Menu Zavřeno

TikTok inovativně pomáhá lidem trpícím poruchou příjmu potravy

Porucha příjmu potravy (PPP) je na sociálních sítích velké téma. Jedny z nejčastějších příspěvků jsou totiž videa, která ukazují na zdánlivou představu dokonalého vyrýsovaného bříška nebo tváře bez jediného pupínku či vrásky. Pro mladé lidi to může být zásah do černého – mají představu o dokonalosti, což vede k tomu, že u sebe vidí nedostatky. Tyto nedostatky mohou často vést k psychickým i fyzickým změnám, jako je třeba porucha příjmu potravy (není to však jediný spouštěč této nemoci).  TikTok ve spolupráci s National Euses Disorders Association (NEDA) má pomoci získat postiženým PPP přístup k odborným organizacím, které tak pro ně mohou být lépe dostupné. Když tedy uživatel vyhledá hashtag #edrecovery #proana nebo jiné fráze související s poruchou příjmu potravy, TikTok jim vygeneruje linku pomoci asociace NEDA, kde jedinec najde pomoc a bližší informace o možnostech prevence či následné léčby.
Zdroj: TikTok
TikTok ve spolupráci s odborníky vyvinul tipy, jak v rámci poruchy příjmu potravy identifikovat negativní self-talk – jak přemýšlet o vlastních negativních vlastnostech, silných či slabých stránkách, nebo jak podporovat blízkého, který s nemocí může bojovat. Díky spolupráci TikToku s NEDA se mohla TikTok komunita zapojit do konverzací týkajících se jídla, cvičení a obrazu sebe sama, nebo jak zpochybnit předsudky a přemýšlet o jiných cestách za pomoci hashtagu #NEDAwareness.
TikTok má v plánu podporovat jeho komunitu co nejdéle, a proto zavádí stálá oznámení o veřejné službě v rámci hashtagů typu #whatieatinaday #emotionaleatingtips #bingerecovery a dalších, které se zaměřují na zvyšování povědomí o nemoci a podpoře pro zotavení osob postižených poruchou příjmu potravy.
Zdroj: TikTok
Záměrem TikToku je v tomto případě vyjádřit soucit a podporu těm, kteří s poruchou příjmu potravy bojují a pomoci jim, aby dostali tu nejvíce možnou podporu a našli komunitu, ve které se mohou zotavovat.

Naučíte se pracovat s TikTokem, přemýšlet nad osobním brandingem, tvořit videa a získat nová publika.