Menu Zavřeno

Předpověď marketingu na sociálních sítích pro rok 2021

Rok 2020 byl velmi těžký pro různá odvětví podnikání, sociální sítě ale byly na vzestupu a nyní jsou ideálním prostředkem pro získání nových zákazníků, zvýšení povědomí o značce a zvednutí tržeb.

Jste připraveni využít jejich potenciálu a nastartovat svoji marketingovou strategii? Sestavili jsme pro vás predikce pro blízkou budoucnost sociálních sítí. Čtěte tipy pro vás, které vám zajistí lepší vhled do fungování sociálních platforem.

#1 Videoobsah hraje prim

V roce 2020 jsme mohli sledovat raketový boom v oblasti video contentu. Instagram přišel na trh s Reels a TikTok se stal nejstahovanějším sociálním médiem světa a může se pyšnit téměř 700 miliony aktivních uživatelů měsíčně. Velmi důležitou platformou zůstává YouTube, který je známý pro své nekonečné množství různorodých videí. Videa jsou schopna snadno uchytit divákovu pozornost, jsou zábavná a mohou se týkat téměř čehokoliv – proto jejich popularita stále roste.  Pokud si vyberete TiTok nebo Instagram Reels, máte navíc velkou šanci na zviditelnění díky jejich algoritmům. Nyní je opravdu ideální čas naskočit na trend krátkého videoobsahu – bude se jednat o účinný nástroj pro znovunakopnutí vašeho podnikání.

TIP: Kombinujte dvě nebo více sociálních sítí. Může to znít složitě, ale můžete svoji tvorbu recyklovat a nahrávat ji na různé platformy zároveň. Je velká pravděpodobnost, že na každém kanálu budete mít jinou skupinu sledujících a díky tomuto křížovému využití obsahu si za málo práce vysloužíte velké výsledky. 

#2 Nakupování na sociálních sítích

Mnoho nákupů se přemístilo do online prostoru a sociální sítě se nebály a šly obchodu naproti. Nejen, že není nutné chodit do kamenných obchodů – nyní nemusíte ani opustit sociální síť k návštěvě obchodu. Facebook i Instagram představily Marketplace – celkou sekci pro prodej jakéhokoliv zboží. Obchoduje se zde se šperky, oblečením, domácím vybavením, ale také například s nemovitostmi. Otevřely se tak nové dveře plné možností a cesta od zákazníka k prodejci se ještě zkrátila.

#3 Značky s hlubším smyslem budou na vzestupu a stanou se virálními

S ohledem na generaci mladých dospělých je pravděpodobné, že značky, které nabízí hodnotu navíc, budou nebývale růst. V generaci mileniálů i Z rezonují témata lidských práv a inkluze, environmentalismu a udržitelnosti, nebo společenské odpovědnosti a budou se čím dál více rozhodovat, jak kvalitně nakládat se svými penězi. Zamyslete se nad tím, čím vaše značka vyniká a jak ji zrelevantnit skrze hlubší témata pro získání nového publika.

Zdroj: Person

#4 Nadále budou pokračovat diskuze o odpovědnosti korporátů

Během uplynulého roku se mnoho aktivistů přesunulo na internet a sociální média. Ať už se jednalo o šíření povědomí o lokálních i globálních problémech, online petice, protesty nebo dokumentaci, problémy spojené s korporátním světem vyplouvají na sítích více než kdy předtím. Jak jsme již zmínili, zájem o celospolečenská témata pandemie umocnila a nyní debata nekončí – ba naopak. Velkým námětem je transparence a důvěryhodnost. Lidé chtějí vidět data. Lidé jsou na internetu, čím dál více opatrní a vybudování vztahu k zákazníkům tak vyžaduje péči, transparentnost a čas. Popište jim jakým procesem vaše firma prochází a pokuste se jim přiblížit výrobek nebo službu opravdu do detailů.

#5 Vzdělání je cool!

Lidé za  v uplynulém roce trávili hodně času doma a hledali cesty, jak čas efektivně a zábavně využít. To je přivedlo k edukativnímu contentu na sociálních platformách, popřípadě jeho tvoření. TikTok hashtag #LearOnTikTok získal neuvěřitelných 117 miliard zhlédnutí a řadí se mezi jedny z nejpopulárnějších. Lidé jsou přirozeně zvědaví – nebojte se jim proto vyjít vstříc a nabídnout jim kreativní vzdělávací tvorbu.

#6 Meme culture je stále na koni

Tzv. Meme culture, neboli velmi široká komunita lidí, bavící se vtípky na různých platformách zde i nadále zůstává. Jedná se o stálý a důležitý aspekt internetových sítí. Lidé se chtějí smát a šířit radost kolem sebe. Sdílí tak oblíbené memy svým přátelům, lajkují je a komentují. Proto mají tyto vtípky tak velký virální potenciál. Pro vaši strategii je taktické si toto uvědomit a řádně toho využít.

#7 Stories na každé platformě

V roce 2013 přišel se stories Snapchat, o tři roky později Instagram, 2018 YouTube a nyní testují tento koncept i sítě jako například profesní síť LinkdIn, Twitter, Spotify nebo Pinterest. Dá se tak předpokládat, že jiné platformy nezůstanou příliš dlouho pozadu a brzy oznámí vlastní adaptaci tohoto formátu. Vy tím získáte možnost sdílet svůj příběhový obsah napříč různými kanály s příslibem většího dosahu.

#8 Infuencer marketing na TikToku se stane klíčovým kanálem pro propagaci značek

Tradice influencer marketingu – tedy spolupráce značek s populárními tvůrci na sítích, vznikla na Instagramu. Od té doby se ale tyto kooperace rozšířily na sociální TikTok a Pinterest a staly se součástí úspěšných marketingových strategií. S TikTok potenciálem pro dosažení nového publika skrze ForYou Page je bez jakýchkoliv námitek jasné jeho budoucí prvenství v této oblasti. Dalším aspektem, který hraje TikToku do karet je zapojení publika a přátelské prostředí, které podporuje důvěryhodnost značek. TikTok uživatelé jsou tak nejvíce tolerantní vůči reklamě napříč různými mediálními kanály. Mnoho značek si toto privilegium již uvědomilo a chopilo se příležitosti na moderní sociální síti. Pokud uvažujete o marketingu na sociálních sítích – TikTok bude určitě dobrým rozhodnutím. S 700 miliony aktivních uživatelů měsíčně a jedinečným algoritmem se jedná o nejvíce efektivní platformu pro rozšíření povědomí bez vynaložení velkých finančních prostředků. 

#9 LIVE vysílání na vzestupu

Lidem chyběly sociální interakce, a tak je přesunuli do online prostředí. Díky živým vysíláním a online akcím, se mohou uživatelé jednoduše bezprostředně propojit z pohodlí jejich domovů. Například platforma Zoom zaznamenala obrovský nárůst během pandemie. Skrze ni začaly vznikat online kurzy, přednášky, koncerty a workshopy. LIVE vysílání je ale dostupné i na dalších různých platformách – TikToku, Instagramu, Facebooku i LinkedInu. Je nanejvýš pravděpodobné, že tady s námi i nadále. 

Pokud se chcete dozvědět více o marketingu na TikToku, neváhejte se objednat na náš webinář. Jsme partnery Tiktoku a s propagací značek na této sociální síti máme zkušenosti. Rádi vám proto pomůžeme s pozvednutím vašeho byznysu skrze tuto platformu. Kontaktujte nás níže a objednejte si s námi schůzku. 

Posted in TikTok pro business

Související články