Jak na reklamu na TikToku v roce 2023
TikTok není jen o tvorbě obsahu pro mladou cílovou skupinu. Jde také o efektivní nástroj pro akviziční kampaně, které na této platformě dokáží generovat nejlepší výsledky ze všech marketingových kanálů. Obsah reklam zde často zachovává autentickou podobu TikTok videí, díky kterým dokážete přirozeně podpořit viditelnost vaší značky, ale také zvýšit konverzní poměr vaší kampaně.
Pojďme se proto spolu podívat na aktuální možnosti TikTok Ads – pro koho jsou dostupné, jak s nimi pracovat a jaké výsledky mohou přinést.
Foto: Startup Disrupt, European Finance Investment Summit 2022
Rezervační vs Aukční reklama
Na TikToku můžeme reklamu obecně rozdělit do 2 hlavních kategorií – reklamy rezervační a reklamy aukční.
Rezervační reklama se vyznačuje tím, že je potřeba ji řešit napřímo s TikTokem či s jeho zástupci pro dané trhy. Celá kampaň se dopředu plánuje, synchronizuje a potvrdí s TikTokem, proběhne, a poté reportuje.
Aukční reklama je naproti tomu přístupná komukoliv, kdo si vytvoří reklamní účet. Skrze něj je pak možné libovolně propagovat videa, určovat si rozpočty, cílení reklam apod. Také je možné si reklamní účet propojit skrze TikTok Pixel s vaším webem či e-shopem a pozorovat, co tam dělají lidé, kteří se prokliknou z reklamy.
Věděli jste, že... 💡
Aukční reklama na TikToku
Aukční reklama na TikToku funguje velmi podobně jako na Facebooku, Instagramu apod.
Na výběr máme z několika cílení kampaně:
I na TikToku můžeme dělat A/B testování či určovat rozpočet na úrovni kampaně (CBO) – min. 50 € denně.
V rámci reklamní sady můžeme určovat cílení:
Můžeme také cílit na vlastní publika (custom audiences), které si můžeme vytvořit na základě dat z TikTok Pixelu či z jiných zdrojů.
Aukční reklama: Spark Ads
Pojem Spark Ads přinesl TikTok spolu se zpřístupněním funkce propagace již zveřejněného videa na profilu buďto přímo vaší značky (propagujete svá videa z profilu) anebo zveřejněného videa na profilu nějakého influencera.
V případě, že chcete jako firma placeně podpořit video influencera, je potřeba si od tvůrce vyžádat tzv. Spark Ads kód. Ten tvůrce najde u svého videa, kde jej může vygenerovat a určit dobu platnosti kódu. Spark Ads kód vám pak tvůrce pošle a vy (jako správce reklamy) kód vložíte ve svém TikTok Ads Manageru do sekce „Creatives„.
V případě, že chcete jako firma placeně podpořit své video na firemním profilu, jednoduše si skrze QR kód propojíte svůj TikTok profil s TikTok Business Centrem, ve kterém máte i svůj reklamní účet. Tím získáte přístup ke všem videím nahraným na daný profil a budete je moci propagovat.
V obou případech bude video
- dále viditelné na profilu firmy/influencera
- vyskakovat uživatelům ve feedu videí skrze placenou reklamu, přičemž pokud se video ukáže jako reklama, bude video označené jako „Reklama„
Pokud propagujeme již zveřejněné video, nemůžeme v nastavení reklamy upravovat popisek, username, profilovou fotku apod. – video zkrátka vezmeme tak, jak je, a pouze jej placeně podpoříme.
Pokud do videí v rámci reklamy přidáme například ještě interaktivní prvky, na profilu značky/influencera budeme dále vidět „původní“ organické video bez prvků, zatímco v reklamě nám bude běhat video už s interaktivními prvky.
Grafika: TikTokuj.cz, Zdroj: TikTok Ads Manager
Aukční reklama: Dark post
Stejně jako na jiných platformách, tak i na TikToku dokážeme zapnout reklamu pouze na videa, která se budou ukazovat čistě v reklamě. Nebudou viditelná nikde na profilu. Nepůjde je dohledat. Taková videa se hodí zejména do remarketingu, když chceme cílit na konkrétní skupinu uživatelů a zveřejnění videa na profil už nedává moc smysl.
Jelikož se nejedná o propagaci již zveřejněného videa, můžeme u videa nastavit vlastní logo, username i popisek.
Do Dark postu je také možno vložit interaktivní prvky – voting sticker, gift code sticker či countdown sticker.
Grafika: TikTokuj.cz, Ukázkové video: YSLbeauty
Rezervační reklama na TikToku
Rezervační reklama se typově podobá reklamě, kterou znáte například z YouTube.
Rezervační reklama: TopView
Nejprémiovější formát reklamy na TikToku nese název TopView. Jedná se o video, které se ukáže v předem stanovený den všem uživatelům TikToku, kteří otevřou aplikaci. Jelikož se jedná o hned první video, které uživatelům naběhne, generuje obrovský počet impresí.
V rámci komplexní strategie reklamy je TopView skvělý nástroj pro masivní brand awareness. Pokud se např. spouští nějaká novinka či launchuje nový produkt, skrze TopView tuto informaci dostaneme k masivnímu počtu lidí. Skrze navazující klasické aukční reklamy a remarketing poté můžeme zacílit konkrétnější kreativou na jednotlivá specifická publika.
Tento typ reklamy se musí rezervovat dopředu (proto název „rezervační„) – vybírá se požadovaný den, kdy se video má ukázat, a předem se s TikTokem schvaluje kreativa.
Aktuálně se TopView dá zacílit na uživatele
TopView je možno použít max 3x během 7 dní. Výhodou formátu TopView je také fakt, že dopředu víme fixní CPM (cenu za 1.000 impresí) – v rozmezí 1,48 – 1,78 €.
Zdroj ukázkových videí: httpool
Rezervační reklama: Top Feed
Nastavuje se skrze Reach & Frequency = díky tomu získáte
CPM u Top Feed se pohybuje kolem 0,9 – 1,1 €.
Rezervační reklama: Standard Feed
Formát stejný jako Top Feed s rozdílem, že u Standard Feed typu reklamy se video ukáže až na cca 9. – 10. pozici.
CPM u Standard Feed se pohybuje kolem 0,7 – 1 €.
Grafika: TikTokuj.cz, Zdroj ukázkových videí: httpool
Případové studie
- S čím vám pomůžeme
Strategie
Produkce videí
Správa účtu
Placená reklama
UGC a influenceři
Reporting
kde se pobavíme detailněji.