezinárodních uživatelů měsíčně. Největší boom zažívá právě teď – kvůli pandemii počet jejích fanoušků rapidně vzrostl.
Možná jste o ní už slyšeli, ale ještě jste v ní nezdomácněli a chtěli byste se v ní zorientovat. V tomto článku TikTok rozebereme a pokusíme se vysvětlit, jak aplikace funguje.
TikTok je sociálním médiem, které umožňuje uživatelům vytvářet, sdílet a objevovat krátká videa. Proslavil se díky tanečním a lip-sync videím, ale od té doby se o hodně posunul. Nyní přátelská a autentická atmosféra láká nejen čím dál tím více uživatelů různých věkových kategorií a zájmů, ale také značky, celebrity a malé i velké podniky.
Spolu s přílivem nových fanoušků se i rozšířila témata, kterým se TikTok věnuje – nyní se zde dá najít opravdu všechno – od receptů, přes tipy na výlet až po edukativní nebo business tvorbu. Velmi tomu pomohly jednoduché editační nástroje, pomocí kterých se každý může zapojit s vlastním obsahem – díky TikToku není nutné být profesionálním kameramanem a střihačem a lze prorazit s vlastní originální tvorbou.
TikTok navíc disponuje unikátním algoritmem, který je schopen organicky cílit na publikum, které o váš obsah stojí. S kvalitními videi tak lze na této platformě dosáhnout rychlého růstu a zviditelnit se – bez jakýchkoliv poplatků. Pokud přemýšlíte o tom, jestli byste si měli založit účet a propagovat svoji firmu nebo organizaci skrze TikTok, určitě jděte do toho! A pokud byste raději nechali vaši kampaň na TikToku na odbornících neváhejte nás kontaktovat.
Jedná se o stránku doporučeného obsahu pro vás a zobrazuje se hned po otevření platformy. Je naprosto klíčovým aspektem TikToku – pro většinu uživatelů je výchozím hledáčkem zábavy v této aplikaci. U každého videa máte možnost sdílení, komentáře nebo tlačítka to se mi líbí v pravé části obrazovky.
Po kliknutí na odkaz na hudbu v pozadí, který je ve spodní části videa, můžete vytvořit vlastní obsah se stejnou písničkou a tlačítko sdílet vám dává mimo jiné i možnost natočení duetu.
Zdroj: TikTok
Jakmile začnete sledovat účty jiných uživatelů, budou se jejich poslední videa zobrazovat v této sekci. Dostanete se do ní překlikem v horní části obrazovky, nebo přetažením doleva. Výše popsaným způsobem můžete pomocí znaků napravo interagovat s obsahem kdekoliv na TikToku a tím pádem i tady.
Zdroj: TikTok
Pomocí lupy na spodní liště se dostanete do vyhledávání. Můžete zde cíleně vyhledávat jiné uživatele, písničky, nebo hashtagy, ale také omrknout nové trendy.
TikTok samozřejmě umožňuje i propojení s přáteli, po kliknutí na chatovací bublinu se můžete podívat, kdo vám poslal něco nového, nebo své známé kontaktovat.
Na tvorbě videí celý TikTok stojí, proto je tlačítko nahrávání videí nejvýraznější a je dole uprostřed. Otevřete jím nástroj pro nahrávání a editaci vašeho obsahu. Můžete v něm upravovat rychlost videa, otáčet a přibližovat kameru, používat filtry, časovač, efekty a hlavně hudbu nebo zvuk do pozadí, pro upoutání ještě více pozornosti. Se všemi těmito funkcemi si můžete během natáčení hrát. Střih je jednoduchý, stačí sundat prst z tlačítka nahrávání, video se pozastaví a vy rozhodnete, co si přejete udělat dál.
Po dotočení videa máte ještě další možnosti úpravy – vkládání textu, hlasového záznamu, samolepek, nebo můžete dodatečně přidat hudbu a filtry.
Myslete hlavně na to, že TikTok není o dokonalosti. Lidé se sem chodí bavit, nebo se rychlou a poutavou formou něco dozvědět. Mají rádi autentičnost a chtějí vidět vaší značku takovou, jaká opravdu je. Netrapte se tedy tím, že jste začátečníci a pusťte se směle do toho, nemáte co ztratit!
Pokud cítíte, že je toho na vás trochu moc, nezoufejte. Možná na vás TikTok působí složitě, ale vůbec to tak být nemusí. Nejlepší je si sednout a v klidu si ho projít a všechno si vyzkoušet. Pokud budete chtít požádat o radu, nebo se dozvědět více o příležitostech, které konkrétně vám tato sociální síť nabízí, kontaktujte nás, nebo se objednejte na webinář.
Provozovatelem webu je obchodní společnost TikTokuj.cz s.r.o. se sídlem Jeseniova 519/19, Žižkov, 130 00 Praha 3, Česká republika, IČO: 09886397, DIČ: CZ09886397, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou C 344065.