Menu Zavřeno

Case study

Nejúspěšnější česká aplikace na TikToku

Výsledky po třech měsících spolupráce

0
celkový počet videí​
0
stažení aplikace
0
kliknutí (swipe ups)
0
CPC (cost per click)
0
CPD (cost per download)
0
zhlédnutí videí
0
celkem likes
0
sdílení

Intro

Worldee původně vzniklo jako cestovatelský deník, kde si cestovatelé mohou zpětně uložit svá cestovatelská dobrodružství. Dnes vás platforma provede všemi kroky cestování od inspirace, přes plánování, až po zmiňované uchování zážitku.

Českému projektu se v roce 2020 podařilo získat investici a teď na něm v Olomouci každodenně pracuje tým 11 lidí. Worldee si stanovilo cíl vytvořit největší databázi kvalitních cestovatelských itinerářů na světě a tím tak všem pomoci objevovat svět.

Worldee se rozhodlo využít TikTok za cílem budování brand awareness, získat nová stažení aplikace a nových uživatelských registrací.

Cíl pro první 3 měsíce spolupráce

Získat co nejvíce stažení aplikace a registrací uživatelů

Služby, které firma využila

Podrobnosti o spolupráci

V listopadu roku 2021 jsme se v TikTokuj.cz společně s Worldee zamýšleli nad cílovou skupinou, jež jsou mladí lidé (18-30) na TikToku, kteří mají rádi cestování, rádi objevují nová autentická místa a neradi cestují ve velkých skupinách, a podle toho zajistili nejvhodnější influencery pro efektivní propagaci aplikace. Zvolili jsme zkušené cestovatelky Zuzku (@zuzkaaacz) a Nikol (@snikolnacestach), které sleduje převážně mladší cílová skupina dle našich požadavků. Zaslali jsme tvůrkyním brief, ale do konceptů a scénářů videí jsme však nezasahovali, aby videa byly co nejautentičtější vůči obsahu tvůrkyň. 

Vsadili jsme na reálné zkušenosti našich influencerek a oblíbené formáty videí na TikToku, jako jsou tipy a tutoriály. Byli jsme si také vědomi takřka bezkonkurenčnosti na českém TikToku v oblasti aplikací na cestování.

K celkové 4 měsíční spolupráci jsme se s Worldee dohodli na zajištění produkce 8 videí, které jsme podpořili placenou propagací. Výsledky videí jsme vždy po jednom měsíci zanalyzovali a po zpracování reportu předali klientům. 

@zuzkaaacz Odkaz na aplikaci Worldee najdeš v mém biu ❤️ @worldee_com #worldee #cestování #výlet #spolupráce ♬ původní zvuk - Zuzka

Co ve videích mělo největší úspěch?

Autentičnost. Vzhledem k tomu, že záběry v propagačních videí byly z domácího prostředí nebo ze skutečných cest influencerek, divácky to působilo velmi důvěryhodně. Až takřka u konce divák zjistil, že se jedná o spolupráci. Diváci chválili videa slovy „Dobrý product placement“.

Tipy a tutoriály. Influencerky ve svých videích ukázaly, jak jim aplikace pomohla v cestování, představili svůj itinerář, popsaly na profilu své zkušenosti a motivovaly své sledující ke stažení, aby tak mohli zhlédnout jejich plán cesty.

@zuzkaaacz Odkaz na aplikaci najdeš v mém biu 😍 @worldee_com #worldee #spolupráce #cestování ♬ původní zvuk - Zuzka

Která videa byla nejoblíbenější?

  1. Měsíc v Thajsku (425 900 zhlédnutí)
  2. Benátky za 1200 Kč? (422 353 zhlédnutí)
  3. Jak si naplánovat výlet? (416 800 zhlédnutí)
@snikolnacestach Kdo by taky letěl na měsíc do Thajska? 🙋🏼‍♀️✈️ #cestovani #lowcostcestovani #protebe #czechtraveler #worldee #spoluprace ♬ Vacation - Dirty Heads


Kde jsme se setkali s problémy

Technická chyba TikToku vs. Google Analytics. Jediný problém v rámci této spolupráce byla extrakce dat z placené propagace předposledního videa na profilu tvůrkyně. Správcovský systém TikToku nám uváděl +5500 prokliků, přičemž dle dat z Google Analytics (GA) na straně klienta víme o návštěvnosti jen ve výši +700. Tuto skutečnost nám klient podložil daty ze systému GA, v němž byla sledována akvizice skrze sledovací odkaz na profilu influencerky a také v odkazu placené propagace videa. Z tohoto důvodu nám zde vychází nejdražší CPC (cost per click) ze všech videí zveřejněných na profilů tvůrkyň.

Závěr

Značce Worldee se na TikToku podařilo upoutat pozornost a získat velmi vysoký počet stahování své aplikace. Volně vytyčený cíl získat nová stažení aplikace a registrace mladých lidí z TikToku jsme splnili nad rámec očekávání klientů. Brand awareness kampaň měla úspěch, protože jsme na platformu šli se zajímavými a již funkčními „tiktokovými“ koncepty videí. Klient je velmi spokojen s výsledky kampaně. Je velmi pravděpodobné, že by jinde firma by musela firma zaplatit několikanásobek za stejné výsledky.

Zajímavostí pro nás je také většinová stahovanost aplikace na operačním systému iOS oproti Androidu, ačkoliv většina uživatelů TikToku používá spíše Android. Můžeme se také opřít o výsledky realizovaných výzkumů na internetu k charakteristice uživatelů iOS a doporučit i našim klientům, aby této cílové skupině věnovali více pozornosti. 

Základem úspěchu naší kampaně je určitě autentičnost videí, protože námi oslovené tvůrkyně aplikaci opravdu používají a mají ji rády. Výstupy tak nejsou ve stylu otravných reklam, ale autentických rad od uživatele uživateli.

Značka se po 4 měsících brand awareness kampaně na TikToku rozhodla s námi prodloužit spolupráci o další dva měsíce a tentokrát cílit na zvýšení prodeje speciálních cest s influencery od Worldee Travel Buddies.

Máte zájem o působení vaší značky na TikToku?

  • Poptávkový formulář
  • 30 min konzultace zdarma

Přečtěte si i další case studies