Nástrahy influencer marketingu na TikToku
Být tvůrcem krátkých videí na TikToku se může zdát jako jednoduchý způsob, jak si přijít na skvělý výdělek formou spolupráce se značkami. Tvorba videí ale vyžaduje hodně času, znalost platformy a neustálý boj s algoritmem této platformy. Jaké nástrahy číhají na tvůrce a jak ovlivňují jejich práci?
Algoritmus
Bájná černá krabička, jejíž obsah nikdo nezná. Má ji každá sociální síť. Ta na TikToku je obzvlášť mysteriózní. Algoritmus se neustále mění a je vylepšován a nikdo neví, jak vlastně funguje. Pro tvůrce, ale i pro značky je tak těžké predikovat, který typ obsahu bude na TikToku úspěšný a který upadne v zapomnění.
Klíčem k úspěchu je sledovat trendy a umět na ně rychle zareagovat. Vídáte na TikToku častěji videa s jednou konkrétní zvukovou stopou? Použijte ji. Všimli jste si často se opakujícího typu videí? Replikujte ho. Pokud sami videa netvoříte, ale pouze hledáte tvůrce, se kterým byste se mohli spojit, vyberte si takového, který trendy sleduje a umí jich využít. Jedině tak zvýšíte pravděpodobnost toho, že i video s vašimi produkty získá velký počet zhlédnutí.
Konkurence
Žijeme v době, kdy je tvorba obsahu na internet už plnohodnotným a velmi dobře placeným povoláním. Influencer marketing se stal běžnou součástí marketingových kampaní. Děti školního věku touží být ze všeho nejvíc YouTuber. S narůstající oblibou TikToku přibylo i uživatelů s početnou skupinou sledujících a to znamená větší konkurenci pro influencery a tvůrce. Pro marketéry se zase stává česká scéna tvůrců nepřehledná a často vyhledávají pomoc při výběru toho správného pro navázání spolupráce.
Podle čeho se tedy řídit, když hledáte tvůrce pro dlouhodobou spolupráci? Nekoukejte se tolik na čísla počtu sledujících, jako spíš na to, jak věrnou má tvůrce komunitu. To zjistíte podle interakcí pod videi. Nejdůležitější ale je najít si takového tvůrce, který sdílí vaše hodnoty, který dodržuje etická pravidla a kodex influencer marketingu a se kterým si sednete i lidsky. Takovému člověku se totiž nebudete bát poskytnout tvůrčí svobodu a výsledkem bude zajímavý obsah, který jeho komunitu zaujme a bude ji bavit.
Spolupráce s tvůrci může být pro značky efektivním způsobem, jak oslovit nové publikum, je ale důležité vybrat si toho správného parťáka pro spolupráci a také sledovat trendy a mít aktuální informace o nejnovějších změnách v algoritmu.
Chcete poradit s výběrem správného tvůrce pro váš business? Domluvte si s námi bezplatnou konzultaci.
V TikTokuj.cz jsme za poslední dva roky pro klienty vyprodukovali přes 4.000 videí, která vyběhla uživatelům více jak 100.000.000 krát a náš obsah začalo sledovat více než 700.000 uživatelů. Potenciál, který se v krátkých videích skrývá, je nevídaný.