TikTok je primárně zábavní platformou, která má téměř 800 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Mnoho lidí si platformu dlouho spojovalo (a někteří stále spojují) s tanečky a lip-sync hudebními videi a i když se TikTok změnil a nyní je prostředím pro veškerá témata i kategorie, hudba je jedním z jeho hlavních pohonů.
Čím se liší zvuk na TikToku?
Hudba, kterou vyberete do pozadí svého videa, bude mít automaticky vliv na počet vašich zhlédnutí. Správná hudba totiž přitáhne pozornost – a o to u krátkých videí jde. Kantar představil výzkum, ve kterých zřetelný fakt přenáší do dat a my vám dnes představíme jeho report.
Kantar uvádí, že v porovnání s jinými sociálními médii, si 66% uživatelů TikToku užívá video více se zapnutým zvukem. Uvádějí také, že video pak spíše přitáhne pozornost, motivuje k zapojení, nebo je více informativní. Oproti tomu na jiných platformách lidé vnímají hudbu jako spíše rušivý element. Kam tedy výzkum směřuje? Tvůrci používají zvuk k vyvolání pocitů a ovlivnění cítění diváků, místo jiných technik využívaných na jiných sociálních sítích.
Zdroj: TikTok.com
Hudba jakožto “anti-scroll” nástroj
Ve světě nekonečného obsahu – fotek, příběhů, videí a dalších – zvuk je tím, co lidi udrží na místě a zastaví je při rolování. Tvorba která aktivuje sluch i zrak naráz má spíše šanci zaujmout náš mozek a lépe zpracovat informace. Ve studii Kantar publikuje, že 73% respondentů, se na TikToku zastaví u reklamy se zvukem, což je o hodně více, než u jiných kanálů.
TikTok hudba a zvuky jsou nenahraditelné
Kantar uvádí, že 88% uživatelů tvrdí, že zvuk je základem TikToku a je pro jeho fungování zcela zásadní. Je téměř nemožné separovat TikTok odjeho zvuků, videa by poté sledujícím již nedávala smysl. Rychlá poznámka: Pokud chcete jako značka rezonovat na Tiktoku, přemýšlejte o hudbě jako nad základním pohonem vašeho marketingu.
Hudba inspiruje a vzbuzuje kreativitu na TikToku
TikTok a jeho unikátní remix kultury, na kterou má momentálně velký vliv, postavil zapojení publika na hlavu. Jako málo platforem se může pyšnit tím, že nejen, že uživatelé pasivně konzumují audio, ale vytváří i své vlastní. Zapojují se a sdílí i zvuky nahrané jejich oblíbenými značkami a tvůrci. Tím dochází ke spolupráci mezi komunitou a šíření originálních zvuků.
Jak zvuk a hudba pomáhají marketingu značek na TikToku?
Kantar průzkum odhalil jaký má audio pozitivní dopad na každém kroku zákazníkovi cesty na této síti. Od chycení jeho pozornosti až po dokončení konverze na konci, TikTok zvuky nahrávají byznysu v různých marketingových cílech.
Zvyšte povědomí o značce díky TikTok hudbě
Kantar zjistil, že TikTok kampaně propojené s hudbou, měli mnohem větší úspěch v porovnání s konkurencí, která audio nevyužila. Dalším skvělým nástrojem je zvuk při předávání informací. Pokud chcete dát svým zákazníkům hodnotu, předat jim znalost či fakta – využijte k tomu prostor, který vám audio na TikToku poskytuje.
Získejte tržby a rozšiřte skupinu potenciálních zákazníků
Dle studie TikTok je prostředím, kde zvuk má jednoznačně za následek zvýšení tržeb, ale také naláká více lidí, kteří dříve o vaší značce neuvažovali. Na jiných sítích měl ve skutečnosti zvuk občas i negativní dopady.
TikTok pozvedl důležitost zvuku na jiný level – a to hlavně v oblasti marketingu. Jedná se o velmi efektivní nástroj o oslovení publika, udržení pozornosti, šíření povědomí i zvýšení tržeb. Při komparaci s jinými digitálními platformami TikTok vede v komunikaci se zákazníky a propojení s nimi. Díky správnému využití zvuku může vaše značka mít na TikToku opravdový dopad a přinést konkrétní výsledky.
Zdroj: TikTok.com
Připraveni začít se zvukovým marketingem na TikToku?
Dle studie TikTok je prostředím, kde zvuk má jednoznačně za následek zvýšení tržeb, ale také naláká více lidí, kteří dříve o vaší značce neuvažovali. Na jiných sítích měl ve skutečnosti zvuk občas i negativní dopady.
TikTok pozvedl důležitost zvuku na jiný level – a to hlavně v oblasti marketingu. Jedná se o velmi efektivní nástroj o oslovení publika, udržení pozornosti, šíření povědomí i zvýšení tržeb. Při komparaci s jinými digitálními platformami TikTok vede v komunikaci se zákazníky a propojení s nimi. Díky správnému využití zvuku může vaše značka mít na TikToku opravdový dopad a přinést konkrétní výsledky.
Zdroj: TikTok.com
Mnoho firem ze začátku sází na knihovnu zvuků, které jsou na Tiktoku zdarma dostupné a snadno přidatelné při editaci nebo nahrávání videa. Dobré je také udělat vlastní průzkum možností a projet dostupné audio v aplikaci. Jednodušše se přihlásíte do svého byznys účtu na TikToku, otevřete kameru a kliknete na ikonu zvuku v horní části obrazovky. Teď, když brouzdáte v aplikaci, zkuste myslet svýma ušima a vybrat hudbu, která se ztotožňuje s vaší značkou a reklamou. Nahrávat také samozřejmě můžete svůj mluvený projev, nebo originální zvuk.
Chcete také naskočit na moderní trend TikToku a zvýšit zde své tržby, ale hledáte pomocnou ruku? Jsme tu pro vás, neváhejte nás kontaktovat.