V roce 2020 Instagram po několikaměsíčním očekávání představil nový prvek Reels na globálním trhu. Reels umožňují, podobně jako TikTok, natáčet, editovat a sdílet videa s hudbou v pozadí. Hlavním rozdílem mezi těmito dvěma platformami je omezení Instagram Reels na pouhých 15 sekund a to, že Reels jsou součástí větší sítě a nejsou vlastním sociálním médiem.
Zdroj: Instagram
#1 Instagram a jeho lukrativní nabídky TikTok influencerům
Instagram si byl vědom toho, že pokud bude chtít s Reels uspět, bude na ně muset chytit světovou pozornost. TikTok – platforma asociovaná s nahráváním krátkých videí, v roce 2020 získala obrovskou popularitu a stala se velmi oblíbenou. Proto Instagram nepochyboval o její konkurenceschopnosti. Rozhodl se proto jít cestou předkládání exkluzivních nabídek pro již známé TikTok tvůrce, některým dle hlášení Wall Street Journal slíbil dokonce i stovky tisíc dolarů za opuštění TikToku a přesedlání na Reels. Zároveň nabídl zaplacení veškerých produkčních nákladů.
Instagramu se tak povedlo získat známá jména – jako například Selenu Gomez, jejíž debut sdílený na Reels získal 9 milionů zhlédnutí během dvou hodin, nebo Miley Cyrus, která zde zveřejnila teaser pro svůj comeback k písničce “Midnight Sky” a umožnila jeho používání v pozadí videí od uživatelů.
#2 Mnoho značek slaví úspěch na Reels
Společnosti příliš dlouho nečekaly a okamžitě se rozhodly využít nového prostoru k propagaci. Například známá tvář módního průmyslu Louis Vuitton začal vytvářet krátká slow-motion videa, která skvěle korespondovala s luxusní prezentací značky a využil je k promování nových kolekcí. Jednotlivá videa získávala kolem pěti milionů zhlédnutí.
Francouzská pobočka Sephory se rozhodla experimentovat s různými vtipnými prvky v jejích videích a slavila úspěch podobně jako mnoho značek s touto strategií na TikToku.
Red Bull, který je notoricky známý svými adrenalinovými snímky, také nemeškal a hned začal přidávat kaskadérské kousky na Reels.
Zdroj: Instagram – @redbull,@sephorafrance,@louisvuitton
Značky – hlavně ty, které již mají s natáčením krátkých videospotů zkušenosti, nemají skrze Instagram Reels co ztratit. Zároveň může být tato nová součást Instagramu nakopnutím pro podniky, které se nikdy na Tiktoku nerealizovali, k vyzkoušení nového formátu obsahu. Hodit se jim může například jejich zbudovaná základna sledujících, kterou mohou teď ještě rozšířit. Krátká videa dovedou skvěle zaujmout a vypadá to, že se stanou trvalou součástí sociálních médií.
#3 Instagram propagace Reels se zaměřuje hlavně na tvůrce
Algoritmus sociální sítě TikTok, od které přebral Instagram inspiraci, je velmi dobře střeženým tajemstvím. Právě stránka ForYou, která organicky doporučuje uživatelům vhodný personalizovaný obsah, je klíčem úspěchu TikToku. Díky ní je aplikace tak návyková a lidé na ní tráví tolik času.
TikTok dává rovné příležitosti všem tvůrcům, nezávisle na jejich počtu sledujících. To znamená, že počty liků a shlédnutí nesouvisí s velikostí fanouškovské základny a i začínající uživatelé mohou získat velký dosah. To pobízí komunitu k vytváření stále nového obsahu a umožňuje to stálý příliv nového kreativního contentu, místo ovládnutí platformy velkými účty.
Instagram Reels se snaží tuto strategii do určité míry napodobit. Zatímco Reels sledovaných tvůrců se objeví na domácí stránce, v doporučených by měl uživatel nalézt krátká videa založená na tvorbě, která se mu líbí a kterou zobrazuje. Instagram doufá, že toto bude mít stejný efekt jako u jeho protějšku a také dosáhne velkého zapojení uživatelů.
„Naše naděje směřuje k tomu, že díky Reels budeme inspirovat novou generaci tvůrců a dosáhneme jejich objevení. Reels považujeme za velkou část nové kapitoly zábavy na Instagramu.“
Robby Stein, Reels product director pro Forbes
Reels tedy neváhala utrácet za již zavedené TikTok influencery, doufá však také ve vytvoření vlastní unikátní komunity.
Zaujaly vás Instagram Reels? Přestože jsme partnerem TikToku rádi vám pomůžeme se strategií i sociální síti Instagram. Neváhejte nás kontaktovat a objednat se na konzultaci.