TikTok zaznamenal během roku 2020 exponenciální růst, stal se nejstahovanějším sociálním médiem světa a dosáhl více než 2 miliard stažení. A s téměř 700 milionů měsíčně aktivních uživatelů z celého světa se TikTok stal populárním trendem dnešní doby. Vzniklo tak i nové unikátní pole pro marketing značek – zde uvádíme 8 příkladů mezinárodně úspěšných kampaní na této sociální síti.
#1 Elf Cosmetics
Kalifornská značka Elf cosmetics je zářným příkladem síly marketingu na TikToku. Vytvořila výzvu s obrovským dosahem – její #eyeslipsfacechallenge získala přes 7 miliard shlédnutí a je často popisována jako nejúspěšnější kampaň TikToku. Challenge doprovázela originální písnička v pozadí vytvořená pro tento účel.
@kirakosarin Y’all need to hype me up #eyeslipsface
♬ Eyes. Lips. Face. (e.l.f.) - iLL Wayno & Holla FyeSixWun
Výzva se brzy stala trendem, mnoho influencerů se k ní přidalo a reprodukovalo ji na svoje účty. Písnička v pozadí se stala virální a to nejen na TikToku, ale i skrze jiné platformy jako je Instagram nebo Youtube. Elf Cosmetics pak následně odpovědělo vydáním plné verze singlu s vlastním hudebním klipem.
#2 NBA
Americká NBA byla jedním z brzkých průkopníků na TikToku, pandemie její růst na této síti umocnila a i kvůli zastavení soutěže během minulého roku se sama začala více soustředit na svou prezentaci na této platformě. Jedním z důvodů, proč je jejich strategie velice úspěšná a jejich účet je tak populární, je tvorba obsahu, který lidi baví. Dalším aspektem je jejich velká aktivita – obvykle nahrají 5-6 videí denně. Hlavním tématem jejich kanálu je samozřejmě basketbal, ale to, díky čemu jsou unikátními, je humor, který je s jejich videi neodmyslitelně spojen.
@nba Jayson Tatum hits the shot at the buzzer 🚨 #nbaplayoffs
♬ original sound - NBA
NBA dosáhla 12,7 milionů followerů a vytvořila velkou komunitu oddaných fanoušků.
#3 Fenty Beauty
Určitě znáte někoho ve svém okolí, kdo tuto kosmetickou značku americké zpěvačky Rihanny používá. Fenty Beauty se na TikToku proslavila vlastním “collab housem”, který má tím, že spojí životy více známých tváří dohromady, zvednou jejich sledovanost a popohnat jejich kariéru na sociálních sítích. Ve svém “Fenty Beauty Housu” v roce 2020 hostila 5 různých influencerů. Koronavirus sice po většinu času nedovolil osobní spolupráci tvůrců, ale skupina vytvářela společný zábavný obsah pod záštitou Fenty.
Zajímavostí a podstatnou zprávou je, že podle Vogue Business, značka nevyhradila žádný rozpočet na placenou propagaci Fenty Housu na sociálních médiích. Místo toho se jednoduše spolehla na popularitu influencerů a sílu organického zapojení publika do kampaně a byla úspěšná. I nadále pokračuje tato značka se svojí prezentací na TikToku.
@fentybeauty What are we droppin next? Comment your best guess! 🤔 #fentybeauty #makeup #beauty #asmr #oddlysatisfying #satisfy
♬ original sound - Fenty Beauty
#4 Gymshark
Populární značka fitness komunity se rozhodla tvořit obsah na TikToku nezávisle na jiných sociálních sítích. Vsadila hlavně na tvorbu, která rychle zaujme místní publikum a stane se pomocí TikTok algoritmu rychle populární. V roce 2019 se pro 66 Day Challenge rozhodla uzavřít partnerství se šesti fitness a tanečními influencery – vybrala je mimo jiné i proto, že měli větší fanouškovskou základnu na TikToku, než na jiných platformách. To jí umožnilo dosáhnout velkého dosahu právě na zmiňovaném médiu. Dohromady měla jejich výzva #gymshark66 přes 45 milionů shlédnutí.
Společnost pokračovala se svojí TikTok strategií i nadále, v roce 2020 vytvořila tzv. stand up challenge s populární tvůrkyní Demi Bagby. Podle Talking Influence měl hashtag s touto výzvou více než 280 milionů shlédnutí, což umožnilo hlavně obrovské zapojení publika do reprodukování obsahu.
@demibagby Stand up challenge!!! #wedidit #fun #standupchallenge #challenge @scott_mathison_ @gymshark
♬ Woah (feat. D3Mstreet) - KRYPTO9095
Společnost pokračovala se svojí TikTok strategií i nadále, v roce 2020 vytvořila tzv. stand up challenge s populární tvůrkyní Demi Bagby. Podle Talking Influence měl hashtag s touto výzvou více než 280 milionů shlédnutí, což umožnilo hlavně obrovské zapojení publika do reprodukování obsahu.
#5 Converse
Značka obuvi Converse je dalším příkladem efektivnosti TikTok challengí, které jsou unikátní svou interakcí s publikem. Ve svých výzvách podnik podněcoval uživatele k zúčastnění se “Creative All Star Series”, která měla vybídnout umělce, nebo kreativní uživatele k vlastnímu originálnímu vylepšení svých tenisek. #ConverseAllStar vygeneroval 73 milionů zhlédnutí.
@tootymcnooty #ad thank you #ConverseAllStar for letting me get creative with your newest kicks! Get creative with YOUR shoes! 👟
♬ Converse Runstar - Zedig Sound Ltd.
#6 Seeker
Seeker se od jiných zmiňovaných společností diametrálně liší svým zaměřením – je dalším důkazem toho, jak je základna TikToku diverzitifikovaná. Jedná se o americkou digitální platformu soustřeďující se na vědu, matematiku, inženýrství a technologie. Některá jejich videa mají přes 13 milionů zhlédnutí – může to být i díky jejich zaměření na životní prostředí, které silně rezonuje v mladé generaci. Jejich videa kombinují humor s vědeckými fakty, boří mýty a jsou často doprovázeny cool efekty a hudbou.
@seeker Young flamingos feed exclusively on this milk for two months before finding their own food. #learnontiktok #tiktokpartner #spooky
♬ original sound - seeker
#7 Chipotle
Chipotle – americký fastfood, se stal prvním velkým řetězcem, který využil potenciál TikToku a vytvořil si oficiální účet již v roce 2019 s cílem vytvořit relevantní značku pro generaci Z. Společnosti se jednoznačně podařilo zvětšit povědomí o jejich značce – její #GuacDance se během 6 dnů zobrazila skoro 430 milionům lidí. Video bylo spojeno s oznámením, že restaurace bude za určitých podmínek rozdávat guacamole zdarma. Firma nakonec rozdala více než 800 000 porcí.
@chipotle TFW guac is free. Online/in-app only 7/31 #GuacDance Terms: chip.tl/avoday
♬ The Guacamole Song - Dr. Jean
#8 Uffizi Gallery
V poslední době mnoho muzeí a galerií sází na digitální doplňky k jejich expozicím. Pandemie navíc většinu kulturních akcí znemožnila,a tak se instituce snažily najít novou cestu k publiku – například skrze virtuální prohlídky, online programy, nebo sociální platformy.
Italská galerie Uffizi překvapila a rozhodla se pro zvditelnění na TikToku. Využila k tomu hlavně své renesanční malby, které pomocí videí přetvořila do populárních memů.
@uffizigalleries It's so hard to say goodbye! #gottagoonmyownway #highschoolmusical #dante #virgilio #divinacommedia
♬ original sound - Kylie
Inspirovala vás některá z kampaní? Plánujete začít s vlastní propagací na TikToku? Pokud hledáte jak na to, jste tady správně. Přečtěte si další naše články, objednejte se na webinář nebo si s námi sjednejte schůzku, kde vás marketingem na TikToku zkušeně provedeme.