TikTok se svým raketovým růstem v roce 2020 překonal Facebook v průměrné době, kterou stráví uživatel v aplikaci. Na Android zařízeních se jedná u TikToku o téměř 20 hodin měsíčně na osobu a u Facebooku se jedná o 16,6 hodin na hodinu během roku 2020. Kvůli pandemii a lockdownu muselo mnoho lidí trávit svůj čas v pohodlí domova, sociální život byl velmi omezen, a tak docházelo k všeobecnému zvýšení popularity sociálních platforem. TikTok ale i tak analytiky překvapil – jeho oblíbenost předčila očekávání. Stal se nejstahovanější neherní aplikací světa a nyní se pyšní 700 miliony aktivními uživateli měsíčně.
Facebook přišel s novou iniciativou News okna ve své britské aplikaci v kolaboraci s předními novináři a publikacemi – a to jak lokálními, tak celonárodními. Médii, kterých se to týká jsou: FT, The Telegraph, Channel 4 News, Sky News, The Guardian a The Economist. Facebook oznámil intenci zajistit tak kvalitní přístup k žurnalistice novému publiku a bojovat tak proti dezinformacím. Uživatelé Facebooku ve Velké Británii tak mají přístup k velkým světovým titulkům, tak i perzonalizovanému spolehlivému zpravodajství založenému na jejich zájmech. Okno News bude navíc rozdělené do sekcí – například sporty, zábava nebo politika, umožňující čtenáři jednodušší vyhledávání. V aktualizacích pak Facebook plánuje možnost osobní schování určitého obsahu, nebo redakcí.
Zdroj: Facebook
TikTok přišel s novinkou – portálem, pomáhajícím tvůrcům s jejich začátky, ale i vylepšováním jejich obsahu. Portál sdružuje veškeré informace, které potřebuje TikToker znát – od pravidel komunity až po tipy na kvalitní obsahovou strategii. TikTok si uvědomuje důležitou roli, kterou sehrávají tvůrci. Jsou pohonným motorem aplikace a je to právě vysoká míra zapojení uživatelů, která dělá TikTok jedinečným – proto se rozhodl nabídnout pomocnou ruku na cestě ke zviditelnění a úspěchu nových, ještě neobjevených účtů.
@creatorportal Introducing TikTok Creator Portal, for anyone who creates or wants to learn to create on TikTok.
♬ original sound - Creator Portal
TikTok si je vědom svého marketingového potenciálu i důležitosti značek v jeho prostředí a rozhodl se marketérům jejich práci ještě více usnadnit novým řešením z první ruky. Představuje tzv. Brand Lift Studies (BLS), které mají za cíl zjednodušit měření dat, pozvednout analytiku a inzerci na novou úroveň. Otevře se nová možnost anket ve feedu s muzikou a videografikou, která je tím nejdůležitějším na TikToku.
Zdroj: TikTok, Tiktok Newsroom
Zajímáte se o sociální sítě a chcete se dozvědět víc? Čtěte naše další články. Pokud chcete využít možností, které přináší marketing na sociálních sítích, kontaktujte nás a sjednejte si 30 minutovou schůzku zdarma. Rádi vám pomůžeme s vaší strategií.
Provozovatelem webu je obchodní společnost TikTokuj.cz s.r.o. se sídlem Jeseniova 519/19, Žižkov, 130 00 Praha 3, Česká republika, IČO: 09886397, DIČ: CZ09886397, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou C 344065.