Menu Zavřeno

Olympiáda na TikToku: Nový pohled na celosvětovou akci

Společnost Netflix uznala, že Disney, WarnerMedia a NBCUniversal patří mezi její hlavní světové konkurenty. Přednostní místo si ale vyhradil pouze pro TikTok. V dopise akcionářům ze 16. července spojeném se ziskovou zprávou za druhé čtvrtletí poprvé zmínil TikTok jako vážného konkurenta. Poté nabídl čínské aplikaci potlesk – něco, co Netflix pro své tradiční rivaly v Hollywoodu obvykle nedělá.

V dopise vychvaluje ohromující růst společnosti, který dle Netflixu poukazuje na plynulost internetové zábavy, kterou umí Tiktok vytvářet.

Od uvedení na trh v roce 2018 se TikTok stal jednou z nejpopulárnějších aplikací na světě. Jedná se o nejstahovanější aplikaci na Apple App Store v letech 2018 i 2019. Téměř polovina jejích uživatelů je ve věku 16 až 24 let a přibližně 90 % z nich používá aplikaci každý den. Dle samotného Tiktoku za to mohou unikátní algoritmy tvořící „nekončící kruh zaujmutí“, také způsobený výhodou krátkého formátu videí, který – na rozdíl od jiných formátů – nutí lidi více se angažovat a poutat. Minulý měsíc si Tiktok také najal jako svého nového generálního ředitele vedoucího streamingu společnosti Disney – Kevina Mayera.

Autentičnost olympiády na Tiktoku

Olympiské hry mají oficiální TikTok účet @olympics, kde sdílí hlavně silné vzpomínky z minulosti a probouzí tak v komunitě olympijského ducha. 

Nejedná se ale o pouhý jeden účet, na TikToku vznikají nové trendy s olympijskou tématikou, videí přibývá a zapojených je velmi mnoho uživatelů, včetně sportovců a organizátorů – různé země mají také samostatné účty a to včetně Česka @olympijskytym. TikTok je autentickou sítí, proto jsou zde neohrané záběry, které v televizi diváci neuvidí. Jsou kde k dispozici videa z olympijského městečka, vlogy ze dnů sportovců i vtipné situace, které mohou nastat při organizaci. Lidé se na této platformě baví – a to jak vtipy, tak i ochutnávkami ze zákulisí. Olympiáda na Tiktoku tak poskytuje zcela odlišný pohled na tyto hry a to hlavně z lidské stránky, s nadhledem a humorem.

@akbar_gbaja

Having a good time sizing feet’s while covering the #TokyoOlympics with my ninja partner @mattiseman & my #TeamToyota partner @lauriehernandez_ 😂

♬ original sound - Akbar Gbajabiamila

Podpora olympijských hrdinů od Tiktok komunity

Zároveň se zde uživatelé také sjednocují a obdivují své favority. To je pro sportovce velmi důležité, letošní hry jsou velkou psychickou zátěží a konají se bez fanoušků, atmosféru na místě jim to nenahradí, ale podpora je na TikToku rozhodně vidět! #olympics má 4 miliardy zhlédnutí, videa s touto tématikou mají miliony zhlédnutí a liků, v komentářích lidé diskutují i přejí hodně štěstí. Vznikají také edukační videa, věnující se sportovcům

Jedná se o inovaci v prezentaci společenských akcí, které lidi spojují. V roce 2016, kdy se konaly hry v Riu TikTok ještě neexistoval i když sociální sítě, například Facebook, byly velmi populární. Krátká forma videí, v kombinaci s adiktivním algoritmem a přátelskou neformální komunitou je ale to pravé, co nový způsob sledování her potřeboval. Spolu s COVIDEM-19, který vyžadoval izolaci, byl TikTok v roce 2020 nakopnutý a možnosti, které poskytuje se ještě zatraktivnili.

Olympijské hry na TikToku lákají i nové lidi

Dobré ohlasy olympijský TikTok sklízí i na jiných sociálních sítích – třeba na Instagramu. Zde ho zmiňuje například informační účet @jsemvobraze, kde ho autorka Johana vidí, jako jednu z nejlepších věcí na hrách: ,,Včera jsem psala na stories, že olympiáda jde zcela mimo mě. Přesnej opak je to ale na TikToku.” 

Nová zábavná forma olympiády tak přitahuje i lidi, kteří by jinak příliš velký zájem neměli – a to je skvělá zpráva!

Zdroj: Instagram

Samozřejmě si přejeme, aby tato doba brzy přešla a sportovci si mohli své fanoušky užívat naživo. Do budoucna ale TikTok přináší interakci a autentické zapojení do her lidem po celém světě bez ohledu na jejich aktuální polohu –  a to je skvělé. Jedná se také o skvělou marketingovou příležitost pro nejen olympiádu, ale pro veškeré soutěže i pro popularizaci sportu, která je mezi lidmi velmi důležitá. Sport spojuje a je opravdu hezké koukat na lidi, kteří společně fandí svým favoritům, nebo se sportem baví. A nakonec posíláme mnoho štěstí našim reprezentantům!

Také vidíte v Tiktoku potenciál? Kontaktujte nás a poradíme vám, jakým způsobem můžete využít TikTok i vy. Je to jednoduché, stačí kliknout na tlačítko níže. Nabídneme vám řešení šité na míru.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.

Posted in TikTok pro business

Související články