Menu Zavřeno

Bod zlomu? TikTok slaví 1 miliardu uživatelů

TikTok stojí na sdílení krátkých videí. Dříve hlavně tanečky a lip-sync videa, nyní velmi pestrý obsah. Najdeme zde úplně všechno. Ještě aby ne, když má tato síť nyní 1 miliardu uživatelů a získala ji rychleji, než kterákoliv jiná platforma. V prvním čtvrtletí roku 2020 měla aplikace pouhých 583 milionů aktivních uživatelů. Před dvěma dny oficiálně překonala hranici 1 miliardy.

1 billion people on tiktok

Co láká miliardu lidí, aby minimálně jednou měsíčně otevřela TikTok? Důvodů je hned několik. 

TikTok stojí na jiném principu než většina sítí, které známe. Jeho domovská stránka nezobrazuje obsah sledovaných uživatelů, ale nabízí nekonečný příval ještě neobjevené tvorby. Jedná se o doporučená videa, která TikTok uživateli podbízí na základě jeho předchozího chování na síti. 

TikTok pozná, která videa sledujícího zaujala podle jeho interakcí s nimi. Postupně se tak celé prostředí naadaptuje dle vkusu uživatele. Síť je tak lákavá a umí udržet pozornost, že průměrně na ní lidé stráví 83 minut denně.

TikTok a marketing firem? Určitě.

S rostoucí uživatelskou základnou se rozšiřují i témata, která je na TikToku možné najít. Nyní tam najdeme téměř všechno. Účty zde zákládají influenceři, podnikatelé i velké společnosti. 

Častokrát se dozvídáme, že TikTok je jen pro děti. Není tomu ale tak. Téměř 30% českých uživatelů TikToku je starších 24 let. Celkově používá tuto síť 1,5 milionu lidí v České republice. Je pravděpodobně, že děti uvádějí věk 18, aby jim byl umožněn přístup ke všem funkcím. Proto uvádíme relevantnější údaj o počtu uživatel starších 24 let – za tuto věkovou kategorii se děti již nemají potřebu vydávat.

Tiktok data pro čr

Jak fungují firmy na TikToku?

Na TikToku vyhrávají firmy, které mají vlastní aktivní účet, kam pravidelně sdílejí videa.  Stačí umět zaujmout, pobavit nebo nabídnout určitou hodnotu svým divákům. Pokud jsou videa kvalitní, dostanete se přirozeným fungováním aplikace mezi statisíce lidí. Mnoho z nich je pak možné přetavit v reálné zákazníky, protože TikTok nabízí tvorbu lidem dle jejich zájmů.

Algoritmus po nahrání videa testuje na malém vzorku lidí, jak se líbí a pokud je zaujme, nabídne ho dál. Na počtu sledujících mu nezáleží. I proto se mohou stát virálními videa zatím zcela neznámých uživatelů.

Například video o bolesti kolene od rehabilitačního trenéra tak může získat 235 000 zhlédnutí. A to i přesto, že byl jeho TikTok v počátcích a začal natáčet ani ne měsíc před tím. Jedná se i o skvělou ukázku toho, jak dobře dovede TikTok komunitu zaujmout podnikatel svojí prací.

TikTok konkurencí Instagramu a dalších sítí?

Tento boom na TikToku není dočasný – od roku 2020, kdy všechny sítě zaznamenaly nárůst, se růst této sítě nezastavil. Algoritmus aplikace je zcela unikátní a uživatele láká možnost rychlého zviditelnění i autentičnost sítě. Věříme, že bude TikTok i nadále masivně růst a předběhne Instagram, který má momentálně 1,4 miliardy aktivních uživatelů. 

TikTok momentálně hledá způsoby monetizace, aby mohl začít kvalitně platit své nejlepší tvůrce. Na Instagramu, nebo YouTube si mohou tvůrci nyní vydělat mnohem více peněz a vidí v tom hrozbu. Neustále se ale snaží držet krok a přidává tak nové možnosti sponzoringu i placené inzerce. 

Jakmile se mu podaří vydělávat na svém obsahu a ohodnotit své influencery, stane se pro ně jednoznačně jedničkou, právě díky svým dosahům.

TikTok je jednou z 5 aplikací světa, které přesáhly 3 miliardy stažení, ale jako jedinou ji nevlastní je Facebook. Jedná se o Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram a nyní i TikTok. 

Kdy je pro firmy správný čas jít na TikTok?

Právě teď. Momentálně si mohou firmy užít TikTok ještě s relativně malou konkurencí a za dobrou cenu. Placená inzerce se zde pohybuje v příznivějších číslech než například na Facebooku. Cena inzerce na TikToku bude mít pravdepodobně podobný průběh jako na jiných sítí a jakmile bude konkurence veliká, její cena se zvedne. 

Pokud se společnosti vydají organickou cestou, tak je jejich marketing v aplikaci dokonce zadarmo. Je ale i tak velmi efektivní, zejména při budování brand awareness. Buďte tak o krok napřed a předběhněte konkurenci. 

O efektivnosti kampaní na TikToku se dočtete i v našich case studies mrkněte na ně. Nenechte si ujít příležitost se připojit k miliardě uživatelů a využijte potenciál, který síť má. 

Pokud nevíte, jak na to, ozvěte se nám. Rádi pomůžeme při marketingové cestě na TikToku i vám. 

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.