Menu Zavřeno

TikTokuj.cz na globálním summitu #ForYou pořádaném TikTokem

3. února 2021 se konal jubilejní ročník #ForYou summitu, celosvětové akce pořádané TikTokem, na kterou byli pozváni i zástupci TikTokuj.cz.
Summit se vzhledem k situaci uskutečnil kompletně online, a to v extrémně propracovaném „online světě“, který TikTok stvořil pro účely tohoto Summitu. Účastníci se zde mohli virtuálně přesouvat mezi jednotlivými konferenčními místnostmi podobně, jako by tomu tak bylo na offline konferenci.
Mezi hlavními řečníky Summitu byl například Blake Chandlee, Vice President – Global Business Solutions @ TikTok, známé tváře TikToku Addison Rae či Zach King a v neposlední řadě také zástupci světových značek Dunkin‘, HBO, American Eagle Outfitters či e.l.f. Beauty.

TikTok’s #ForYou Summit | zdroj: TikTok

Na Summitu jsme se zase o něco více dozvěděli o TikTok algoritmu, o tom, jaké prodejní možnosti TikTok nabízí nyní a které v nejbližší době dorazí či které aktivity na TikToku generují nejlepší výsledky. Bohužel se s vámi nemůžeme podělit o konkrétní data, na to jsme byli TikTokem výslovně upozorněni. Co však můžeme s jistotou říci je fakt, že TikTok v zahraničí je již velice výkonným prodejním nástrojem – to nám bylo doloženo i daty z nejrůznějších výzkumů a kampaní, které byly na TikToku v zahraničí realizovány. V Česku jsme stále pozadu, ať už v možnostech na TikToku jako takových, tak ve všeobecném povědomí o TikToku a zejména jeho využívání pro budování značky a tím navýšení prodejů. Dříve nebo později však tato lavina dorazí i k nám a s největší pravděpodobností nastanou tyto scénáře:
  1. Značky, které budou mít již zajetý profil na TikToku, budou vědět, jak tvořit videa a budou znát celkovou kulturu TikToku, budou vítězové – dokázaly totiž potenciál TikToku včas rozpoznat a nabrat sledující během doby, kdy na TikToku nebyla konkurence.
  2. Značky, které si až v té chvíli uvědomí, jakou má TikTok sílu, budou stát proti dalším desítkám/stovkám/tisícům značek, které se budou najednou snažit o to samé. Najednou se trh více nasytí a bude čím dál těžší vybudovat silný profil.
Tuto situaci na našich webinářích často přirovnáváme k tomu, když začínal Facebook či Instagram. V počátcích bylo velice snadné získat velké množství fanoušků a reakcí na váš obsah. Nyní už je to mnohem těžší, o současných organických dosazích na těchto sítích ani nemluvě.
Častou chybou, které se často podnikatelé na TikToku dopouštějí, je přebírání obsahu z jiných sociálních sítí, publikování na TikTok a očekávání, že „to bude fungovat“ i na TikToku. Před tímto jsme byli varování přímo od zaměstnanců TikToku. Kultura na TikToku je zkrátka jiná a je potřeba se jí tvorbou přizpůsobit.
Jak jsme psali v článku o studii Kantaru, uživatelé na TikToku jsou nejvíce tolerantní vůči reklamě. A to především z toho důvodu, že obsah tvořený značkami není braný jako pouhá „reklama“, ale jako obsah, který v nich skutečně vyvolává nějakou emoci či zájem. A toho značky dosahují právě díky tomu, že k TikToku přistupují zcela odlišně než k jiným sociálním médiím.
Sepsali jsme pro vás výtažek zajímavých myšlenek, které na Summitu padly z úst lidí, kterým bychom rozhodně měli minimálně naslouchat:
„Přirozená videa fungují lépe než ta přeplánovaná. Lidé mají pocit, že je taky dokáží natočit.“
Addison Rae, TikTok tvůrce, 76,7 milionu sledujících
„Neustále myslete na TikTok – zákulisní záběry, natáčení/focení produktů, … – to vše může být obsahem na TikTok.“
— CeCe Vu, Lead, Fashion & Beauty Partnerships @ TikTok
„Věnujte 10 minut tomu zkusit něco vytvořit namísto 1 hodiny pouhého přemýšlení o tom, jestli ano či ne.“
Zach King, TikTok tvůrce a známý YouTuber, 56,8 milionu sledujících
„Přirozený obsah na TikToku nám přináší více než překombinovaný obsah na jiných platformách.“
— Drayton Martin, Vice-President of Brand Stewardship @ Dunkin‘
„Nejlepším způsobem, jak dělat něco na TikToku, je propojit se s TikTok tvůrci a vzájemně se inspirovat a pomáhat si.“
— Craig Brommers, Chief Marketing Officer @ American Eagle Outfitters Inc. (největší prodejce džín v US)
„Sami si zkuste nějaké TikToky vytvořit, ať to pochopíte. Nepřemýšlejte nad tím příliš, testujte, experimentujte a nechte vaše publikum říct, co chtějí a co se jim líbí.“
— Kory Marchisotto, Chief Marketing Officer @ e.l.f. Beauty

Kromě pomoci s nastavením účtu a tvorbou strategie působení na TikToku vám nově dokážeme pomoci (jako jedni z mála) i s nastavením placených reklam na TikToku.

Pokud máte zájem spolupracovat s tvůrci na TikToku, ozvěte se nám.

Pokud byste se rádi zúčastnili školení, workshopu či si s námi domluvili individuální konzultaci, dejte nám vědět.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.