Menu Zavřeno

Netflix přiznal TikTok jako svoji hlavní konkurenci

Společnost Netflix uznala, že Disney, WarnerMedia a NBCUniversal patří mezi její hlavní světové konkurenty. Přednostní místo si ale vyhradil pouze pro TikTok. V dopise akcionářům ze 16. července spojeném se ziskovou zprávou za druhé čtvrtletí poprvé zmínil TikTok jako vážného konkurenta. Poté nabídl čínské aplikaci potlesk – něco, co Netflix pro své tradiční rivaly v Hollywoodu obvykle nedělá.

V dopise vychvaluje ohromující růst společnosti, který dle Netflixu poukazuje na plynulost internetové zábavy, kterou umí Tiktok vytvářet.

Od uvedení na trh v roce 2018 se TikTok stal jednou z nejpopulárnějších aplikací na světě. Jedná se o nejstahovanější aplikaci na Apple App Store v letech 2018 i 2019. Téměř polovina jejích uživatelů je ve věku 16 až 24 let a přibližně 90 % z nich používá aplikaci každý den. Dle samotného Tiktoku za to mohou unikátní algoritmy tvořící „nekončící kruh zaujmutí“, také způsobený výhodou krátkého formátu videí, který – na rozdíl od jiných formátů – nutí lidi více se angažovat a poutat. Minulý měsíc si Tiktok také najal jako svého nového generálního ředitele vedoucího streamingu společnosti Disney – Kevina Mayera.

netflix logo

Jak se vyvíjela konkurence Netflixu?

Netflix již dlouhou dobu zahrnuje do svých výkazů zisků část zabývající se konkurencí, která poskytuje průhled do myšlení společnosti v otázce, které konkurenty považuje za potenciální překážky růstu. Ještě v roce 2014 byla primárním soupeřem tradiční televize (včetně sítí jako CBS a HBO). O rok později začal Netflix zařazovat do této skupiny i Hulu a Amazon.

Postupem času se představa Netflixu o jeho konkurenci rozšířila na téměř vše, co se odehrává na obrazovkách: YouTube, Facebook, a dokonce i videohry. V roce 2018 byla kupříkladu jejich (neúspěšná) konkurence Fortnitu větší než HBO.

Kromě YouTube však Netflix nepovažuje aplikace sociálních médií natolik ohrožující, aby je do dopisů začlenil. Ve zprávách o příjmech například nikdy nezmínil Instagram, Snapchat nebo Twitch nebo se nikdy neobtěžovalo uznat existenci Quibi. Díky tomu je o to důležitější, že Netflix nyní spojuje TikTok s Disneym a dalšími zábavnými monstry.

TikTok konkurencí Netflixu i televize dle studie Neuro Insight

Vysvětlení přináší i nová neuro-vědecká studie společnosti Neuro Insight zabývající se zasažením reklam, ze které vychází, že Tiktok v trefnosti a zalíbení reklam svými uživateli vede o 44 procent nad průměrem sociálních sítí.

Jeho míra zasažení, která určuje kolik lidí bude skutečně v budoucnu reagovat na danou informaci (kupříkladu si koupí produkt) je také o 15 procent vyšší než u ostatních předních inzerčních platforem.

Ze studie také vychází, že Tiktok má vyšší pronikavost informací než televize či digitální video – vytváří až o 40 procent detailnější paměť, než tomu bývá u televizních reklam.

TikTok a Netflix bojují o čas uživatelů

V tuto chvíli jsou všechna videa TikToku, která lze sdílet, generována uživateli. Neexistuje žádný předepsaný hollywoodský obsah vytvořený výhradně pro tuto službu. Ale Mayerovo najmutí spolu s nesmírnou popularitou této aplikace u mladých lidí na celém světě znamená, že by nakonec mohla přímo soutěžit s Netflixem o přístup k nejlepším talentům.

I kdyby se rozhodl zůstat pouze u videí uživatelů, TikTok stále zabírá velkou část času stráveného u spotřebitelů – čas, který by si Netflix mnohem raději představovala trávený sledováním Stranger Things nebo Floor Is Lava. Dobrou zprávou pro Netflix je, že TikTok rozhodně neplánuje dělat žádné dohody s hollywoodskými studii.

Pozitivní pro Netflix je také to, že stále vyhrává svou původní křížovou výpravu streamovací televizní války. Ve stejné zprávě o zisku společnost oznámila, že se v tomto čtvrtletí přidalo dalších 10 milionů předplatitelů, což je téměř stejné jako 16 milionům v minulém čtvrtletí – a obecně se jedná o dvě nejlepší čtvrtletí vůbec. Její akcie výrazně převyšují hollywoodské televizní a filmové konkurenty, kterým se postavilo do cesty uzavření divadla a zábavních parků způsobené koronavirem.

K břehům Netflixu však již dorazila další globální válka v oblasti zábavy a představuje ještě větší ohrožení pro jeho vizi stát se světovým zdrojem veškeré zábavy. Každá minuta, kterou další generace tráví projížděním TikToku namísto sledování seriálů na pozadí, je čas působící změnu jejich návyků v konzumaci médií.

Tato skutečnost znovu ukazuje na sílu této sociální sítě, její konkurenceschopnosti a jejích marketingových příležitostí. TikTok se řadí mezi nejrychleji rostoucí společnosti světa a pohlcuje stamiliony lidí měsíčně. Začněte také uvažovat o vstupu na tuto platformu a využijte si pro svůj byznys – data jednoznačně říkají, že se vám to vrátí. Pokud chcete nakoupnout své podnikání skrze TikTok, rádi vám nabídneme pomocnou ruku. Kontaktujte nás níže. 

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.