Menu Zavřeno

Back to school: Marketingové tipy pro TikTok

back to school

Období “back to school” je každoročně propojené s marketingovými příležitostmi a prodejem. Tento rok se předpokládá jiný návrat žáků než loni, vypadá to, že studenti by se do škol měli vrátit a ty by měly zůstat otevřené. Minulý rok byla situace jiná – pandemie se rozjížděla a lidé byli při nákupech skeptičtější. Nyní vypadá situace růžověji. 

Děti se těší až ve škole potkají své kamarády a restartují svůj sociální život. Uleví se i rodičům, kteří budou moci povinnost učit přenechat zpět učitelům. Všichni jsou tak z návratu do škol nadšeni. A co to znamená pro marketing? Lidé budou mít tendence více utrácet!

Budou chtít koupit nové prvky do šatníku, zásobit se všemi potřebnými pomůckami a celkově vskočit do školního roku zcela novým krokem. A tento rok, kdy se vracejí děti do školy po tak dlouhé době, bude toto období ještě silnější. Proto jsme pro vás připravili tipy pro marketing na TikToku.

Rodiče a opatrovníci na TikToku

Rychlý fakt: Věděli jste, že téměř každý třetí uživatel TikToku je rodič dítěte ve školním věku?

V roce 2021 se TikTok stal platformou pro kohokoliv. Marketéři se tak obrací do TikTok prostředí a hledají zde ideální příležitosti k oslovení potenciálních zákazníků, tedy lidí, kteří v domácnosti nakupují. Rodiče na TikToku hledají tipy a nápady pro své děti a nachází zde produkty, které by se mohli rodině hodit. 

Studenti hledající inspiraci na TikToku

Nejsou to pouze rodiče, kteří by čerpali nápady na TikToku.  Jedná se také o velkou skupinu studentů z generace Z, sledující TikTok tipy. Minulý rok hrál TikTok roli v 81% “back to school” nákupů mezi uživateli sítě v USA. Jedná se o mnoho věcí –  od roztomilých doplňků až po high-tech výbavu. TikTok snadno navede uživatele k nejnovějším trendům a must-have kouskům. 

Naše oblíbené hashtagy, pojící se s tématikou návratu do škol jsou:

#BacktoschoolOutfit – lidé žízní po módní inspiraci a aktivně hledají rady jiných uživatelů tvůrců, týkající se oblečení. Každý chce přece vypadat dobře a zvlášť na začátku školního roku!

#BacktoschoolHaul – videa, kde tvůrce rozbaluje balíček a ukazuje nové věci, které si pořídil, jsou velmi populární. Napínají a ukojují zvědavost diváka – něco, jako když blízký otvírá velký dárek k narozeninám – vzrušující, že? 

#BacktoschoolCheck – lidé se rádi předvádí – zvlášť pokud jim to opravdu sluší. Kdo by se nechtěl pochlubit vymazleným outfitem, novými vlasy a sladěnými doplňky? Hashtag s 200 miliony zobrazení hovoří jasně o popularitě tohoto konceptu. 

Studenti, stejně jako kdokoliv jiný, milují kvalitní produkty ve velkých slevách od jejich oblíbených značek. Ale na TikToku mají uživatelé další motivaci – jejich zapojení. Na rozdíl od jiných platforem TikTok uživatelé budou o  22% spíše propagovat svou oblíbenou značku, pokud se cítí vtáhnuti a zapojeni do jejího fungování na této síti. Toto dává byznysu speciální příležitost k propojení se zákazníky tím, že je otočí na participanty. A jakmile se uživatelé cítí být součástí, stanou se ambasadory.

TIP: Vyhledejte hashtag a najděte trend

Připraveni na návrat do školy? Dav na tikToku rozhodně je, kde hashtag #school byl zobrazen miliardou lidí. Pokud se chcete zúčastnit již existujících trendů, nebo začít svůj vlastní, pak je skvělým startem vyhledávání populárních hashtagů související se znovuotevřením škol. Získáte tak přehled, co momentálně mezi studenty letí včetně hudby a efektů. 

Oblíbené: #schoollife, #collegelife, #backtoschool, #collegehack

Jak začít s “back to school” marketingem na TikToku

Pro podniky, kteří chtějí letos posunout svoji propagaci na jiný level přináší TikTok geniální prostředí. Jako první je fajn vybrat si svou cílovku a na tu se zaměřit. Přinášíme vám rady, jak zapůsobit se svým byznysem.

Cílovka #1: Rodiče

Jak jsme již nastínili, 29% uživatelů Tiktoku má dítě ve školním věku a nejlepším způsobem, jak v nich vzbudit důvěru je influencer marketing. Komu jinému by rodiče, kteří si přejí pro své děti to nejlepší věřili, než jiným rodičům toužícím po tom samém? Najděte tak tvůrce, kteří se s vaší značkou ztotožní a navažte spolupráci. Jedná se o velmi efektivní marketingový názor.

Další velmi slibnou metodou mohou být placené reklamy – aukční, neboli ty, které se zobrazují během scrollování v aplikaci, by mohly být ideální volbou. V kombinaci s výzvou k  akci a působivou slevou, přesvědčíte rodiče, kteří rádi ušetří, že je nejlepší čas na vaše produkty. Velkou výhodou inzerce je, že můžete přesně nastavit, na koho chcete reklamu cílit. Zvolte skupinu starší 35 let. 

Cílovka #2: Studenti

Inspirujte studenty pomocí organického obsahu. Žáci aktivně hledají nové “back to school” nápady a tipy včetně produktů, které si pořídit a milují videa, která je umí překvapit, jsou kreativní, zábavná nebo jinak zajímavá. Ideální je naskočit na nejnovější trendy – prohledejte aplikaci, zjistěte, co frčí a oslovte generaci Z. 

Hashtagy a challenge mají na TikToku neuvěřitelnou moc – pokuste se vytvořit vlastní trendy challenge, která mladé lidi zapojí do vaší tvorby a bude mít za následek šíření povědomí o značce. Mrkněte třeba na #CollegeGotMeLike ať pochopíte o čem to je! 

Cítíte také to napětí ve vzduchu? Září se blíží a s ním i jedno z nejlepších období pro marketing. Týká se hlavně mladých a proto je TikTok (přestože na něm již jsou všechny věkové kategorie) ideálním nástrojem pro rozjetí vašeho byznysu. Nevíte, jak na to? Nevadí! Napište vám, objednejte si s námi konzultaci zdarma a my vám pomůžeme.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.