Uživatelé TikToku se mohli zúčastnit “Gucci Model Challenge”, v rámci které zveřejňovali videa, na kterých nemodelové pózují v šatech módních velikánů. Videa nasbírala více než 12 milionů zhlédnutí a společnosti tak organicky docílili vybudování komunity na TikToku.
Pro společnost Gucci a jiné luxusní značky byla “Gucci Model Challenge” příkladem nevyužité síly platformy TikTok, která většinou módních společností zůstala do nedávna nedotčena. Tedy až do doby pandemie.
TikTok během dob pandemie přivítal mimojiné známé oděvní značky jako je Fendi, Balenciaga nebo YSL.
Experti řekli webovému serveru Business Insider, že přítomnost těchto značek na platformě TikTok je nedílnou součástí jejich přežití.
Luxusní móda zaujala mládež
Podle nedávného průzkumu YPulse, marketingové firmy specializující se na Generaci Z a Mileniály, 54 % respondentů uvedlo, že aktuálně používají TikTok. To je v porovnání se statistikou z února 2020 o 19 % více. “Nárůst je zřejmě do značné míry výsledkem pandemie”, uvedla víceprezidentka YPulse pro obsah MaryLeigh Bliss.
Luxusní značky se tedy začínají připojovat k platformě TikTok – a důvod je jasný: Množství potenciálních zákazníků a klientů je na TikToku enormní. Viditelné to bylo hlavně v minulých šesti měsících, za dob pandemie a následné karantény, díky které začala být hlavně generace Z na platformě mnohem aktivnější.
Luxusní značky tradičně přichází na nové sociální platformy pomaleji. Oproti tomu mnoho mladších a menších značek začalo na TikToku pracovat opravdu rychle.
CEO marketingové platformy Dash Hudson, Thomas Rankin uvedl, že největší úspěch mají zejména odlehčené příspěvky, jako je například již zmíněná série “Gucci Moves”, ve které účinkuje řada nemodelů tančících v Gucci oblečení. Od svého připojení v únoru získal Gucci téměř půl milionu sledujících, přičemž mnoho z jeho videí generovalo miliony zhlédnutí.
TikTok jako fashion show budoucnosti
Jason Goldberg, hlavní ředitel obchodní strategie společnosti Publicis, uvedl pro Business Insider, že nástup na TikTok je pro módní značky, které chtějí překonat bouři pandemie, období, které nazývají “konec módy”, životně důležitý.
Goldberg také uvádí, že ostatní způsoby jak budovat brand za dob pandemie jsou méně dostupné. Značky hledají tedy nová média. Zejména u luxusu a módy je způsob přes krátká videa na TikToku udržitelný, protože se lidé snadněji dozví o produktech, které chtějí.
Letos se slavný Fashion Week bude konat bez diváků. Výsledkem toho je tedy to, že špičkové značky se budou snažit držet krok s tempem elektronického obchodování. TikTok se tedy podle specialistů může stát módní přehlídkou budoucnosti.
Rankin pro Business Insider uvedl, že během pandemie a vzhledem k tomu, že týdny módy jsou v současné době minulostí, musí luxusní značky inovovat své pohledy na to, jak zaujmout diváky a poskytovat jim obsah, který není replikací týdnů módy, ale jeho reimaginací, která funguje na nových kanálech jako je TikTok.