Menu Zavřeno

TikTok report za rok 2020

TikTok se stává čím dál tím víc rozmanitějším prostředím, a to hlavně díky kreativním nadšencům, kteří vytváří obsah a s ním i komunity, které s jeho myšlenkou souzní. Platforma pracuje na udržování bezpečného prostředí, ve kterém by se každý měl cítit bezpečně. Na základě toho se TikTok zavázal k transparentnosti, v rámci které vydal za rok 2020 dvě zprávy vypovídající o objemu dat a povaze odstraněného obsahu kvůli porušení základních zásad platformy. Obsah se týkal zejména porušování komunitních pravidel, hlavně tedy šíření dezinformací či jiného nevhodného obsahu, nebo podmínek služby. Zavedením této zprávy o transparentnosti TikTok reaguje i na vládní žádosti o odstranění nevhodného obsahu či žádosti ohledně duševního vlastnictví.

Zpráva, o které zde budou poskytnuty informace je transparentní zpráva, která pokrývá druhou polovinu roku 2020, tedy 1. července – 31. prosinec).

TikTok se snaží být transparentní několika způsoby:

  • odstranění účtu
  • účty mohou být označeny za spam či jim byla vymazána některá videa
  • obnovená videa, proti nimž se tvůrce odvolal
  • poskytnutí konkrétnějších informací o zásadách platformy
  • odmítnutí reklam, které nebyly v souladu se zásadami inzerce platformy

Zde odkazujeme (a doporučujeme) podívat se na některé z klíčových poznatků z transparentní zprávy.

Přehled vynucovacích pokynů pro komunitu

  • v druhé polovině roku 2020 bylo v globálním měřítku odstraněno 89 132 938 videí kvůli porušení pokynů platformy pro komunitu nebo smluvních podmínek. V USA bylo odstraněno 11 777 777 z těchto videí. Toto obrovské číslo však tvoří pouze 1 % všech videí nahraných na TikTok
    • 92,4 % videí bylo smazáno dříve než je uživatel stihl nahlásit. 83,3 % bylo odstraněno před tím, než získala jediné zhlédnutí a 93,5 % bylo odstraněno do 24 hodin od jejich zveřejnění
    • Bylo odstraněno 9 499 881 spamových účtů a 5 225 800 spamových videí zveřejněných těmito účty. TikTok zabránil automatickému vytvoření 172 246 894 účtůneuvěřitelné, že ano?
    • 3 501 477 reklam bylo zamítnuto z důvodu porušení zásad a pokynů pro reklamu

Řešení problému COVID-19 a dezinformací ohledně vakcinace

TikTok po dobu pandemie spolupracuje s odborníky, aby pomohl své komunitě ke správným a relevantním informacím ohledně COVID-19. Zde jsou výsledky progressu TikToku v této oblasti:

  • TikTok informační centrum COVID-19 bylo zobrazeno více než 2 625 049 193 krát
  • Přes 3 miliony videí měla připojena bannery s odkazem na informační centrum COVID-19.
  • Oznámení veřejné služby (PSA), která nasměrovala uživatele na WHO a místní zdroje veřejného zdraví, byly viděny 38 010 670 666 krát. Kvůli propagaci dezinformací ohledně COVID-19 bylo odstraněno 51 505 videí – z těchto videí bylo 86 % odstraněno dříve, než byla někým nahlášena a 87 % bylo odstraněno do 24 hodin od nahrání na TikTok.

Americké volby a integrita TikToku v roce 2020

TikTok nepřijímá placené politické reklamy – snaží se o to, aby se na platformě nešířily dezinformace o volbách a zároveň dával prostor relevantním informacím o občanských procesech – s tím mu mimo tým odborníků pomáhá i automatizovaná technologie, která detekuje a označuje obsah ke kontrole. Zde jsou výsledky identifikace dezinformací v rámci volebních procesů na TikToku za rok 2020:

  • TikTok vyvinul průvodce volbami v USA pro rok 2020, který obsahoval informace o volbách a hlasování – ve výsledcích byl tento průvodce navštíven 17 995 580 krát.
  • 6 978 395 videí mělo bannery odkazující na volebního průvodce s aktuálními informacemi
  • V USA bylo odstraněno 347 225 videí kvůli dezinformacím a jiným potenciálním manipulačním médiím ohledně amerických voleb.

TikTok s přípravou na americké volby začal už v roce 2019 a k tomu se připravoval na nadcházející trendy. Investoval do nástrojů, které platformě umožnili rychle a smysluplně snížit šíření dezinformací a efektivněji zpracovával a kontroloval fakta, což umožnilo pracovat s ověřenými informacemi a vedl k rychlým rozhodnutím o nově vznikajícím obsahu.

TikTok se neustále vyvíjí, pracuje na vylepšení systémů, zdokonaluje a inovuje své modely, aby mohly lépe identifikovat pozměněné verze známých dezinformací. Neustále se vylepšuje systém, který zabraňuje opakovaným pachatelům, aby obcházeli donucovací rozhodnutí společnosti.

Co se týče placené politické reklamy – TikTok ji ani v budoucnu nemá v plánu povolovat, ale do nastávajících voleb se můžeme těšit na další obnovenou verzi politického průvodce!

Právní žádosti vůči TikToku USA

TikTok se, stejně jako spoustu dalších globálních platforem, setkává s právními žádostmi ohledně soudních předvolání či jiných opatření. Zde je jejich přehled za druhou polovinu roku 2020 v USA:
  • TikTok obdržel celkem 546 právních žádostí 
    • 228 předvolání k soudu – v tomto případě, když vládní subjekt v USA vydá předvolání k soudu, platforma může zveřejnit údaje o uživateli
    • 169 příkazů k prohlídce – pokud vládní subjekt v USA udělí příkaz k prohlídce, platforma může zveřejnit údaje o uživateli, do kterých spadá například videoobsah a uživatelské interakce
    • 11 soudních příkazů
    • 1 sledování pastí (PRTT) – když vládní entita v USA získá PRTT, platforma může zveřejnit uživatelská data
    • 137 žádostí o nouzové zveřejnění
    • Od vládních agentur v USA TikTok obdržel 5 žádostí o omezení či odstranění obsahu
Transparentní zpráva je zatím ta nejkomplexnější, kterou TikTok doposud vydal, a díky kterému je schopen reflektovat svůj pokrok za druhou polovinu roku 2020 a dále pracovat na transparentnosti a důvěře vůči své komunitě.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.

Posted in TikTok pro business, Tipy & Triky

Související články