Menu Zavřeno

Klasická rtěnka Clinique vyprodána díky TikToku trendu

Klasická rtěnka Black Honey od kosmetické značky Clinique byla zcela vyprodána díky trendům na TikToku. Jak se může stát, že produkt, který je na trhu 50 let se najednou stane celospolečenským trendem?

tiktok rtěnka vyprodána

Co je rtěnka od Clinique zač?

Tento kosmetický prvek se poprvé objevil v roce 1971. Není tedy žádnou novinkou a v průběhu času se ani příliš neměnil. Jedinou “dramatickou” změnou prošel v roce 1989, kdy změnil svůj obal. Původní balení, mělo být mimikou pro sklenici medu, podle které se produkt jmenuje. Následně ale rtěnka změnila vzhled a začala se prezentovat jako “klasická rtěnka” v konvenčním pouzdře. 

Rtěnka si zakládá na tom, že je vhodná pro každého – mluví se o ní, jako o tzv. černém roláku mezi kosmetikou. Ten také sluší téměř každému. I proto je oblíbená mezi starší i mladší generací a byla dlouhodobě jedničkou Clinique.

V tubě se může vypadat tmavá, zdání ale klame. Vypadá elegantně a na rtech má odstíny připomínající lesní ovoce. Sáhnou po ní tak mladé ženy, které s makeupem začínají, ženy, které jsou zaneprázdněné prací v kanceláři, ale i starší, mnohdy již babičky, při cestě do divadla. 

Co způsobilo virální TikTok trend?

Sešité video od tvůrkyň Mikayli Nogueira a @kensnation se stalo virálním. Získalo 11 milionů zhlédnutí a přes 2,3 milionu liků. Mikayla v dalších videích sdělila, že je šokována tím, že zrovna video, kde se maluje touto klasikou.

Vzbudila v mnohých uživatelkách vzpomínky, které se s touto rtěnkou pojí. Komentáře se pohybovaly v duchu “To je ta rtěnka, kterou jsem si poprvé koupila když mi bylo 16.” 

Postupně se přidávaly i další tvůrkyně věnující se makeupu na TikToku a z rtěnky se tak stal virální trendem. #cliniqueblackhoney má přes 23 milionů zobrazení.

@mikaylanogueira

I absolutely did not expect this to go viral but I am so happy it did 😂 @Kensington #makeup #beauty #36SecondsOfLightWork #lifeisgooddance

♬ original sound - Mikayla Nogueira

Dalším příkladem videa týkající se této rtěnky může být video od @jenn_aedo. Ta nejen, že přiznává, že je rtěnka v Sephoře vyprodaná, vysvětluje ale také pozadí a historii tohoto fenomenálního kosmetického kousku. 

@jenn_aedo

I’ve been wearing this since 1995! Take note from a #genx make up gal 🤣 #viralmakeup @clinique #beautyadvisor #sephoratok #cliniqueblackhoney

♬ Everywhereigo - Babyxsosa

Marketingový sen pro Clinique

Ženy zkoušející tuto rtěnku na TikToku a ukazující, že opravdu “sluší každému”, zviditelnily tento produkt bez velkého přičinění samotné kosmetické značky. Ta repostla video od makeup artistky, u které to začalo, jinak ale nechala obsah organicky žít. O takovém marketingu si mohou nechat značky zdát. 

Nemusela dávat žádný rozpočet do reklamy. TikTok algoritmus zařídil zviditelnění sám. Z interakcí uživatelů s videem vysledoval, že se jim líbí a nabízel ho čím dál víc – tak fungují trendy na TikToku. S trochou nadsázky můžeme říct, že markeťák této mezinárodní společnosti se jednou probudil a zjistil, že zde existuje skvělá kampaň a jeho produkt bude brzy vyprodán. 

A tak se stalo – momentálně je v USA nutné zapisovat se na listiny čekatelů na tento kosmetický kousek. 

Potenciál organických dosahů

TikTok tento měsíc překonal 1 miliardu aktivních uživatelů. Neustále roste a přináší do marketingového prostředí zcela novou energii  – organické dosahy. Díky nim nemusí firmy za své kampaně platit, mohou se ale i tak dostat ke své cílové skupině zákazníků. 

Najdeme zde téměř jakékoliv téma. Uživatelská základna miliardy lidí je dostatečně šroká na to, aby přinášela neustále přinášela nové podněty. Pokud vaše video zaujme bude se samostatně šířit dál. Platí to i pro brandová videa – jen nesmí být očividnou reklamou, ta většinu uživatelů spíše odradí. Jak je vidět i na tomto příkladu, TikTok komunita má ráda autentický obsah a chová se spontánně. 

Pokud vás TikTok zaujal, sjednejte si s námi konzultaci zdarma. Řekneme vám, jaký potenciál má TikTok konkrétně pro vaši firmu a pomůžeme vám dosáhnout vašich cílů. Kontaktujte nás níže.

Konzultace ZDARMA

Chcete poradit, která služba by pro vás dávala největší smysl? Rezervujte si bezplatnou půlhodinovou konzultaci, kde se pobavíme o vašich cílech a očekáváních apodle toho vám doporučíme vhodné kroky.