Menu Zavřeno
Aktualizováno 13.12.2022

Jak na reklamu na TikToku v roce 2023

TikTok není jen o tvorbě obsahu pro mladou cílovou skupinu. Jde také o efektivní nástroj pro akviziční kampaně, které na této platformě dokáží generovat nejlepší výsledky ze všech marketingových kanálů. Obsah reklam zde často zachovává autentickou podobu TikTok videí, díky kterým dokážete přirozeně podpořit viditelnost vaší značky, ale také zvýšit konverzní poměr vaší kampaně.
Pojďme se proto spolu podívat na aktuální možnosti TikTok Ads – pro koho jsou dostupné, jak s nimi pracovat a jaké výsledky mohou přinést.
Reklama na TikToku - Super zoo

Foto: Startup Disrupt, European Finance Investment Summit 2022

Rezervační vs Aukční reklama

Na TikToku můžeme reklamu obecně rozdělit do 2 hlavních kategorií – reklamy rezervační a reklamy aukční.
Rezervační reklama se vyznačuje tím, že je potřeba ji řešit napřímo s TikTokem či s jeho zástupci pro dané trhy. Celá kampaň se dopředu plánuje, synchronizuje a potvrdí s TikTokem, proběhne, a poté reportuje.
Aukční reklama je naproti tomu přístupná komukoliv, kdo si vytvoří reklamní účet. Skrze něj je pak možné libovolně propagovat videa, určovat si rozpočty, cílení reklam apod. Také je možné si reklamní účet propojit skrze TikTok Pixel s vaším webem či e-shopem a pozorovat, co tam dělají lidé, kteří se prokliknou z reklamy.

Věděli jste, že... 💡

Minimální denní rozpočet u reklam na TikToku je 20 € denně na úrovni reklamní sady, 50 € denně na úrovni kampaně (CBO)?
Pokud nastavujeme reklamu skrze agenturní účet.

Aukční reklama na TikToku

Aukční reklama na TikToku funguje velmi podobně jako na Facebooku, Instagramu apod.
Na výběr máme z několika cílení kampaně:
Reach (co největší dosah)
Traffic (prokliky na web)
Video views (co nejvíce zhlédnutí videa - 2 vteřiny a více)
Lead generation (vyplnění rychlého formuláře)
Community interactions (nábor sledujících či prokliky na profil)
Conversions (např. prodeje na e-shopu)
App Installs (stažení a instalace aplikace)
I na TikToku můžeme dělat A/B testování či určovat rozpočet na úrovni kampaně (CBO) – min. 50 € denně.
V rámci reklamní sady můžeme určovat cílení:
podle pohlaví a věku
podle interakce s určitým typem obsahu (např. zda uživatel často kouká na videa o cestování)
podle interakce s určitými tvůrci (např. zda uživatel dal v poslední době follow tvůrci, kteří tvoří videa o cestování)
podle operačního systému, typu zařízení, mobilního operátora či připojení k síti
Můžeme také cílit na vlastní publika (custom audiences), které si můžeme vytvořit na základě dat z TikTok Pixelu či z jiných zdrojů.
Co se týče samotného videa v reklamě, máme 2 možnosti: Spark AdsDark Post.

Aukční reklama: Spark Ads

Pojem Spark Ads přinesl TikTok spolu se zpřístupněním funkce propagace již zveřejněného videa na profilu buďto přímo vaší značky (propagujete svá videa z profilu) anebo zveřejněného videa na profilu nějakého influencera.
V případě, že chcete jako firma placeně podpořit video influencera, je potřeba si od tvůrce vyžádat tzv. Spark Ads kód. Ten tvůrce najde u svého videa, kde jej může vygenerovat a určit dobu platnosti kódu. Spark Ads kód vám pak tvůrce pošle a vy (jako správce reklamy) kód vložíte ve svém TikTok Ads Manageru do sekce „Creatives„.
V případě, že chcete jako firma placeně podpořit své video na firemním profilu, jednoduše si skrze QR kód propojíte svůj TikTok profil s TikTok Business Centrem, ve kterém máte i svůj reklamní účet. Tím získáte přístup ke všem videím nahraným na daný profil a budete je moci propagovat.

V obou případech bude video

  • dále viditelné na profilu firmy/influencera
  • vyskakovat uživatelům ve feedu videí skrze placenou reklamu, přičemž pokud se video ukáže jako reklama, bude video označené jako „Reklama
Pokud propagujeme již zveřejněné video, nemůžeme v nastavení reklamy upravovat popisek, username, profilovou fotku apod. – video zkrátka vezmeme tak, jak je, a pouze jej placeně podpoříme.
Pokud do videí v rámci reklamy přidáme například ještě interaktivní prvky, na profilu značky/influencera budeme dále vidět „původní“ organické video bez prvků, zatímco v reklamě nám bude běhat video už s interaktivními prvky.
TikTok reklama - interaktivní prvky

Grafika: TikTokuj.cz, Zdroj: TikTok Ads Manager

Aukční reklama: Dark post

Stejně jako na jiných platformách, tak i na TikToku dokážeme zapnout reklamu pouze na videa, která se budou ukazovat čistě v reklamě. Nebudou viditelná nikde na profilu. Nepůjde je dohledat. Taková videa se hodí zejména do remarketingu, když chceme cílit na konkrétní skupinu uživatelů a zveřejnění videa na profil už nedává moc smysl.
Jelikož se nejedná o propagaci již zveřejněného videa, můžeme u videa nastavit vlastní logo, username i popisek.
Do Dark postu je také možno vložit interaktivní prvkyvoting sticker, gift code sticker či countdown sticker.
Typy reklam na TikToku - Aukční reklama - Dark post

Grafika: TikTokuj.cz, Ukázkové video: YSLbeauty

Rezervační reklama na TikToku

Rezervační reklama se typově podobá reklamě, kterou znáte například z YouTube.

Rezervační reklama: TopView

Nejprémiovější formát reklamy na TikToku nese název TopView. Jedná se o video, které se ukáže v předem stanovený den všem uživatelům TikToku, kteří otevřou aplikaci. Jelikož se jedná o hned první video, které uživatelům naběhne, generuje obrovský počet impresí.
V rámci komplexní strategie reklamy je TopView skvělý nástroj pro masivní brand awareness. Pokud se např. spouští nějaká novinka či launchuje nový produkt, skrze TopView tuto informaci dostaneme k masivnímu počtu lidí. Skrze navazující klasické aukční reklamy a remarketing poté můžeme zacílit konkrétnější kreativou na jednotlivá specifická publika.
Tento typ reklamy se musí rezervovat dopředu (proto název „rezervační„) – vybírá se požadovaný den, kdy se video má ukázat, a předem se s TikTokem schvaluje kreativa.
Aktuálně se TopView dá zacílit na uživatele
podle věku (18+ nebo na všechny)
podle zájmů
podle pohlaví
podle jazyka
podle operačního systému
TopView je možno použít max 3x během 7 dní. Výhodou formátu TopView je také fakt, že dopředu víme fixní CPM (cenu za 1.000 impresí) – v rozmezí 1,48 – 1,78 €.
Ukázková videa použitá v reklamě TopView
Zdroj ukázkových videí: httpool

Rezervační reklama: Top Feed

Nejnovější formát, který se ukazuje na 4. pozici ve feedu.
Nastavuje se skrze Reach & Frequency = díky tomu získáte
fixní počet impresí
fixní CPM
fixní frekvenci
odhad zásahu
unikátní interaktivní add-ony
CPM u Top Feed se pohybuje kolem 0,9 – 1,1 €.

Rezervační reklama: Standard Feed

Formát stejný jako Top Feed s rozdílem, že u Standard Feed typu reklamy se video ukáže až na cca 9. – 10. pozici.
CPM u Standard Feed se pohybuje kolem 0,7 – 1 €.

Grafika: TikTokuj.cz, Zdroj ukázkových videí: httpool

Případové studie

Průměrné metriky, které pozorujeme v aukčních kampaních:
(jedná se o průměry, negarantujeme stejná čísla i u vašich kampaní)
CPM
1 Kč 20 Kč
cena za 1.000 zobrazení
CPC
1 Kč 7 Kč
cena za 1 proklik
CPD
4 Kč 20 Kč
cena za 1 stažení aplikace
Case study placená reklama na TikToku - OnGlazz
Firma OnGlazz vytváří radosti, ze kterých může užít jakákoliv věková kategorie. I proto jim o vánočních svátcích 2021 jela souběžně kampaň na TikToku i Facebooku včetně Instagramu. V síti TikTok viděla firma potenciál – chtěla zde zasáhnout nové publikum a rozhodla se využít placené inzerce, aby byla kampaň rychle výkonná a…
Case study placená reklama na TikToku - Worldee - stažení aplikace
Aplikaci Worldee, která původně vznikla jako cestovatelský deník, jsme pomáhali s realizací kampaně na akvizici nových uživatelů do jejich aplikace. Nejenom, že si aplikaci z TikToku stáhlo přes 9.000 uživatelů, ale také jsme se dostali na nejnižší cenu za instalaci v porovnání s ostatními platformami – a to mnohonásobněji…
Za poslední 2 roky
jsme vyprodukovali
0
videí na TikTok
vyskočila naše videa
0
krát
náš obsah začalo sledovat
0
uživatelů

S čím vám pomůžeme

Strategie

aby to celé dávalo smysl

Produkce videí

od A do Z

Správa účtu

zveřejňování videí apod.

Placená reklama

od nastavení po report

Influencer marketing

kompletní zajištění

Reporting

všech dostupných dat
Také máme bohaté zkušenosti s mentoringem, školeními či konzultacemi.
Rádi s TikTokemkrátkými videi pomůžeme i vám.
Těšíme se na vás na úvodní bezplatné konzultaci,
kde se pobavíme detailněji.
Těšíme se na vás na úvodní bezplatné konzultaci, kde se pobavíme detailněji.
David Duc
spoluzakladatel
Vít Janda
spoluzakladatel, CEO
David Duc
spoluzakladatel
Vít Janda
spoluzakladatel, CEO
Tento článek pro vás sepsal Vít Janda, CEO a spoluzakladatel TikTokuj.cz, spolu s Levanem Kezuou, Business Partnership Managerem pro TikTok v CZ, SK a HU.

Newsletter

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru
a buďte v obraze!

TikTok, krátká videa, GenZ, influencer markering, placená reklama a další...